Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Artur G. » 20 sie 2015, 12:53

Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III 1.4 Tj 150 KM - jaka instalacja lpg?

Post autor: Snail » 20 sie 2015, 13:07

A przy 10k rocznie to się opłaca? Chyba tak średnio moim zdaniem. Miałem LPG w dwóch samochodach, ale trochę więcej nimi jeździłem.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Delta III 1.4 Tj 150 KM - jaka instalacja lpg?

Post autor: paśny » 20 sie 2015, 13:33

Opłaca się :)

Do nowej w salonie proponowali TARTARINI za ponad 3 tysia. Mam taką w Ypsilonie i nie ma żadnych problemów (ale to silnik bez turbo).
Viva la macchina

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 Tj 150 KM - jaka instalacja lpg?

Post autor: Artur G. » 20 sie 2015, 14:12

Tartarini to włoska instalacja dedykowana do modeli Fiat. Ponoć dobra ale droga, w forum FKP wspominali o BRC seqent 24 tylko, że mi te nazwy mało mówią.
Nie chodzi mi raczej o wtrysk gazu w fazie ciekłej a raczej sekwencję którejś tam generacji (tylko właśnie której?) Myślę, że dobra sekwencja da radę.
A jak będzie lpg to i więcej podstaw do wyjazdów się znajdzie, szybko zrobi się 15 tys. km rocznie. Chodzi o to, że dzieci już duże i czas zacząć we dwójkę zwiedzać świat Deltą.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Snail » 20 sie 2015, 14:52

No to w takim razie ok :D. Będzie to powód do robienia większej ilości kilometrów ;)
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Frogger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
Imię: Rafał
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Frogger » 21 sie 2015, 8:49

Artur G. pisze:Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
Przy takim przebiegu rocznym, moim zdaniem oszczędź sobie montaż korka wstydu :)

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Artur G. » 21 sie 2015, 9:49

Frogger pisze:
Artur G. pisze:Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
Przy takim przebiegu rocznym, moim zdaniem oszczędź sobie montaż korka wstydu :)
Na spokojnie cały czas analizuję, ciągle mam w pamięci jaguara x-type 3.0 bez gazu ze spalaniem 10 - 18 i po przejściu na Deltę ze spalaniem 7 - 10 i tak jestem zadowolony.
Ok. 10 tys km rocznie to faktycznie mało, mam na uwadze korek wstydu, latające koło zapasowe w bagażniku, wyższy koszt przeglądu, wizyty okresowe u gazolika. Dziś jestem pozbawiony tych elementów na rzecz trochę większej kasy przy tankowaniu.
Ale jak zaznaczyłem, po zamontowaniu lpg moje przebiegi wzrosną do ok. 15 tys. km rocznie.

Ogólnie to chciałbym dowiedzieć się jak zachowują się silniki 1.4 Tj po zastosowaniu zasilania lpg, na FKP o silnikach występując w Bravo były opinie pozytywne, jako silnik doskonale współpracujący z lpg.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Wilkin » 21 sie 2015, 10:10

Frogger pisze: Przy takim przebiegu rocznym, moim zdaniem oszczędź sobie montaż korka wstydu :)
Proszę kolego oświeć mnie cóż to za wstyd z tym korkiem i z czego wynika.

Artur , jak chcesz dam Ci namiary na bardzo dobrego gazownika.Okolice Radomia.
Dobierze Ci optymalną instalacje bez zbędnych pytań ;)
A i witamy wśród lubiących jeździć ,a nie tylko marudzących ze nigdzie nie pojadę ,bo tam jest całe 15 km!!!
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Artur G. » 21 sie 2015, 11:19

Wilkin pisze:
Artur , jak chcesz dam Ci namiary na bardzo dobrego gazownika.Okolice Radomia.
Dobierze Ci optymalną instalacje bez zbędnych pytań ;)
A i witamy wśród lubiących jeździć ,a nie tylko marudzących ze nigdzie nie pojadę ,bo tam jest całe 15 km!!!
Zrobię rozpoznanie u mnie w terenie i jakby były trudności to poproszę Cię Grzegorz o pomoc/namiar.
Co do jazdy i przebiegu ja ogromnie lubię jeździć, tylko kiedy? mój nieduży przebieg wynika z tego, że w okręgu 2, może 3 kilometrów od mojego domu mam:
1. moja praca i po drugiej stronie ulicy praca mojej żony
2. kościół (nawet dwa)
3. Szkoły od Podstawowych do Liceów
4. SP ZOZ i kilka przychodni rodzinnych
5. Boiska sportowe Orliki
6. sklepy (Tesco, Kaufland, Biedronka i szereg innych) w tym przemysłowe
7. większość znajomych do których i tak często spaceruję bo :drink2: (może się teraz zmieni jak córka ma Lybrę i prawko)
I jak tu nabić ponad 10 kkm?
Dwa, trzy razy w roku wyjazdy w Polskę i tyle, kilka razy do Lublina i okolic.

Reasumując, lpg jest mi średnio potrzebne, ale jak będzie to zapewne będzie to motywacja aby część kosztów jakie poniósłbym na pb przeznaczyć na wyjazd, hotel, zwiedzanie itp. Stąd moja wstępna decyzja o lpg.
ps. muszę nabić kilometrów, bo nikt nie uwierzy, że 7 letnia Delta ma tylko 85 tyś. przebiegu
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Snail » 21 sie 2015, 13:34

No ale jak am wspomniałeś, dzieci już duże to możesz teraz walizeczkę w bagażnik, żonkę do przodu i w świat... nawet nie zauważysz jak 20k nagle stuknie... :D Na wakacje zamiast w jedno miejsce to objazdówkę po Polsce. A korek???? No to co, żaden wstyd wg. mnie. Jeśli mogę płacić mniej to dlaczego mam tego unikać? Jeśli dla kogoś to korek wstydu to już tylko jego problem ;) .
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: geowik » 21 sie 2015, 15:16

Artur G. pisze:Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
Fabrycznie faktycznie montowali Tartarini. Chodzi bez problemu. Koszt 3500 zł. Na gazie pali o około 1,5-2 l gazu więcej niż benzyny.

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: cysiek » 21 sie 2015, 15:52

Każda dobrze założona instalacja będzie paliła do 2 l więcej gazu.
Nie będę się powtarzał co ja polecam bo już się rozpisywałem tyle razy ze hoho.
Odnośnie gazownika to w okolicach Lublina jest dobry gość polecany jak i prężnie udzielający się na forum lpg.
Poszukam do niego namiarów i dam znać.

Edit:
Adam Rogowski
Snopków 56a / Lublin
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Heathen » 22 sie 2015, 9:08

Jakby nie liczyc oszczednosci beda na paliwie (przy założeniu przebiegu o 50% wiekszego) jedynie na poziomie 20%, co da zwrot z inwestycji po okolo 3 latach.
Imho sensu nie ma
QV...soon:)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4005
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: volf » 22 sie 2015, 10:32

Dziwnie to liczysz...
Koszt benzyny 8,5x4,7=40PLN
Koszt gazu 10x2=20PLN
Przy przebiegu rocznym 10kkm koszt instalacji zwróci nam się w ciągu 1,5 roku, zakładając, że kosztuje 3 000PLN...
Ja bym zakładał : ok2 :

Pisanie, że oszczędności będą mniejsze, bo mając niższe koszty paliwa będziemy robić większy przebieg jest chyba nieco dziwne :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Snail » 22 sie 2015, 12:06

Trzeba jeszcze doliczyć 60 zł rocznie za droższy przegląd i wymiany filtrów gazu.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”