Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: p01i » 23 maja 2020, 16:59

: gafa : : gafa : : gafa : : gafa :
Hej,
wczoraj w trasie zapaliła się czerwona ikonka akumulatora i padło wspomaganie (czyli "coś" z alternatorem).
Dojechałem jakoś do domu 50km.
Rano sprawdziłem i działało ok, ładował akku.
Ruszyłem i po kilkaset metrach, problem powrócił więc zjechałem na parking.
Po chwili ruszyłem i po kilku metrach... urwał się silnik.... wpadł głębiej do komory przekrzywiając się i opierając na osprzęcie;/
Wygląda na uszkodzoną poduchę/łapę przy lewym kole.
Mieliście do czynienia z takim problemem?
Czy silnik jest przykręcony od dołu?
Pobieżnie wygląda na odkręconą śrubę mocowania...
Obrazek

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: Michal1906 » 23 maja 2020, 17:48

No niezły bałagan; T-jet trzyma się głównie na dwóch poduszkach, jedna od strony rozrządu, druga przy skrzyni biegów-czyli w okolicach akumulatora jest również trzecia nie przenosząca zbyt wielkich obciążeń wzdłużna-dolna. W Twoim przypadku zawiodła poduszka przy skrzyni, nikt tam nie grzebał ostatnio?

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: p01i » 24 maja 2020, 10:04

No masakra...
Rok temu grzebali (remont góry silnika/turbo/kolektora) hohsztaplerzy z polecenia (sic!).
Może nie dokręcili śruby?
Domyślam się ze trzeba podnieść/wyciągnąć silnik, zobaczyć co się uszkodziło i zamontować porządnie.
Jutro będę kombinował/szukał warsztat w Poznaniu. Znacie kogoś sensownego? Bo sensownych mechaniorów mam w Krk;/
Tak przy okazji zauważyłem że większe zakłady zatrudniające poza dobrymi mechanikami tanich mnie rozgarniętych pracowników częściej robią takie fuszery, lepiej jak jest jeden/dwóch dobrych który robią od a do z.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: volf » 24 maja 2020, 11:07

Jak rok temu to trochę dawno, taka wada montażu to raczej w pierwszych dniach by wyszła...
Najpierw obejrzyj auto od spodu (na kanale czy podnośniku kolumnowym)-może wystarczy wymienić śrubę czy samą poduszkę, silnika/skrzyni najczęściej wyciągać nie trzeba a z taką usterką powinien poradzić sobie każdy warsztat/mechanik.
KAPPA TDS & JTD

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: piterstilo » 24 maja 2020, 11:25

p01i pisze: 24 maja 2020, 10:04 No masakra...
Rok temu grzebali (remont góry silnika/turbo/kolektora) hohsztaplerzy z polecenia (sic!).
Może nie dokręcili śruby?
Domyślam się ze trzeba podnieść/wyciągnąć silnik, zobaczyć co się uszkodziło i zamontować porządnie.
Jutro będę kombinował/szukał warsztat w Poznaniu. Znacie kogoś sensownego? Bo sensownych mechaniorów mam w Krk;/
Tak przy okazji zauważyłem że większe zakłady zatrudniające poza dobrymi mechanikami tanich mnie rozgarniętych pracowników częściej robią takie fuszery, lepiej jak jest jeden/dwóch dobrych który robią od a do z.
Do remontu głowicy, nie trzeba było wyciągać silnika, tylko samą głowicę. Więc raczej to nie oni.
Dziwne, że nie było żadnych drgań, stuków. Tylko tak nagle się poduszka poddała?
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: p01i » 24 maja 2020, 17:22

Śruba pękła przy poduszce tej obok akku tak że od góry można ją swobodnie wyciągnąć.
Silnik teraz chyba leży na półosiach? Przy toczeniu/jechaniu nawet na luzie są takie trzaski regularne, destrukcja półosiek?
(musiałem wjechać na parking kilka metrów)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: Marcin_D » 25 maja 2020, 18:17

Jak sie zgrabnie "urwał" - to wymienisz tylko poduszkę/śrubę i tyle. Jak bardzo jeb..ł na półośki to mógł je uszkodzić - chociaż w sumie to ta półośka małej średnicy nie ma.

Mnie kiedyś się w Tipo silnik urwał - tylko z tej łapy przedniej po stornie pasażera. On był sprowadzany z Niemiec jako składak i źle skręcili - drgało, drgało i ścięło śruby.
Ja to dopiero się musiałem bawić - trza było resztki starych rozwiercić, nagwintować, dać większe śruby i skręcić z powrotem.

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: p01i » 21 cze 2020, 22:59

Chyba urwał się "zgrabnie" (LOL), bo wymiana śruby, łapy i linki od biegów, chodź prawie 1k za robociznę to spoko....ale...
po około 2kkm coś mi zaczął silnik/napęd wpadać w dosyć konkretne wibracje.
Tylko przy wbitym biegu pod obciążeniem, zwłaszcza przy prędkościach w trasie, tzn zaczęło się nagle i było coraz ogrzej ale dojechałem.

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: Dawid » 22 cze 2020, 16:26

Krzywa półośka?
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
maxglow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 05 lip 2009, 9:20
Imię: Max
Lokalizacja: Skała

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: maxglow » 15 lip 2020, 9:29

Spytam tutaj żeby nie zakładać nowego wątku.
Przy silniku 1.6 po przeciwnej stronie poduszki-lizaka mam puste gniazdo. Tam ma coś być?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: p01i » 11 wrz 2020, 9:29

Dawid pisze: 22 cze 2020, 16:26 Krzywa półośka?
Tak - po wymianie jest ok.

Awatar użytkownika
skuter38
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 29 mar 2010, 15:32
Imię: Jerzy
Lokalizacja: Siemirowice

Re: Urwany silnik Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: skuter38 » 12 wrz 2020, 22:06

maxglow pisze: 15 lip 2020, 9:29 Spytam tutaj żeby nie zakładać nowego wątku.
Przy silniku 1.6 po przeciwnej stronie poduszki-lizaka mam puste gniazdo. Tam ma coś być?
U mnie jest tam drugi "lizak"
Była - Astra 2.0 DI 16V
------- Lybra SW 1,9 JTD
Jest - Delta 1,6 mjt 120KM
----- Fiat 500 1,2 69KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”