Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1123
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 14 lip 2019, 20:42

adamM20 pisze:
14 lip 2019, 20:01
... projekt Odry to rzeczywiście był pokaz konstrukcyjnego kunsztu i design-u : ok2 : . Do seryjnej produkcji weszła ta mniejsza ze skręcającymi kołami, świecącymi światłami i elektrycznym napędem na "płaską" baterię.
Pozdrawiam.
To jest "druga" Odra...

Pierwsze podejście to Odra A81 niestety w zamian dostaliśmy "Ogórka"

Drugie to Twoja Odra 042

A trzecie to Odra 039 w zamian Gierek obdarował nas Berliet-em, ale w tym przypadku nie wszystko poszło na marne bo przynajmniej koncepcyjnie 039 odrodziła się 10 lat póżniej jako Autosan H10.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2019, 21:11 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2079
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 14 lip 2019, 20:59

… dwie pierwsze znałem, małą jeździłem ale o 039 nie słyszałem, dzięki.
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1123
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 14 lip 2019, 21:15

Mały Ogórek , to była "Oławka" bodajże...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2079
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 14 lip 2019, 22:41

pietrek125 pisze:
14 lip 2019, 21:15
Mały Ogórek , to była "Oławka" bodajże...
... : ok2 : .
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 975
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Gepard » 14 lip 2019, 22:53

Panowie chylę czoła przed waszą wiedzą. Prawie połowę życia przeżyłem w PRL-u, jeździłem jelczami, sanami, sanosami, berlietami, ale o takich wynalazkach nawet nie słyszałem. No cóż, całe życie się człowiek uczy.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2079
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 16 lip 2019, 21:59

... nowy numer Classica z naszym pf125p, niby nic ale ten kolor ... Boże jak on mi się podobał. Jeśli dobrze pamiętam to "maluchy" rownież były malowane w tym kolorze. Ten kolor był obecny w FSO do 1977 roku (chyba) i był, jak dla mnie, najpiękniejszym kolorem w jakich wyjeżdżały nasze duże fiaty.
Pozdrawiam

P.S.
w życiu nie przypuszczałem, ze tak rzadki kolor utrzyma się do dnia dzisiejszego. : buja w oblokach :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2079
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 27 lip 2019, 15:40

... kolejny autobus, średnie i nieco starsze niż średnie pokolenie powinno kojarzyć ten "wytwór polskiej motoryzacji".
Co w prasie ano w Classicu porównanie Lancii (bradzo dobry tekst), porównanie naszego żuka z VW, Barkasem i skodą dokonane przez niemieckich samochodziaży. Żuk zajął zaszczytne trzecie miejsce ale tekst z podsumowania, cytat: "... najwięcej radości sprawił nam sympatyczny, wyprodukowany minimalistycznymi środkami żuk ..." to prawdziwy miód na serce.
Obecnie jestem chwile w Gdańsku i tu proszę piekny przegubowiec. W dniu dzisiejszym odbywa się w nim impreza "kolejnej osiemnastki" kobiety, która faktycznie dożyła sześćdziesiątki : ok2 : . Fajny prezent w postaci ikarusowskiej dyskoteki ufundowanej przez jej córę (gratuluję pomysłu :!: :D ). Jak się okazało przedmiotowy Ikarus to ostatni egzemplarz tego autobusu z gliwickiej zajezdni, numer boczny 1585. Tak jak stał przyjechał do Gdańska, dostał czerwony pas (gilwickie autobusy mają kolor żółty) i wynajmowany jest do różnych imprez.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2079
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 04 paź 2019, 21:25

... wszyscy to coś (Ci nieco starsi) widzieli, pytanie brzmi gdzie?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

pääkäyttäjä

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pääkäyttäjä » 04 paź 2019, 21:42

Škota 706 RTO Cabrio - ostatnio taką widziałem w Žilinie na Słowacji :)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 6616
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: faraon » 04 paź 2019, 21:48

Kilkanaście lat temu takim jeździdłem poruszałem się jako pasażer po Wrocławiu. Wycieczkowo objazdowo. Ale to był Jelcz cabrio.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2523
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Sebastian » 05 paź 2019, 7:45

On do dzisisj bodajże stoi w jednej z zajezdni, czeka sobie w suchym na odświeżenie (mechanicznie jest na chodzie).
jest: Ford S-Max, Peugeot 208, Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR
było: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał), Piaggio X8 (PP przejechała)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2079
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 05 paź 2019, 10:01

... Panowie macie rację za to ja dałem "ciała".
Chciałem być "googlowym macho" i bez zaglądania do "googla" postanowiłem Was zaskoczyć wiedzą (bezbłędną pamięcią) dotyczącą odpowiedzi na pytanie czym nasi piłkarze objeżdżali Warszawę po powrocie z mistrzostw świata w piłce nożnej w 1974? No właśnie .... objeżdżali odkrytym autobusem tyle, że to był H100 a nie Jelcz lub skoda : czerwona : . Po obejrzeniu kroniki filmowej 28/74 głowę schowałem pod linoleum.
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1123
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 05 paź 2019, 21:04

Ogórka cabrio miała firma "Szwagropol", w latach 90tych i jeździł po Krk... z tym, że to była replika czyli obrzyn z fabrycznego z dachem...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4725
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kontakt:

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Tomzik » 08 paź 2019, 0:05

A Jelczem Zemunem IK160P śmigaliście? :)
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1123
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 08 paź 2019, 7:57

W Krakowie był na testach w latach 90tych na 173 śmigał przez tydzień... wg mnie lepszy od swojego węgierskiego imiennika... i to podobieństwo do Berlieta...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”