Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Pablo.
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2018, 12:17
Imię: Paweł
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: Pablo. » 02 gru 2018, 12:30

mike_d pisze: 20 lut 2017, 15:19 Czy ktoś z Was wie jak ten problem rozwiązać w 1,8 Pb. Czy tam też występuje ta uszczelka ?
Tak, w TBi jest to samo.

Nslukasz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 25 kwie 2020, 15:19
Imię: Łukasz

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: Nslukasz » 25 kwie 2020, 19:52

witam, czy mógłbym odświeżyć temat.
mianowicie mam ten sam przypadek w 1.9tt tj komunikat o niskim ciśnieniu po dłuższym postoju oraz zauważyłem delikatne pocenie się oleju na osłonie silnika zgodnie z poniższym zdjęciem, przy osi po lewej stronie patrząc w przód auta. (zdjęcie nie wiem czy z 1.9 tt).
Czy przedmiotowe pocenie może być również objawem tego przypadku?
Byłbym zobowiązany za odpowiedź, z góry dziękuję!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: J@nek » 16 cze 2020, 9:40

Jeśli komunikat znika zaraz po uruchomieniu i nie pojawia się przy kolejnym uruchomieniu nastepującym po pierwszym to będzie to uszczelka na ssaku. Przecieki nie generują takich komunikatów chyba, że wyciekło już tyle oleju, że nie ma właściwego poziomu w silniku.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: piterstilo » 13 gru 2020, 17:04

Dopiszę do tematu, swoje doświadczenie z uszczelką smoka.
Prawie zaraz po zakupie Lancii Delty III 1.9 TT, spostrzegłem, że kontrolka oleju gaśnie z parosekundową zwłoką.
W dodatku raz, w mroźniejszy poranek, wyświetlił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju.
Nie spodobało mi się to, bo byłem przyzwyczajony do szybkiego gaśnięcia tej kontrolki.
Sądziłem, że ten problem dotyczy tylko silników diesla 2.0 i ew. 1.6.
Dopiero w tym temacie przekonałem się, że również dotyczy 1.9 TT
Czym prędzej zleciłem wymianę felernej uszczelki.
Za całość zapłaciłem 370 zł. Z czego 70 to koszt oryginalnej uszczelki. Ale też wymieniali mi przy okazji filtry: powietrza i paliwa.
W przypadku tego silnika 1.9 TT i tej skrzyni F40, nie było problemu z dostępem do śrub.
Po wymianie, problem ustąpił.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: BootError » 18 sty 2022, 23:06

No to mnie też dopadło. Przebieg około 110tys.km. Dziś już drugi raz tej zimy zobaczyłem komunikat o niskim ciśnieniu oliwy co obala teorię jednego z kolegów piszących wcześniej, że problem może dotyczyć starszych roczników 2008-2010. Jeśli nic nie zmienili to uważam za bezsensowne kupowanie oryginalnej uszczelki bo to będzie to samo gunwo i prędzej czy później temat się powtórzy. Chyba kupię zamiennik elringa 576.580 mając jednocześnie nadzieję, że to nie jest producent który wykonał uszczelkę na pierwszy montaż...
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: J@nek » 20 sty 2022, 13:08

BootError pisze: 18 sty 2022, 23:06 Chyba kupię zamiennik elringa 576.580 mając jednocześnie nadzieję, że to nie jest producent który wykonał uszczelkę na pierwszy montaż...
Przyglądnąłem się zdjęciom tego zamiennika Elring 576.580. Wydaje się, że to jednak producent, który wykonał uszczelkę na pierwszy montaż szczególnie po czerwonym pierścieniu zabezpieczającym uszczelkę przed uszkodzeniem. Jest identyczny w kształcie i kolorze. Jest to raczej bardzo mało prawdopodobne by dwóch różnych producentów zastosowało identyczny w kształcie i kolorze pierścień zabezpieczający uszczelkę przed przypadkowym zniszczeniem podczas magazynowania i transportu. Więc jedyna nadzieja, że coś poprawili.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: Dawid » 20 sty 2022, 17:46

Są w sprzedaży metalowe zamienniki z podwójnym uszczelnieniem.Znam chłopaków którzy to zakładali lecz nie mogę powiedzieć nic jak z trwałością po większych przebiegach.Myślę że powinno się to lepiej sprawdzić bo nie ma gumowego elementu który się odkształca i parcieje z czasem.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

majak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 31 lip 2020, 23:34
Lokalizacja: Wieluń

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: majak » 19 lut 2022, 9:27

Niestety to rozwiązanie z uszczelką to ewidentny bubel. W swojej Alfie 159 z silnikiem 2.0 Jtdm już drugi raz wymieniałem to ustrojstwo i myślę, że niezależnie od producenta każda guma po paru latach stanie się twarda i przy mrozach problem powróci. W grupie Fiata nie słyszałem na szczęście o trudnościach z jej wymianą, bo w niektórych modelach Opla muszą zrzucać skrzynie biegów, żeby odkręcić miskę.
Gdyby ktoś chciał sam się z tym zmierzyć potrzebny jest kanał i druga osoba do pomocy przy montażu miski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”