Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Awatar użytkownika
p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: p01i » 07 lis 2019, 14:04

Hej,

Po wymianie turbiny na nową auto nie ma mocy tj przy obciążeniu przeładowuje turbo/za duże ciśnienie i odprowadza spaliny/ co powoduje lekkie szarpanie i brak mocy, Vmax 120km/h. Zdarzyło się też że załączył się tryb awaryjny.
Czy w tym prostym benzyniaku 1.4 T-jet jest zawór EGR? Rozumiem że nie.
Wymieniłem czujnik doładowania ale to nie pomogło, pozostaje chyba tylko wyciągnięcie i sprawdzenie turbo.
Macie jakieś pomysły?
Auto było u 2 mechaników z czego co najmniej jeden zna się na rzeczy.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2363
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: kond243 » 07 lis 2019, 14:54

We włoskich benzynach nie zawory EGR. Tutaj jest problem ze sterowaniem..Albo zawór overbost jest źle podłączony. Lub poprostu źle ustawiona sztanga zaworu west Gate. Obstawiam źle podpięty over boost czyli zmienione wężyki sterowania turbo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
Kontakt:

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: jenks » 08 lis 2019, 8:37

Masz zapieczone łopatki zmiennej geometrii.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2363
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: kond243 » 08 lis 2019, 8:44

Tak a świstak siedzi. Od kiedy Tjet ma zmienną geometrię? Kolego to nie jest diesel. Tu siedzi najzwyklejsza turbina ihi z zaworem wg.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
Kontakt:

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: jenks » 08 lis 2019, 8:50

A to sorry.:)

Awatar użytkownika
p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: p01i » 30 gru 2019, 16:40

Hej,

Wyminiłem:
1.czujnik doładowania - brak poprawy.
2.zawór upustowy - poprawa ale nadal skacze doładowanie/moc z tym że przy wciśnięciu gazu w podłogę jest ok z mocą, nic nie świszczy, idzie jak dzik. Wykresik pokazuje stale chyba z 4 kreseczki. Wystarczy nieco popuścić gazu i z powrotem wykres szaleje, moc skacze i dochodzi sycząco-denerwujący hałas turbiny.
3.zawór bocznikowy - brak poprawy

Turbina IHI była wymieniana na nową bo stara miała pękniętą obudowę, była też spawana głowica, mechanik sprawdzał wężologię.
Jakieś pomysły? Jechać do innego mechaniora? Ew. turbina do sprawdzenia bo może ktoś coś ściemnił...

Awatar użytkownika
p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: p01i » 31 gru 2019, 12:58

Dziś zbyt zimno na dworze żeby to analizować na miejscu przy aucie:/ więc wrzucam foteczkę:)
Na pierwszy rzut mojego laickiego oka to chyba nie teges:?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 743
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: piterstilo » 02 sty 2020, 8:25

Nieprawidłowo połączone przewody
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2020, 20:01 przez piterstilo, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2363
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: kond243 » 02 sty 2020, 8:52

Jak by nie było schemat jest u góry i jest prawidłowy. Więc wystarczyło iść po wężykach i sprawdzić według schematu. Tutaj nie będzie działać. Ponieważ turbo nie jest wysterowane na wymagane doładowanie przez soft. To Ca iść do actuatora idzie w dolot.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: p01i » 07 sty 2020, 10:31

Naprawione! :zjezdzam:
Wielkie dzięki dla @piterstilo & @kond243
Po zamianie wężyków auto wreszcie działa normalnie, nie muli, nie syczy, przyspiesza elegancko. Sama zamiana to 3 minuty zabawy z suszarką:)
W sumie też mega diss dla mechaników, mówiłem im o sprawdzeniu podpięcia węży mapsensora. Trzeba wszystkiego samemu pilnować.
Strach pomyśleć co odwalają lekarze...

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 291
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: Michal1906 » 07 sty 2020, 11:10

Pod tym adresem :link: za darmo do pobrania z pewnego źródła instrukcja do 1.4 T-jet po angielsku ale z masą rysunków, opisów i zdjęć. Może się komuś przyda w przyszłości :)

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

Post autor: toreider » 08 sty 2020, 12:48

:pifko: Super link
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
jest Lancia Delta III Platino 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2003

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”