Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jan3387 » 29 lut 2016, 13:56

Witam,
dzisiaj jadąc rano do pracy zaświeciła się żółta ww. ikonka wraz z komunikatem sprawdź silnik. Samochód w dalszym ciągu zachowuje się normalnie. Oczywiście bez podpięcia pod komputer nic się nie wywróży. Czy ktoś z Was może polecić jakiś kabel diagnostyczny który się podłącza do komputera ? Przez jaki program się odczytuje stan silnika ?
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jenks » 29 lut 2016, 17:53

lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jan3387 » 29 lut 2016, 18:44

dzięki za pomoc. Co sądzisz o bezprzewodowych takich jak np poniżej ? chciałbym to połączyć z telefonem
jak jest z funkcjonalność, chciałbym np gasić ikony zbliżającego się serwisu lub resetować wskaźnik gradacji oleju ?
Ostatnio zmieniony 29 lut 2016, 19:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jenks » 29 lut 2016, 20:23

Tym chińskim wynalazkiem wszystkiego nie ogarniesz.Mam coś podobnego i używałem go do sprawdzania dpf,ale ostatnio z niego nie korzystam bo łączy się jak ma ocbotę.Lepiej zainwestować w dobry kabel i adapter i w aucie zdiagnozujesz prawie wszystko.U mnie nie mogę się połączyć tylko z czujnikami parkowania.
Pozd jenks
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jan3387 » 29 lut 2016, 20:43

Dzięki. Czy będę mógł tym kablem skasować poziom gradacji oleju po jego wymianie ?
Mógłbyś mi jeszcze wytłumaczyć czemu potrzebne mi są dwa kable ? Nie ma jednego który ma dwie funkcje ?
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jenks » 29 lut 2016, 20:58

Olej ogarniesz,a ten drugi to nie kabel tylko przejściówka niezbędna do połączenia się z centralką np ABS .
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jan3387 » 29 lut 2016, 21:34

rozumie że masz ten kabel i stosujesz go w Delcie ? Czyli podłączam go do wejścia obok kierownicy i do komputera instaluje program multiecuscan i mam dostęp do błędu ?
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jenks » 01 mar 2016, 8:37

Dokładnie tak jak piszesz.Kliknij http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx znajdż swój samochód i masz tam wszystko opisane.
Pozd jenks
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jan3387 » 23 maja 2016, 20:35

zebrałem się i kupiłem te kable co podałeś. Kable dzisiaj przyszły razem z płytką, płytka zainstalowana, multiecusan zainstalowany i *** :P wychodzi połączenie nieudane podczas wyszukiwania krótko miga czerwona dioda na kablu, więc wnioskuje że kabel przewodzi. Masz / macie może jakiś dobry tutorial jak instalować interfejs bo może gdzieś robie błąd ?

wrzuciłem fotki z mojego komputera, obrazujące co robiłem krok po kroku (najpierw instalacja com2, potem konfiguracja programu i klops na końcu)

https://drive.google.com/file/d/0B7CemY ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7CemY ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7CemY ... sp=sharing
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jenks » 24 maja 2016, 8:41

Witam, a kluczyk w stacyjce masz włączony?
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jan3387 » 24 maja 2016, 9:26

tak, przekręcony... kurczę czuje że to jest jakaś pierdoła i nie pozwala mi ona przejść dalej :P sprawdzałeś te moje zdjęcia co wrzuciłem, dobrze to jest po konfigurowane ?
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jenks » 24 maja 2016, 12:41

Konfiguracja jest dobra z tym, że u mnie w ustawieniach zaawansowanych portu mam ustawione odbiór i transmisje w bajtach 4096 a czas opóźnienia 16.A jak w ustawieniach programu wciśniesz test to masz komunikat o zgodności interfejsu?Weź przejściówkę i spróbuj połączyć się z centralką ABS lub wspomagania elektrycznego,możesz też spróbować na innych portach w kompie.
ps jaki masz system operacyjny?
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jan3387 » 24 maja 2016, 14:38

Hej,dzięki za info. Spróbuje jak wrócę do domu, zastosować Twoją konfigurację. Mógłbyś mi powiedzieć gdzie jest centralką ABS lub wspomagania? Najlepiej zdjęcia jakbyś wrzucił (znaczy linki do nich). System to Windows 10. Test też zrobię i dam znać
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jenks » 24 maja 2016, 15:06

Wszystkie centralki diagnozujesz z tego samego gniazda diagnostycznego.Chcąc połączyć się z ABS lub ze wspomaganiem wpinasz pomiędzy gniazdo diagnostyczne a kabel elm327 ową przejściówkę.Ja używam W7 i być może problem leży po stronie systemu operacyjnego(inna konfiguracja),miałem tak z kablem VAG ,który chodził pod WXP a pod 7 ni dudu.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - check engine

Post autor: jan3387 » 24 maja 2016, 19:21

zrobiłem co zaleciłeś zdjęcia wklejam poniżej :
https://drive.google.com/file/d/0B7CemY ... sp=sharing

po tym oknie ustawiony interfejs się kasuje i trzeba na nowa wpisywać, po ponowny wpisaniu i teście wychodzi coś takiego

https://drive.google.com/file/d/0B7CemY ... sp=sharing

jedyną opcją może być to że windows 10 tu nie pasuje, chyba że coś iego jeszcze masz na myśli ;)?
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”