Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspieszania

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspieszania

Post autor: ElPaul » 28 kwie 2015, 6:35

Witajcie.
Jak w temacie 2.0 165 KM, przebieg 200 tyś. Jestem drugim właścicielem, nie znam historii pojazdu. Po zakupie wymieniłem materiały eksploatacyjne + rozrząd z pompą wody.
Auto pali 6,8 litra, jazda mieszana.
Problem w tym, że samochód cholernie kopci podczas przyspieszania. Nie ma znaczenia, który to bieg, w momencie wciśnięcia pedału gazu trochę mocniej, np celem wyprzedzenia, czy ruszenia szybkiego ze skrzyżowania w lusterkach widzę czarną chmurę. Dosłownie chmurę, a gdy odjadę kilka metrów na asfalcie widać 2-3 metrowy pas czarnej sadzy.
Czym to może być spowodowane? Gdzie szukać?

Frogger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
Imię: Rafał
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza

Post autor: Frogger » 28 kwie 2015, 10:08

Przyczyn może być wiele, począwszy od filtra cząstek stałych a skończywszy na EGR, turbinie, przepływomierz, nieszczelność w układzie dolotowym, ciśnienie w kolektorzy ssącym, najlepiej podłączyć do zestawu diagnostycznego i sprawdzić

Awatar użytkownika
granit
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza

Post autor: granit » 28 kwie 2015, 18:29

Bez podpięcia pod kompa się nie obejdzie... ja obstawiam EGR, ale to tylko wróżba ;)
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza

Post autor: cuoreventi » 29 kwie 2015, 0:53

Raczej filtr sadzy (DPF) jest po to, by tą sadzę wyłapywać. A skoro auto zostawia za sobą zasłonę dymną, znaczy to że jest tego elementu pozbawione. Z czego wynika dymienie? Za dużo paliwa w stosunku do powietrza. A powodem tego może być to co piszą przedmówcy. Twojemu autku przyda się kompleksowa diagnostyka komputerowa - nieograniczająca się do prostego odczytania błędów.

gala-piotr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza

Post autor: gala-piotr » 29 kwie 2015, 21:26

Możesz sprawdzić szczelność całego układu dolotowego, np. czy nie słychać świstu zasysanego lewego powietrza przed turbiną i za nią, kiedy miałeś wymieniany filtr powietrza?

szeryfisch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 27 lis 2014, 8:46
Imię: Pawel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza

Post autor: szeryfisch » 29 kwie 2015, 23:08

Zacząłbym od sprawdzenia dolotu. Nieszczelność zmienia stosunek mieszanki powietrza do paliwa i stad to kopcenie.

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza

Post autor: ElPaul » 30 kwie 2015, 8:24

Idzie długi weekend - narzędzia w dłoń.
Jakiś schemat, rysunek, link do działającego epera, ażeby zaznajomić się z tym, co trzeba zdjąć, żeby do innego dojść ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”