Płukanka do silnika czy warto .

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Płukanka do silnika czy warto .

Post autor: kond243 » 15 lis 2019, 0:25

Nie pamiętam w którym miejscu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Jeśli jest podobnie jak R5 w kolektorze przy pierwszym cylindrze to równie dobrze może uszczelka kolektora ssącego puszczać olej do kanału ssącego. Tak są tam kanały olejowe. Tjet to rodzina fire z lat 80. Rozwinięcie popularnego starjeta. Ma pośredni wtryski i ogólnie jest debilo odporny. Słupek wytrzymuje bardzo dużo. Być może był przegrzany. Rano po odpaleniu jest charakterystyczny Bąk niebieski? To też może świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Płukanka ruszy nagar na pierścieniach. Tylko nie pierwsza a druga lub trzecia. Potwierdzone to jest. Żeby Tjet padł to musi być strasznie katowany. Ten silnik jest prosty jak budowa cepa. Jeśli pierścienie by padły to świecą nie wytrzyma ponad roku i auto będzie dymiło olejem. Tjeta żeby zabić trzeba się bardzo mocno starać. I jak kojarzę wymiany oleju były co 20tyś km a nie 30tyś.
Przyjrzyj się odmie i turbo sprężarce,. Jak wyżej zmierz sprężanie. Powinno być między 12-14 bar. Druga sprawa pomiar na ciepłym silniku z otwartą na maks przepustnicą. Pokaż kolor świecy i jakiego koloru jest nagar to też powie gdzie szukać problemu. . Co do elektronicznej przepustnicy u mnie w Thesis normalnie reaguje na gaz podczas kręcenia się otwiera na tyle ile wciśnie się gaz. Obstawiam że w tjet jest tak samo. Stopień sprężania nie ma nic do ciśnienia sprężania. Dlatego że silnik mający 8.5:1 ma ciśnienie sprężania na poziomie 14 bar.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
wojtek24nysa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 25 lip 2013, 15:15
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Nysa

Re: Płukanka do silnika czy warto .

Post autor: wojtek24nysa » 15 lis 2019, 7:24

Ja płukanki polecam,używam głównie liquid miły i archoil, dopiero niedawno dowiedziałem się że z Archoila wyszła płukanka z którą można jeździć np z 2 dni i powoli oczyszcza i mniej agresywniej od tych na 15 minut,
Lancia Lybra 2.0 20v SW - była

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - była

Audi A6 C5 2.4 V6 sedan - byla

Rover 75 2.0 CDTI sedan- był

Renault Laguna 3 2.0 Dci -byla (została w rodzinie)

Bmw 320d E91 Kameleon- była

Opel Signum 1.8 16V xer jest

arni82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 09 paź 2018, 17:49

Re: Płukanka do silnika czy warto .

Post autor: arni82 » 20 lis 2019, 11:14

Widze że zainteresowanie moim problemem jest za rady jeszcze raz dziękuje : ok2 : .

Zauważyłem jeszcze jedna sprawe podczas energicznego przyspieszania czasami brakuje płynosci , znaczy słychac i widać po obrotomierzu ze ma chwilowe(dosławnie mili sekunda :) )przerwy w mocy , ale to tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu bo gdy przyspieszam w miare łagodnie to tego problemu nie ma .

Jesli chodzi o błedy mam tylko dostep do Delfiego i gdy traci moc i pracuje na 3 cylindy jest tylko ze zła mieszanka , a drugi bład ze przerwa lub wypadanie zapłonu , w momecie wymiany swiacy i jazdy żadne błędy sie nie pojawiają .

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Płukanka do silnika czy warto .

Post autor: Jam_Belfegor » 20 lis 2019, 12:01

Jak gubisz zapłon może warto tez przyjrzeć się cewkom - jak masz możliwość możesz spróbować zamienić miejscami i zobaczyć czy problem wędruje wraz z cewką. Niestety dziś już cewki są jak reszta cześci na jakiś czas a nie jak w starszych silnikach jedna, toporna, niemalże wieczna i wymieniało się ją gównie bo uzwojenie zgniło ze starości :) jedne wytrzymują 200tyś. inne padają po 60-80tyś. nie ma reguły. W renówkach od Turka lubią tak psuć się właśnie po 60-70-80tyś. Zaś Japończyki (choć nie ma reguły) potrafią robić bezawaryjnie po set tysięcy.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Płukanka do silnika czy warto .

Post autor: piterstilo » 13 gru 2020, 17:49

Moim celem była radość z widoku czystego oleju w dieslu.
Jak kiedyś kupiłem Mareę 1.9 jtd 110 KM, miała czysty olej silnikowy, mimo przejeżdżanych kilometrów, i kolejnych wymian ten stan się utrzymywał.
W aktualnie zakupionym dieslu, z czarnym olejem, zrobiłem płukankę, potem najtańszy pseudo syntetyk 5W40 i docelowo Meguin 5W40.
Przejechałem ok 2000 km i olej jest wciąż czysty.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Adamuss
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2022, 14:31
Imię: Adam

Re: Płukanka do silnika czy warto .

Post autor: Adamuss » 16 mar 2022, 14:34

Warto i ja stosuję od jakiś 2 lat przy wymianie oleju płukankę tec 2000. Polecam

Dariuszsz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 09 cze 2022, 13:03
Imię: Darek

Re: Płukanka do silnika czy warto .

Post autor: Dariuszsz » 09 cze 2022, 13:09

Adamuss pisze: 16 mar 2022, 14:34 Warto i ja stosuję od jakiś 2 lat przy wymianie oleju płukankę tec 2000. Polecam
dlaczego akurat Tec? Pytam bo dużo osób poleca. ja szczerze jeszcze nie stosowałem

grajek17
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 05 sie 2022, 9:29
Imię: Szymek

Re: Płukanka do silnika czy warto .

Post autor: grajek17 » 05 sie 2022, 9:42

Ja się nie zgodzę z kond243, bo przecież jak używasz normalnie to też się zabrudza. Masz źródło: https://motoryzacjaonline.pl/plukanka-s ... a-turbina/

Adamuss
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2022, 14:31
Imię: Adam

Re: Płukanka do silnika czy warto .

Post autor: Adamuss » 11 sie 2022, 11:29

ceva pisze: 14 lis 2019, 17:47 Jesteś pewny, że cewka na tym szwankującym cylindrze jest na 100% dobra? I czy próbowałeś zamieniać cewki zapłonowe między cylindrami?

Płukankę LM stosowałem i zaobserwowane efekty uboczne to były:
-zdziwienie i stres jak zobaczyłem że z silnika benzynowego może lecieć olej o zabarwieniu oleju z diesla;
-zdziwienie że po dwóch płukankach silnika normalnie zmieniany olej po 10000 km. ma kolor trochę ciemniejszego miodu;
-zmniejszyło się zużycie oleju;
-jakby lżejsza praca silnika pod obciążeniem, jakby przybyło mocy ;-)

ps. T-jet to szajs, (mój ma przejechane ponad 230 tys. km. na fabrycznym LPG i poza rozrządem, paskami i cewkami nie widać żeby cokolwiek było wymieniane, nawet "słynna" z pękających obudów sprężarka IHI jest oryginalna) nie chce się zepsuć. :roll: :lol:
ja polecam płukankę Tec2000

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”