Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Delta III 1.4 Tj 150 KM - jaka instalacja lpg?
A przy 10k rocznie to się opłaca? Chyba tak średnio moim zdaniem. Miałem LPG w dwóch samochodach, ale trochę więcej nimi jeździłem.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Delta III 1.4 Tj 150 KM - jaka instalacja lpg?
Opłaca się
Do nowej w salonie proponowali TARTARINI za ponad 3 tysia. Mam taką w Ypsilonie i nie ma żadnych problemów (ale to silnik bez turbo).
Do nowej w salonie proponowali TARTARINI za ponad 3 tysia. Mam taką w Ypsilonie i nie ma żadnych problemów (ale to silnik bez turbo).
Viva la macchina
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 Tj 150 KM - jaka instalacja lpg?
Tartarini to włoska instalacja dedykowana do modeli Fiat. Ponoć dobra ale droga, w forum FKP wspominali o BRC seqent 24 tylko, że mi te nazwy mało mówią.
Nie chodzi mi raczej o wtrysk gazu w fazie ciekłej a raczej sekwencję którejś tam generacji (tylko właśnie której?) Myślę, że dobra sekwencja da radę.
A jak będzie lpg to i więcej podstaw do wyjazdów się znajdzie, szybko zrobi się 15 tys. km rocznie. Chodzi o to, że dzieci już duże i czas zacząć we dwójkę zwiedzać świat Deltą.
Nie chodzi mi raczej o wtrysk gazu w fazie ciekłej a raczej sekwencję którejś tam generacji (tylko właśnie której?) Myślę, że dobra sekwencja da radę.
A jak będzie lpg to i więcej podstaw do wyjazdów się znajdzie, szybko zrobi się 15 tys. km rocznie. Chodzi o to, że dzieci już duże i czas zacząć we dwójkę zwiedzać świat Deltą.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
No to w takim razie ok . Będzie to powód do robienia większej ilości kilometrów
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Przy takim przebiegu rocznym, moim zdaniem oszczędź sobie montaż korka wstyduArtur G. pisze:Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Na spokojnie cały czas analizuję, ciągle mam w pamięci jaguara x-type 3.0 bez gazu ze spalaniem 10 - 18 i po przejściu na Deltę ze spalaniem 7 - 10 i tak jestem zadowolony.Frogger pisze:Przy takim przebiegu rocznym, moim zdaniem oszczędź sobie montaż korka wstyduArtur G. pisze:Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
Ok. 10 tys km rocznie to faktycznie mało, mam na uwadze korek wstydu, latające koło zapasowe w bagażniku, wyższy koszt przeglądu, wizyty okresowe u gazolika. Dziś jestem pozbawiony tych elementów na rzecz trochę większej kasy przy tankowaniu.
Ale jak zaznaczyłem, po zamontowaniu lpg moje przebiegi wzrosną do ok. 15 tys. km rocznie.
Ogólnie to chciałbym dowiedzieć się jak zachowują się silniki 1.4 Tj po zastosowaniu zasilania lpg, na FKP o silnikach występując w Bravo były opinie pozytywne, jako silnik doskonale współpracujący z lpg.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Proszę kolego oświeć mnie cóż to za wstyd z tym korkiem i z czego wynika.Frogger pisze: Przy takim przebiegu rocznym, moim zdaniem oszczędź sobie montaż korka wstydu
Artur , jak chcesz dam Ci namiary na bardzo dobrego gazownika.Okolice Radomia.
Dobierze Ci optymalną instalacje bez zbędnych pytań
A i witamy wśród lubiących jeździć ,a nie tylko marudzących ze nigdzie nie pojadę ,bo tam jest całe 15 km!!!
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Zrobię rozpoznanie u mnie w terenie i jakby były trudności to poproszę Cię Grzegorz o pomoc/namiar.Wilkin pisze:
Artur , jak chcesz dam Ci namiary na bardzo dobrego gazownika.Okolice Radomia.
Dobierze Ci optymalną instalacje bez zbędnych pytań
A i witamy wśród lubiących jeździć ,a nie tylko marudzących ze nigdzie nie pojadę ,bo tam jest całe 15 km!!!
Co do jazdy i przebiegu ja ogromnie lubię jeździć, tylko kiedy? mój nieduży przebieg wynika z tego, że w okręgu 2, może 3 kilometrów od mojego domu mam:
1. moja praca i po drugiej stronie ulicy praca mojej żony
2. kościół (nawet dwa)
3. Szkoły od Podstawowych do Liceów
4. SP ZOZ i kilka przychodni rodzinnych
5. Boiska sportowe Orliki
6. sklepy (Tesco, Kaufland, Biedronka i szereg innych) w tym przemysłowe
7. większość znajomych do których i tak często spaceruję bo (może się teraz zmieni jak córka ma Lybrę i prawko)
I jak tu nabić ponad 10 kkm?
Dwa, trzy razy w roku wyjazdy w Polskę i tyle, kilka razy do Lublina i okolic.
Reasumując, lpg jest mi średnio potrzebne, ale jak będzie to zapewne będzie to motywacja aby część kosztów jakie poniósłbym na pb przeznaczyć na wyjazd, hotel, zwiedzanie itp. Stąd moja wstępna decyzja o lpg.
ps. muszę nabić kilometrów, bo nikt nie uwierzy, że 7 letnia Delta ma tylko 85 tyś. przebiegu
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
No ale jak am wspomniałeś, dzieci już duże to możesz teraz walizeczkę w bagażnik, żonkę do przodu i w świat... nawet nie zauważysz jak 20k nagle stuknie... Na wakacje zamiast w jedno miejsce to objazdówkę po Polsce. A korek???? No to co, żaden wstyd wg. mnie. Jeśli mogę płacić mniej to dlaczego mam tego unikać? Jeśli dla kogoś to korek wstydu to już tylko jego problem .
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Fabrycznie faktycznie montowali Tartarini. Chodzi bez problemu. Koszt 3500 zł. Na gazie pali o około 1,5-2 l gazu więcej niż benzyny.Artur G. pisze:Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Każda dobrze założona instalacja będzie paliła do 2 l więcej gazu.
Nie będę się powtarzał co ja polecam bo już się rozpisywałem tyle razy ze hoho.
Odnośnie gazownika to w okolicach Lublina jest dobry gość polecany jak i prężnie udzielający się na forum lpg.
Poszukam do niego namiarów i dam znać.
Edit:
Adam Rogowski
Snopków 56a / Lublin
Nie będę się powtarzał co ja polecam bo już się rozpisywałem tyle razy ze hoho.
Odnośnie gazownika to w okolicach Lublina jest dobry gość polecany jak i prężnie udzielający się na forum lpg.
Poszukam do niego namiarów i dam znać.
Edit:
Adam Rogowski
Snopków 56a / Lublin
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Jakby nie liczyc oszczednosci beda na paliwie (przy założeniu przebiegu o 50% wiekszego) jedynie na poziomie 20%, co da zwrot z inwestycji po okolo 3 latach.
Imho sensu nie ma
Imho sensu nie ma
QV...soon:)
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Dziwnie to liczysz...
Koszt benzyny 8,5x4,7=40PLN
Koszt gazu 10x2=20PLN
Przy przebiegu rocznym 10kkm koszt instalacji zwróci nam się w ciągu 1,5 roku, zakładając, że kosztuje 3 000PLN...
Ja bym zakładał
Pisanie, że oszczędności będą mniejsze, bo mając niższe koszty paliwa będziemy robić większy przebieg jest chyba nieco dziwne
Koszt benzyny 8,5x4,7=40PLN
Koszt gazu 10x2=20PLN
Przy przebiegu rocznym 10kkm koszt instalacji zwróci nam się w ciągu 1,5 roku, zakładając, że kosztuje 3 000PLN...
Ja bym zakładał
Pisanie, że oszczędności będą mniejsze, bo mając niższe koszty paliwa będziemy robić większy przebieg jest chyba nieco dziwne
KAPPA TDS & JTD
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Trzeba jeszcze doliczyć 60 zł rocznie za droższy przegląd i wymiany filtrów gazu.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...