Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: pietrek125 » 21 lip 2019, 12:35

To ten warsztat przynajmniej wiedział co to blokady... W Autka.pl z KRK który to polecany jest na Alfacholicach zapytali mnie czy w Busso jest pasek czy łańcuch sic!
Ci sami spece robili Busso po zerwaniu paska kol. freeq7322 , ponoć finał ma być w sądzie...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: SIWY155 » 21 lip 2019, 12:57

pietrek125 pisze: 21 lip 2019, 12:20 Co do wypowiedzi kol.SIWY155... niestety, ale przy zakupie 10-18 letniego samochodu premium, dodatkowo nietypowego , nie ma znaczenia czy go się kupuje za grosze, czy za "uczciwe" pieniądze...bo nie ma gwarancji, że nie dołoży sie do interesu mniej, niż do egzemplarza kupionego za grosze... przykład to egzemplarze z górnej półki cenowej, oferowane przez komis w Modlniczce... reasumując liczy się stan, nie cena...
Masz rację,że chodzi o stan a nie o cenę dlatego zawsze należy zachować ostrożność. Natomiast nie ma szans by egzemplarz za cenę 10 tys.zł i mniej dawał szansę na bezproblemową eksploatację. Inna sprawa,że w tym kraju nie ma chętnych by zapłacić uczciwie za egzemplarz uczciwie serwisowany z pewną historią. Oczywiście,w takim egzemplarzu też coś może się zepsuć,tego nikt nie zagwarantuje skoro psują się zupełnie nowe auta. Natomiast taki egzemplarz sprawia, że możesz jeździć, cieszyć się i dbać o to by na bieżąco utrzymywać dobry stan.W trupie trzeba niestety włożyć mnóstwo kasy na start i przez zaniedbania z lat ten wkład to niekończąca się opowieść.Egzemlarz z Modlniczki to też trup tylko wyceniony średnio. Obecnie to najdroższy chyba egzemplarz ale jak dla mnie to właśnie on zamyka stawkę trupów. Rzeczywiście dobre egzemplarze muszą kosztować znacznie więcej w związku z czym nie trafiają na rynek.Na naszym rynku niestety poszukiwane są "projekty" jedyne takie perełki i igiełki. Każdy myśli,że jemu akurat uda się upolować okazję,ale w samochodach używanych o okazji należy mówić,kiedy wypłynie auto z pewną historią bez przygód,takie które już w pierwszym kontakcie cieszy oko a nie takie z niską ceną. Nikt nie odda dobrego auta za grosze.Ale w Polsce królują łowcy niskich cen. Nie szukają dobrego auta ale niskiej ceny.A te dwa elementy w parze nie chodzą.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: pietrek125 » 21 lip 2019, 13:11

Obawiam się, że takie egzemplarze Thesis które by spełniały twoje kryteria bycia "nie trupem" nie istnieją...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: LUKIThesis » 21 lip 2019, 13:46

SIWY155 pisze: 21 lip 2019, 12:28
LUKIThesis pisze: 21 lip 2019, 11:10 Nie wiem czy ktoś to zauważył ale napiszę moje wnioski o thesis.
Tak więc...
Thesis po 2006 roku 100lat to składak z zapasów magazynowych. Częste problemy z układem wtrysku i często spalene.
Kolektor z klapami sprawia problemy. Sterowanie turbo bo z zapasów.
Thesis V6 to loteria, ważne gdzie serwisowane. Bardziej jak serwisowane. Problem częsty z rozrządem.

Co do skrzyń, tak są problematyczne jak zaniedbane. Skrzynia wytrzymuje bez serwisowania max 180 tys km, naprawy rzadko się udają. Pozostaje tak jak ja zrobiłem, kupić nową za full $$$ dla świętego spokoju. : cenzura : za to można kupić dwa,, a nawet trzy thesis 8-O
I się upalić.
Tak więc myślę, że te najmniej problematyczne to dobrze utrzymane roczniki 2002, 2003 i 2004.
Proszę nie pisz o problemach z rozrządem. Te silniki nie mają żadnych problemów wrodzonych a już szczególnie z rozrządem. Warto jednak podkreślić fakt,że "fachofcy" często ustawiają taki silnik na znaki malowane farbą lub nawet jeśli już mają blokady to nie potrafią z nich prawidłowo skorzystać. Uwierzcie, że spotkałem się z pytaniem ze strony zdawałoby się renomowanego warsztatu nazwijmy go "x" czy blokadę ze znakiem "S" to zakładamy na ssanie?Jak te v6 mają później prawidłowo pracować?Ale to już nie wina Lancii tylko właścicieli,którzy oddają je w ręce "miszczów".
Chyba źle zrozumiałeś co miałem na myśli, właśnie o to chodzi, że problem z rozrzadem wynika z mechaników co o tym pojęcia nie mają. Pozniej kupuje się taką V6 i... Co z nią dalej robić? Ustawiać prawidłowo, terkocze, klekocze i najlepiej puścić dalej.
Poza tym jak ktoś ma serwisować thesis gdzie ustawienie rozrządu w ASO lub innym wykwalifikowanym serwisie będzie kosztować tyle, że zabraknie właścicielowi na inne naprawy. Bo przecież idzie myślą "kupił tanio i tanio chce naprawić" co w tym przypadku jest nieosiągalne. I nie mam tu na myśli tych co sami potrafią ogarnąć thesis.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: FXX » 21 lip 2019, 14:01

Przecież wymiana rozrządu w Busso w serwisie, który ma pojęcie o tych silnikach to koszt 500-700zł za robociznę...

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: LUKIThesis » 21 lip 2019, 14:03

FXX pisze: 21 lip 2019, 14:01 Przecież wymiana rozrządu w Busso w serwisie, który ma pojęcie o tych silnikach to koszt 500-700zł za robociznę...

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Jeśli choćby tyle to z częściami? O tym nie zapominaj. Minimum 3 tys. A jak wszystko na oryginale to do 5 tys się zamkniesz, więc jak ktoś kupuje thesis za 7 tys to kwota 3 lub 4 tys to dla niego to abstrakcja :lol:

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: FXX » 21 lip 2019, 14:08

Luki, o czym Ty piszesz... Komplet rozrządu z pompą wody np. CONTI to koszt ok. 800-900zł. Ori rozrząd do tego silnika dostaniesz w okolicach 1200-1400zł.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: LUKIThesis » 21 lip 2019, 14:10

Kamil, pompa wody ori to minimum 900 zł.
Nie wiem jak to liczysz, widzę że masz zniżki poniżej pasa.
Aaaa, czekaj no tak, po łebkach to można tylko pasek wymienić.

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: Helios » 21 lip 2019, 14:21

LUKIThesis pisze: 21 lip 2019, 14:10 Kamil, pompa wody ori to minimum 900 zł.
To ja ori pompy z pierwszego montażu to bym i za darmo nie chciał, bo ma plastikowy wirnik : czerwona :

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: FXX » 21 lip 2019, 14:33

LUKIThesis pisze: Kamil, pompa wody ori to minimum 900 zł.
Nie wiem jak to liczysz, widzę że masz zniżki poniżej pasa.
Aaaa, czekaj no tak, po łebkach to można tylko pasek wymienić.
Luki, takie zniżki, że nawet AS24 sprzedawał te pompy oryginalne poniżej 900zł bez żadnych zniżek ;) Z naszą klubową zniżką już miałeś poniżej 800zł ;)
Zatem daruj sobie złośliwości, popytaj, poszukaj i zobaczysz, że to żadne cuda kupić w tej cenie oryginalne części rozrządu.

Tworzycie wokół tego rozrządu mitologię, jakby to jakaś wiedza tajemna była, a tymczasem mam od groma znajomych, którzy jeżdżą Busso w różnych wersjach, wymieniają kompletne rozrządy w dobrych warsztatach - patrz FLAR w Cz-wie czy Pablo Garage i mieszczą się w normalnych pieniądzach.

Swoją drogą w 5 tysiącach to wymienisz rozrząd w 3.2JTS, który jest na łańcuchach.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: MICHU » 21 lip 2019, 14:40

pietrek125 pisze: 21 lip 2019, 13:11 Obawiam się, że takie egzemplarze Thesis które by spełniały twoje kryteria bycia "nie trupem" nie istnieją...
Raczej nie istnieją, żałuję tylko, że nie mogłem obejrzeć egzemplarza za 22900zł który wisiał dwa dni na olx a przykładowo krajowa V6 z Rzeszowa już za 12 tys znaleźć nabywcy wciąż nie może a ponoć "pewną historie" ma.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: volf » 21 lip 2019, 14:47

Helios pisze: 21 lip 2019, 14:21

To ja ori pompy z pierwszego montażu to bym i za darmo nie chciał, bo ma plastikowy wirnik : czerwona :
To jakaś wada? Oryginalne W R5 też mają plastikowy i wytrzymują bardzo długo a jeśli padają to przecież nie ze zużycia/uszkodzenia wirnika...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: LUKIThesis » 21 lip 2019, 14:48

FXX pisze: 21 lip 2019, 14:33
LUKIThesis pisze: Kamil, pompa wody ori to minimum 900 zł.
Nie wiem jak to liczysz, widzę że masz zniżki poniżej pasa.
Aaaa, czekaj no tak, po łebkach to można tylko pasek wymienić.
Luki, takie zniżki, że nawet AS24 sprzedawał te pompy oryginalne poniżej 900zł bez żadnych zniżek ;) Z naszą klubową zniżką już miałeś poniżej 800zł ;)

Tworzycie wokół tego rozrządu mitologię, jakby to jakaś wiedza tajemna była, a tymczasem mam od groma znajomych, którzy jeżdżą Busso w różnych wersjach, wymieniają kompletne rozrządy w dobrych warsztatach - patrz FLAR w Cz-wie czy Pablo Garage i mieszczą się w normalnych pieniądzach.

Swoją drogą w 5 tysiącach to wymienisz rozrząd w 3.2JTS, który jest na łańcuchach.
Kamil mi AS24 nie potrzebne. Ori pompę do V6 do mojej trupiej alfy dostępem właśnie za (czyt. Post Heliosa)
Helios pisze:
LUKIThesis pisze: 21 lip 2019, 14:10 Kamil, pompa wody ori to minimum 900 zł.
To ja ori pompy z pierwszego montażu to bym i za darmo nie chciał, bo ma plastikowy wirnik : czerwona :
Tylko jeszcze leży i czeka na okazję.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2019, 14:51 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: FXX » 21 lip 2019, 14:50

Ale to, że Ty za tyle ją kupiłeś nie jest żadnym wyznacznikiem minimalnej ceny...
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Testy Tetrisów - koło podbiegunowe 2001r

Post autor: LUKIThesis » 21 lip 2019, 14:52

FXX pisze: 21 lip 2019, 14:50 Ale to, że Ty za tyle ją kupiłeś nie jest żadnym wyznacznikiem minimalnej ceny...
Sprawdź, wyżej post. Nie edytuj z telefonu cytatów.

A tak po twojemu, 1400 w ori plus pompa 800 to nie blisko 3 tys? Jednak wiem, że w ASO 3 tys to bez pompy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”