Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: rob_76 » 05 gru 2014, 21:20

W sumie kwestia tej uszczelki (jako powód opóźnienia wzrostu ciśnienia oleju) jest bardzo prawdopodobny... Jeśli będzie nieszczelna, to po zgaszeniu silnika ciepły olej ze smoka ścieknie do miski (odpowietrzenie poprzez nieszczelność), a potem zassanie gęstego (bo zimnego) oleju trwa dużo dłużej, w czym podsysanie powietrza przez w.w. uszczelkę nie pomaga...
Tłumaczyłoby to objawy...
Pzdr.
P.S. Sorki, jeśli powyższą wypowiedzią "wyważyłem drzwi już otwarte" przez opis spod linku podanego przez Dawida, ale go nie czytałem - nie jestem zarejestrowanym użytkownikiem forum Fiata Bravo...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 06 gru 2014, 15:16

Dawid pisze:Janusz kilka postów wyżej podałem Ci numer tej uszczelki i napisałem że na pewno to ta uszczelka.Dla pewności i dla zainteresowanych podaję link gdzie problem jest obszernie opisany.:link:
Tylko, że nie mogę się zalogować na forum fiata bravo.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: Dawid » 06 gru 2014, 15:25

Jak nie możesz? Ban ? ;)
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: OKOwiec » 06 gru 2014, 15:43

42195 pisze:Tylko, że nie mogę się zalogować na forum fiata bravo.

mam to samo,mimo rejestracji nie mogę się zalogować....

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 10 gru 2014, 18:46

Jetem po wymianie uszczelki i miałem nadzieję, że kontrolka zgaśnie zaraz po odpaleniu, niestety nie (co prawda nie miałem dziś komunikatu o niskim ciśnieniu oleju). Może kontrolka gaśnie trochę wcześniej, ale niestety nadal gaśnie z opóźnieniem. Stara uszczelka jest w dobrym stanie. Może jednak TTTM, albo może winny jest czujnik który zbyt szybko zczytuje dane? Na pewno wymiana uszczelki nie jest rozwiązaniem problemu.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: BootError » 10 gru 2014, 22:19

Specjalnie dzisiaj zwróciłem uwagę przy odpalaniu na zimno po całym dniu pod chmurką (-2 stopnie C). U mnie kontrolka gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: jenks » 11 gru 2014, 9:24

Witam,czytam ten temat i dochodzę do wniosku,że szukacie dziury w całym.Żaden silnik nie ulegnie zatarciu przez to ,że ma ciśnienie spóżnione o 1-2 sek.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: Dawid » 11 gru 2014, 9:35

Arturze w wielkim jesteś błędzie.To że ciśnienie się opóźnia jest objawem początkowym.Potem jest już tylko gorzej.Są w temcia wklejone linki gdzie jest opisane właśnie zatarcie silnika.Więc nie jest to szukanie dziury w całym.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: jenks » 11 gru 2014, 10:21

Czytałem te wątki.Okazuje się ,że w nowych też gaśnie z opóżnieniem tak więc dopóki nie zacznie za każdym razem wywalać komunikatu o niskim ciśnieniu nie ma się czym przejmować.
pozd jenks
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 11 gru 2014, 17:26

BootError pisze:Specjalnie dzisiaj zwróciłem uwagę przy odpalaniu na zimno po całym dniu pod chmurką (-2 stopnie C). U mnie kontrolka gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika.
Tylko, że kolega ma auto z 2013 roku, a z wątków które przeczytałem wynika, że problem dotyczy silników z okresu 2008-2010. Może później coś zmienili.
jenks pisze:Czytałem te wątki.Okazuje się ,że w nowych też gaśnie z opóżnieniem tak więc dopóki nie zacznie za każdym razem wywalać komunikatu o niskim ciśnieniu nie ma się czym przejmować.
pozd jenks
Nawet w instrukcji jest napisane, że kontrolka oleju może gasnąć z opóźnieniem.

Nie wiem już czy drążyć temat, czy potraktować to jako normalne zachowanie, chociaż perspektywa zatarcia silnika nie daje mi spokoju.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: Dawid » 11 gru 2014, 18:04

Skoro wymieniłeś uszczelkę to myślę że możesz spać spokojnie.A teraz w chwili relaksu wypełnij swój profil do końca ;)
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: cuoreventi » 11 gru 2014, 21:26

Dotychczas kontrolkę niskiego ciśnienia (monit) widziałem dwa razy.
Czerwona kontrolka gaśnie u mnie mniej więcej po 1 sek.

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 31 gru 2014, 16:13

Po ponad dwóch tygodniach użytkowania samochodu po wymianie uszczelki stwierdzam, że nowa uszczelka rozwiązuje problem, może nie zupełnie, gdyż lampka nie gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika, ale nawet po 48 godzinnym postoju pod chmurką i przy minus 7 stopniach, kontrolka zgasła może po ok 1,5 sekundy, no i co najważniejsze brak komunikatu o niskim ciśnieniu oleju. Tak wiec jeżeli komuś pojawia się ten komunikat, wymiana uszczelki powinna załatwić sprawę.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: słoma » 09 lut 2015, 10:51

wykrakaliście :) teraz u mnie po 3 dniach postoju pod chmurką . i co 2 dzień przy rannym odpaleniu pojawia sie komunikat o niskim ciśnieniu oleju na 1-2 sekundy .

Musze już jechać zmienić uszczelkę? czy można do wiosny poczekać?
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: rob_76 » 10 lut 2015, 1:28

W moim przekonaniu raczej A.S.A.P....
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”