Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 03 gru 2014, 20:50

Witam, jak w temacie, od kupna Delty zauważyłem, że po odpaleniu silnika po dłuższym postoju lampka oleju gasła po chwili (niby według instrukcji możliwe jest opóźnienie gaśnięcia kontrolki oleju), ale dziś przy ujemnej temperaturze po odpaleniu kontrolka zgasła po kilku sekundach i pojawił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju.
Czy ktoś miał podobny problem?
Na forum opla insignia
http://www.opel-insignia.com.pl/viewtop ... =9&t=13314
i fiata bravo z silnikami 2.0 znalazłem tematy, według których winna jest uszczelka pod smokiem oleju i że wymiana rozwiązuje problem, choć inni piszą, że wymiana uszczelki nic nie daje i że według ASO ten typ tak ma???
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: GrimlocK » 03 gru 2014, 21:01

Twierdzenie ten typ tak ma jest raczej trochę nieprofesjonalne. W żadnym samochodzie nie widziałem, żeby kontrolka gasła tak późno. Jeżeli tak się dzieje jest to jakiś problem. Winny może być np. zaworek w filtrze oleju czy ogółem problem z zassaniem oleju, na pewno nie jest to normalna rzecz. Sam olej też może powodować taki problem. Ja kiedyś miałem taką sytuacje, u mnie kontrolka gasła po ok 1-1.5s od uruchomienia silnika, winny był filtr oleju (Filtron). Po wymianie na MANN, a teraz na BOSCH sytuacja się nie powtarza. Przy świecącej kontrolce, przez ten czas zanim zgasła silnik wyraźnie głośniej/nieprzyjemniej pracował.

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 03 gru 2014, 21:24

Olej i filtry wymienione niecały tysiąc kilometrów temu, nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika (olej Motul, filtry UFI) z tego co wyczytałem na forum Opla, problem jest masowy i winna jest jakaś uszczelka pod smokiem oleju.
Nikt w lancii nie miał podobnego problemu?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: Valdi » 03 gru 2014, 22:29

Prócz uszczelki pod smokiem,nic więcej do głowy mi nie przychodzi.Zakładając oczywiście ,że filtr oraz parametry oleju są w porządku.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: rob_76 » 04 gru 2014, 1:19

GrimlocK pisze:[...] W żadnym samochodzie nie widziałem, żeby kontrolka gasła tak późno. [...]
Bo nie jeździłeś jeszcze Gammą... :lol: :D Tam to normalne nawet w lecie... :roll:
Pozdrawiam.
EOT
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

leszek_bb
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 23 lis 2012, 8:04
Imię: Leszek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: leszek_bb » 04 gru 2014, 9:17

Nie wprowadzaj błąd. Jeździłem 8 lat Gamma 2500 (1979r.) i nigdy nie stwierdziłem tego zjawiska.Najczęściej występuje z winy filtra oleju (za duży...).

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: Dawid » 04 gru 2014, 12:55

Czytam forum siostrzanego do Delty,Bravo i chłopaki tam jednomyślnie stwierdzili że przyczyną jest właśnie owa uszczelka o której jest mowa powyżej (wg EPER nr 71749352).Wymiana całkowicie niweluje objawy o których napisał Janusz.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Odp: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: cuoreventi » 04 gru 2014, 16:33

Dawid pisze:Czytam forum siostrzanego do Delty,Bravo i chłopaki tam jednomyślnie stwierdzili
Podrzuciłbyś linka do konkretnego tematu?


Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 04 gru 2014, 18:28

emaps.jpg
Prawdopodobnie chodzi o uszczelkę nr 16 z rysunku powyżej Nr katalogowy 71749352
Tylko czy na pewno?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: OKOwiec » 04 gru 2014, 19:04

Witam, jak w temacie, od kupna Delty zauważyłem, że po odpaleniu silnika po dłuższym postoju lampka oleju gasła po chwili (niby według instrukcji możliwe jest opóźnienie gaśnięcia kontrolki oleju), ale dziś przy ujemnej temperaturze po odpaleniu kontrolka zgasła po kilku sekundach i pojawił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju.
Czy ktoś miał podobny problem?
2.0 JTD filtr UFI oliwa 5w30 Valvoline ten sam problem dziś wieczorem po przestoju auta 48H na zewnątrz... :-?
Widzę że nie jestem sam...
Normalnie u mnie kontrolka oleju gaśnie dość późno ale właśnie dziś wyskoczył komunikat niskie ciśnienie oleju i coś tam jeszcze ale nie zdążyłem doczytać bo powiadomienie znikło po około 0.5 sekundy...

Jeśli się da to przydało by się coś z tym zrobić :roll:

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 04 gru 2014, 19:19

Jestem umówiony z serwisem fiata na wymianę wspomnianej uszczelki na wtorek, jeżeli wszystko pójdzie dobrze w środę wieczorem będę wiedział czy wymiana uszczelki rozwiązuje problem.
Zastanawiające jest tylko to, że właściciele opla min. insigni i serwisy opla znają problem i rozwiązanie, natomiast serwisy fiata pierwsze słyszą o problemie z niskim ciśnieniem oleju, a we wszystkich autach są montowane te same silniki.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: rob_76 » 04 gru 2014, 19:35

rob_13376 pisze:
GrimlocK pisze:[...] W żadnym samochodzie nie widziałem, żeby kontrolka gasła tak późno. [...]
Bo nie jeździłeś jeszcze Gammą... :lol: :D Tam to normalne nawet w lecie... :roll:
Pozdrawiam.
EOT
leszek_bb pisze:Nie wprowadzaj błąd. Jeździłem 8 lat Gamma 2500 (1979r.) i nigdy nie stwierdziłem tego zjawiska.Najczęściej występuje z winy filtra oleju (za duży...).
No to gratulacje - bo i jest czego! Za pewne na co dzień...?
Oczywiście masz rację - pod warunkiem, że akurat jest dostępny odpowiednio mały filtr, najlepiej z zaworem zwrotnym zapobiegającym ucieczce oleju spowrotem do miski...
A tak na marginesie - to miał być żart, a nie wprowadzanie w błąd, bo konstrukcja silnika Gammy ma się nijak do Delty... A poza tym napisałem na końcu EOT - End Off-Topic...
Pozdrawiam serdecznie
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: OKOwiec » 04 gru 2014, 19:51

42195 pisze:Jestem umówiony z serwisem fiata na wymianę wspomnianej uszczelki na wtorek, jeżeli wszystko pójdzie dobrze w środę wieczorem będę wiedział czy wymiana uszczelki rozwiązuje problem.
Zastanawiające jest tylko to, że właściciele opla min. insigni i serwisy opla znają problem i rozwiązanie, natomiast serwisy fiata pierwsze słyszą o problemie z niskim ciśnieniem oleju, a we wszystkich autach są montowane te same silniki.
Bardzo proszę o informacje czy pomogło i co mówili w serwisie,ciekawe jak jasna cholera co oni na to...
Koniecznie poproś o okazanie starej uszczelki,na forum Opla były wpisy że totalny kamień,ciekawi mnie to czy i u nas się to powtórzy :-?
Napiszę tylko że po przeczytaniu postów na forum oplowców portfel zaczyna się niepokoić o swoją tuszę...
Jutro zadzwonię do autka.pl i zobaczę czy coś wiedzą o problemie.

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 04 gru 2014, 19:59

Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem w środę dam znać co i jak. Mam tylko nadzieję, że wymiana uszczelki przyniesie oczekiwany efekt i nie będą to pieniądze wydane niepotrzebnie. :-?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: Dawid » 05 gru 2014, 12:34

Janusz kilka postów wyżej podałem Ci numer tej uszczelki i napisałem że na pewno to ta uszczelka.Dla pewności i dla zainteresowanych podaję link gdzie problem jest obszernie opisany.:link:
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”