Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Hej,
Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku, zwłaszcza po dłuższym postoju/niższych temepraturach.
Trzeba kilkukrotnie kręcić, często odpali, zamuli zgaśnie lub po odpaleniu przez chwile się dławi/nie ma mocy. Po kilku sekundach wszystko jest ok.
Często przy pierwszym zakręceniu silnikiem jest dziwny metaliczny brzydki dźwięk taki "squik".
Na pełnym baku problem występuje rzadziej/mniej intensywnie.
Druga sprawa i to chyba jest powiązane(?) to zapach benzyny w kabinie/bagażniku, czuć zwłaszcza gdy wsiada się do zimnego "nieprzewietrzonego" auta.
Poza tym paliwo dosyć dziwnie skokowo znika z baku, trochę zbyt szybko jak na jazdę na LPG.
Auto ma spory przebieg 340kkm z LPG i podejrzewam pompę paliwa lub nieszczelność węży.
Możliwe że poprzednik jeździł na pustym baku i pompka dostała w ciry.
Mieliście podobne problemy? Jestem w stanie sam coś z tym zrobić? Pompa jest chyba pod siedzeniem kierowcy?
Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku, zwłaszcza po dłuższym postoju/niższych temepraturach.
Trzeba kilkukrotnie kręcić, często odpali, zamuli zgaśnie lub po odpaleniu przez chwile się dławi/nie ma mocy. Po kilku sekundach wszystko jest ok.
Często przy pierwszym zakręceniu silnikiem jest dziwny metaliczny brzydki dźwięk taki "squik".
Na pełnym baku problem występuje rzadziej/mniej intensywnie.
Druga sprawa i to chyba jest powiązane(?) to zapach benzyny w kabinie/bagażniku, czuć zwłaszcza gdy wsiada się do zimnego "nieprzewietrzonego" auta.
Poza tym paliwo dosyć dziwnie skokowo znika z baku, trochę zbyt szybko jak na jazdę na LPG.
Auto ma spory przebieg 340kkm z LPG i podejrzewam pompę paliwa lub nieszczelność węży.
Możliwe że poprzednik jeździł na pustym baku i pompka dostała w ciry.
Mieliście podobne problemy? Jestem w stanie sam coś z tym zrobić? Pompa jest chyba pod siedzeniem kierowcy?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2020, 14:16 przez p01i, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Sprawdź przewody przy pompie.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
byla uszkodzona listwa wtryskowa, po wymianie nie czuć beny i chyba lepiej z odpalaniem....
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Kolego serdeczny, podpowiedz proszę na czym polegało uszkodzenie listwy ...
ja mam to samo, za hu... nie chce odpalić, albo odpali za 10 razem jak w zbiorniku jest 1/4 benzyny.
jak zaleję więcej tak ponad połowa, jest duuuzo lepiej, a jak jest ponad 3/4 czy pełny zbiornik to pali od jak to mówi ą od strzała ...
Auto było już u gazolika wszystko ok, mechanika tez się poddał. Nawet kiedyś wyciągał zbiornik i go czyścił. Męczę sie tak juz ze dwa lata. Ale chociaż ciągle mam pełny zbiornik pb. Jak już raz odpali i obroty wyrówna to kolejne odpalania są spoko, na ciepłym pali z pół obrotu.
ps. może ktoś też miał ten problem i zna rozwiązanie? litra ze mnie za info ...
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Re: Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
A na listwie wtryskowej nie ma przypadkiem regulatora ciśnienia paliwa?
Upatrywałbym na początku problemu właśnie w regulatorze/ciśnieniu paliwa.
Upatrywałbym na początku problemu właśnie w regulatorze/ciśnieniu paliwa.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 236
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Witaj , Szwagra Stilo 1,6 + lpg miało taki sam problem ( podobno ten typ tak ma ) . W jego przypadku jak stwierdził mechanik winna była uszczelka pompy paliwa , po wymianie samochód odpala od tzw . strzała nie zależnie czy ciepły czy zimny i ile benzyny w zbiorniku a od naprawy minęło już pół roku .
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Re: Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
U mnie smród ropy był wtedy gdy podkładki pod wtryskami wywaliło... lało się niemiłosiernie i smród nie do wytrzymania.
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
1.Gdzie szukać filtra paliwa w Delcie 1.4 t-jet ? Chyba nigdy nie był wymieniany, od tego muszę zacząć.
2. A zawór EVAP ? czy jest takie cudo w Delcie, jeśli tak gdzie i czy warto go wymienić?
2. A zawór EVAP ? czy jest takie cudo w Delcie, jeśli tak gdzie i czy warto go wymienić?
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 236
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Zapach benzyny w kabinie i problemy z odpaleniem w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km
Filtra paliwa osobno nie ma , jest zintegrowany z pompą paliwa i zanurzony w zbiorniku
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq