Delta III - Uciekający płyn chłodniczy

lopez141
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2017, 16:22

Delta III - Uciekający płyn chłodniczy

Post autor: lopez141 » 05 sty 2020, 20:45

Witam mam ostatnio zagadkę, ubywa mi płynu chłodniczego powoli i tak raz na miesiąc muszę dolać z pół litra płynu do chłodnicy, mechanik w Wawie robil testy co2 i nie uszczelka pod głowicą, przypuszczaja że może byc wina korka od zbiornika wyrownawczego, miał ktoś podobny problem ?

Lancia Delta III 1.8t

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Post autor: pawel1234 » 06 sty 2020, 3:13

Najlepiej zdejmij osłonę pod silnikiem i jak wrócisz samochodem rozgrzanym po dłuższej trasie to zostaw auto na równej najlepiej jasnej powierzchni i zobaczysz czy gdzieś kapie czy nie. Płyn uzupełnij pod max. przed jazdą. W BMW E46 mojego ojca tak się zlokalizowało wyciek płynu chłodniczego.
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Post autor: Jam_Belfegor » 06 sty 2020, 14:28

Uzupełnij płyn, zagrzej silnik, pościągaj osłony, latarka w dłoń i szukaj na trasie od chłodnicy do bloku silnika i do zbiornika wyrównawczego. Wyciek możne też być w środku auta przy nagrzewnicy. Nie raz rozszczelniły się zawory odcinające czy sam wymiennik. Poszukaj pod nogami czy nie masz mokro. Jak kolega pisze zostaw auto na równej suchej nawierzchni i zobacz gdzie narobi plam i szukaj w górę. W starszych modelach puszczały łączenia plastiku z aluminium w chłodnicach, lubiło się lać na połączeniach węży gumowych, pękały zawory regulacyjne w kabinie, tak samo rozszczelniła się nagrzewniczka, czasem lało się spod termostatu i okolic. Wszystko to występowało gównie ze starości, tu ciężko mówić o starości skoro to jest III gen.

Tak apropo uszczelni pod głowicą test też nie każdy wykonuje prawidłowo co warto mieć na uwadze. Płyny reagują różnie, jeden zabarwi się od razu inne dopiero po dłużej chwili. Przede wszystkim sprawdź czy nie masz nadciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym na odkręconym korku, zanim zagrzejesz dobrze płyn.

lopez141
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2017, 16:22

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Post autor: lopez141 » 08 sty 2020, 13:14

Przejrzę ten korek jeszcze ale nie wiem co tam może się zepsuć a dłuższą trasę dopiero będę miał za 2 tyg wtedy zobaczę gdzie to cieknie bo na razie autko stoi. Po zdjęciu osłony wszystko suche, pewnie odparowało wiec to taki temat zagadka :)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Post autor: Jam_Belfegor » 08 sty 2020, 15:02

No nie tak do końca - płyn chłodniczy to nie woda ( ...no tylko w części :> ). O ile w układzie jest to co ma być, to płyn chłodniczy zostawia "tłuste" plamy u względu na sporą zawartość glikolu. Przy niskich temperaturach nie pozbędziesz się twego tak łatwo.

lopez141
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2017, 16:22

Re: Delta III - Uciekający płyn chłodniczy

Post autor: lopez141 » 14 sty 2020, 13:58

Odwiedziłem chłopaków z Garaż Fort Mokotów i w ciągu 3 min znaleźli dwóch winowajców, jeden korek od zbiornika wyrównawczego jeśli pomoże od razu drugi to oring na wężyku od termostatu, za diagnozę nic nie chcieli wiec polecam ich w 100% osobom w okolicach ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”