M32 - większa trwałość po regeneracji?

Adee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 20 paź 2018, 9:20
Imię: Adrian

M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: Adee » 20 paź 2018, 9:36

Witam,

jest to mój pierwszy post na forum, także w pierwszej kolejności chciałbym się przywitać :)

Lancia Delta jest dopiero w planach (1.4 TJet 150km, rocznik 08-10), ale bardzo mi się spodobała w związku z tym jest pytanie:

- dość sporo się już naczytałem o awaryjności skrzyni M32 i jej powodach, w związku z tym, czy robiąc remont takiej skrzyni można się spodziewać, że jej "elementy" z którymi jest kłopot zostaną jakoś lepiej spasowane? innymi słowy, czy każdy remont wiąże się z następnym za ok. 60-100kkm?

-turbina, wiadomo szkoda, że nie Garrett, ale czy również jest tak mocno awaryjna? czy jak to zwykle bywa - jak dbasz tak masz?

Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 273
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: Grzyws » 20 paź 2018, 9:43

Skrzynia jest po prostu źle zaprojektowana, średnica łożysk zamykających jest śmiesznie mała.Zaleca się po naprawie wlanie więcej oleju ( 2.5 l ) co ma wydłużyć trwałość.
U mnie najpierw poleciała przy 60 tyś km, potem wymieniałem łożyska sam stosując stare podkładki shimujące ( błąd ) przez co wytrzymała 40 tyś i znowu wyła. Teraz oddałem do regeneracji firmie specjalizującej się w skrzyniach i złożyli dobierając odpowiednie podkładki zobaczymy ile pojeździ.

Z turbo nie mam żadnych problemów mimo że to IHI.

Szukaj Delty po 2011 roku tam już nie ma tych skrzyń. Lepiej odżałować te 30 KM mniej ale nie martwić się kiedy zacznie się problem.

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: ceva » 20 paź 2018, 10:35

Oleju można wlać i więcej, najwyżej przez odpowietrznik wyrzuci nadmiar, ja mam wlane 3l i nie jest za dużo, przynajmniej łożyska wałka biegów 5 i 6 są lepiej smarowane.
Pierwsza przygoda z M32 w N.Bravo zaczęła się przy ~160 tys.km, niedługo zaraz zostały wymienione łożyska przez "znajomego mechanika, co już nie jedną taką skrzynię naprawiał" szum łożysk zniknął, a w związku z tym że nic poza nimi nie było wymieniane, haczenie biegów i ruchy lewarka pozostały. 10 tys. km i zaczęła znowu szumieć.
Druga trwa teraz. Kupując Lancię miałem świadomość co za badziew (M32) w niej siedzi i wiedziałem że wymaga remontu. Pierwsza (od nowości) ingerencja w skrzynię nastąpiła przy przebiegu ~205 tys.km. Była wymiana łożysk, podkładek shimmujących, dwóch tulei stałych synchronizatorów biegów 1/2, 5/6 i przesuwki biegów 3/4. Po remoncie dotarta i niby sprawna, ale haczenie przy zmianie biegów się pojawia. Możliwe że TTM, ale jeszcze wymienię pompę sprzęgła, bo tylko ona została stara (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik nowe) i być może nie do końca wysprzęgla.
Ile to wytrzyma po remoncie? Kto wie? Właściwie smarowane łożyska pewnie wytrzymają ponad 100tys. km, ale reszta bebechów...?

Niska trwałość korpusu sprężarki IHI jest chyba wyolbrzymiona, ani w Bravo do przebiegu 185 tys. km, ani tym bardziej w Lancii póki co nic złego się nie dzieje, mimo tego że sprężarka w moim aucie jest od nowości "narażona" na LPG i ma na blacie ~210 tys. km, a nie widać żeby kiedykolwiek była demontowana z silnika.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Adee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 20 paź 2018, 9:20
Imię: Adrian

Re: M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: Adee » 20 paź 2018, 13:04

Kurcze, to mnie jednak troszkę zniechęca, w końcu skrzynia biegów to nie klocki hamulcowe, żeby regularnie z nimi jeździć do serwisu, tym bardziej, że tu nawet nie chodzi o cenę części do niej, tylko robocizna zazwyczaj dochodzi do 1k, w sensie wyjęcie i włożenie skrzyni - czy jednak nie jest aż tak źle?

Martwi mnie to o tyle, że jak kupię auto z przebiegiem (mam nadzieję:) do ok.150kkm, to chciałbym nim trochę dłużej pojeździć, czyli chociaż do 250-350kkm. Czy jednak radzilibyście szukać czegoś sprzed ery downsizingu?

aiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 225
Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: aiu » 20 paź 2018, 16:42

Adee pisze:
20 paź 2018, 13:04
Kurcze, to mnie jednak troszkę zniechęca, w końcu skrzynia biegów to nie klocki hamulcowe, żeby regularnie z nimi jeździć do serwisu, tym bardziej, że tu nawet nie chodzi o cenę części do niej, tylko robocizna zazwyczaj dochodzi do 1k, w sensie wyjęcie i włożenie skrzyni - czy jednak nie jest aż tak źle?

Martwi mnie to o tyle, że jak kupię auto z przebiegiem (mam nadzieję:) do ok.150kkm, to chciałbym nim trochę dłużej pojeździć, czyli chociaż do 250-350kkm. Czy jednak radzilibyście szukać czegoś sprzed ery downsizingu?
Ja Jak kupowałem Deltę poprostu wliczyłem w cenę zakupu koszt regeneracji skrzyni .
Za regenerację zapłaciłem 1200zl i jest spokój. Mam paru znajomych którzy też naprawiali te skrzynię, jeden ma przejechane po naprawie ok 70tkm i narazie cisza. Nie ma się co bać , tylko wliczyć to w koszty zakupu auta. Ważne żeby oddać do naprawy do kogoś kto się zna i zweryfikuje wszystkie elementy, wymieni zużyte części a nie tylko łożyska.
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)

Adee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 20 paź 2018, 9:20
Imię: Adrian

Re: M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: Adee » 20 paź 2018, 18:18

@aiu 1200 robota razem z częściami?

aiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 225
Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: aiu » 20 paź 2018, 19:26

Tak, u mnie były akurat same łożyska do wymiany .
Tam gdzie ja robiłem koszt jest 800zl plus części ..(6 łożysk to ok 250-300 zl, łożysko dyferencjału 150-250 zł ) . Oni na pewno maja jeszcze niższe cenny , przy tej ilości co oni tam naprawiają.
A po 5 tkm musiałem jeszcze olej w skrzyni sam zmienić , ale nie pamiętam ile olej kosztował.
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: Serioussam » 26 paź 2018, 23:24

Podepnę się pod temat i zapytam się was, przy jakim kilometrażu zazwyczaj ta skrzynia daje znać o swojej wadzie, i jak poznać że np to buczenie to już ten czas ! bo jak czytam tutaj to haczenie występuje nawet po wymianie więc tego nie biorę pod uwagę, moja ma 117 tyś przebiegu olej w skrzynie biegów był wymieniany jakieś 10 tyś km temu na tutellę matryx i nie wiem czy mechanicy zrobili to aby tak jak należy czyli czy nalali tyle ile trzeba jak to sprawdzić ?

Awatar użytkownika
rafak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 08 cze 2014, 22:36
Lokalizacja: W-wo

Re: M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: rafak » 27 lis 2018, 14:49

Swoją robiłem przy 190tys.
Łączny koszt (części, olej, sprzęgło, koło dwumasowe, robocizna) 2500,-


Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150

Awatar użytkownika
krzysztofjaworski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 04 maja 2019, 17:05
Imię: KrzychuJ
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: M32 - większa trwałość po regeneracji?

Post autor: krzysztofjaworski » 12 maja 2019, 12:56

ja robiłem przy 100 tyś , już rok czasu od naprawy (16 tyś) , wciąż cisza. Naprawa 800 zł + olej + montaż/ demontaż
Lancia Delta (2008) 1.4 T-jet Platino

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”