Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspieszania
- ElPaul
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspieszania
Witajcie.
Jak w temacie 2.0 165 KM, przebieg 200 tyś. Jestem drugim właścicielem, nie znam historii pojazdu. Po zakupie wymieniłem materiały eksploatacyjne + rozrząd z pompą wody.
Auto pali 6,8 litra, jazda mieszana.
Problem w tym, że samochód cholernie kopci podczas przyspieszania. Nie ma znaczenia, który to bieg, w momencie wciśnięcia pedału gazu trochę mocniej, np celem wyprzedzenia, czy ruszenia szybkiego ze skrzyżowania w lusterkach widzę czarną chmurę. Dosłownie chmurę, a gdy odjadę kilka metrów na asfalcie widać 2-3 metrowy pas czarnej sadzy.
Czym to może być spowodowane? Gdzie szukać?
Jak w temacie 2.0 165 KM, przebieg 200 tyś. Jestem drugim właścicielem, nie znam historii pojazdu. Po zakupie wymieniłem materiały eksploatacyjne + rozrząd z pompą wody.
Auto pali 6,8 litra, jazda mieszana.
Problem w tym, że samochód cholernie kopci podczas przyspieszania. Nie ma znaczenia, który to bieg, w momencie wciśnięcia pedału gazu trochę mocniej, np celem wyprzedzenia, czy ruszenia szybkiego ze skrzyżowania w lusterkach widzę czarną chmurę. Dosłownie chmurę, a gdy odjadę kilka metrów na asfalcie widać 2-3 metrowy pas czarnej sadzy.
Czym to może być spowodowane? Gdzie szukać?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza
Przyczyn może być wiele, począwszy od filtra cząstek stałych a skończywszy na EGR, turbinie, przepływomierz, nieszczelność w układzie dolotowym, ciśnienie w kolektorzy ssącym, najlepiej podłączyć do zestawu diagnostycznego i sprawdzić
- granit
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza
Bez podpięcia pod kompa się nie obejdzie... ja obstawiam EGR, ale to tylko wróżba
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza
Raczej filtr sadzy (DPF) jest po to, by tą sadzę wyłapywać. A skoro auto zostawia za sobą zasłonę dymną, znaczy to że jest tego elementu pozbawione. Z czego wynika dymienie? Za dużo paliwa w stosunku do powietrza. A powodem tego może być to co piszą przedmówcy. Twojemu autku przyda się kompleksowa diagnostyka komputerowa - nieograniczająca się do prostego odczytania błędów.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza
Możesz sprawdzić szczelność całego układu dolotowego, np. czy nie słychać świstu zasysanego lewego powietrza przed turbiną i za nią, kiedy miałeś wymieniany filtr powietrza?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 lis 2014, 8:46
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza
Zacząłbym od sprawdzenia dolotu. Nieszczelność zmienia stosunek mieszanki powietrza do paliwa i stad to kopcenie.
- ElPaul
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Delta III 2.0 M-jet - silne kopcenie podczas przyspiesza
Idzie długi weekend - narzędzia w dłoń.
Jakiś schemat, rysunek, link do działającego epera, ażeby zaznajomić się z tym, co trzeba zdjąć, żeby do innego dojść
Jakiś schemat, rysunek, link do działającego epera, ażeby zaznajomić się z tym, co trzeba zdjąć, żeby do innego dojść