Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 14 wrz 2022, 20:30

Wczesny 315, śliczności : ok2 :
W piątek jak się mi uda, może będę na prezentacji po remoncie, co prawda szynowej, ale też legendy PRL
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 14 wrz 2022, 21:09

pietrek125 pisze: 14 wrz 2022, 20:30 Wczesny 315, śliczności : ok2 :
W piątek jak się mi uda, może będę na prezentacji po remoncie, co prawda szynowej, ale też legendy PRL
.... SM42 czy warszawy 224 na żelaznych kołach?
A propos 315, w jakim serialu było go dość dużo, za kierownicą był jeden ze znanych aktorów?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 14 wrz 2022, 21:16

SM42 za duża, Warszawa drezyna za mała... ;)
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2022, 21:23 przez pietrek125, łącznie zmieniany 2 razy.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 14 wrz 2022, 21:22

... no nie wiem co powiedzieć: : yesyes :
Następnym razem będzie trudniej.
Drezyna? oznaczenia nie pamiętam.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 14 wrz 2022, 21:26

A tu bardzo ciekawy egzemplarz pieron wie czy późna wersja Żubra, czy już wczesna 315 :?:
[youtube]https://youtu.be/mBaqNZPnXCs?t=1543[/youtube]

Pojazd szynowy najpopularniejszego typu w Polskich miastach, ale akurat ten egzemplarz to jedyny (przynajmniej w oryginale) zachowany bardzo rzadkiej odmiany.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 14 wrz 2022, 21:49

pietrek125 pisze: 14 wrz 2022, 21:26 A tu bardzo ciekawy egzemplarz pieron wie czy późna wersja Żubra, czy już wczesna 315 :?:
[youtube]https://youtu.be/mBaqNZPnXCs?t=1543[/youtube]

Pojazd szynowy najpopularniejszego typu w Polskich miastach, ale akurat ten egzemplarz to jedyny (przynajmniej w oryginale) zachowany bardzo rzadkiej odmiany.
... drzwi otwierane do tyłu to raczej jednak żubr.
Jakieś zdjęcie tego pojazdu szynowego?
Pozdrawiam

P.S.
w kwestii późnej/wczesnej wersji auta to mam nadzieję, że w końcu znajdę po zmarłym ojcu zdjęcie syreny 104, niby nic ale .... ta syrena osprzęt miała syreny 104 natomiast drzwi były otwierane do przodu. Nikt mi nie wierzy i dlatego zaciąłem się, póki co mam jedno zdjęcie z jakiegoś pogrzebu, na którym widać klamkę z lewej strony drzwi, pozostaje jeszcze zdjęcie, z którego będzie wynikać, że to model 104.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 14 wrz 2022, 22:00

Niby Żubr, ale przednia oś typu 315, Żubry miały koła typu Trilex, ale tylny most Żubrowski, drzwi fakt otwiera do tyłu, ale poszycie ma przetłoczenia, a nawet późniejsze 315 miał płaskie (taką wersja nawet jeździł Gołas w "Drodze")
Zdjęcia tego pojazdu (mam nadzieje) uda mi się zrobić w piątek ;)
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 16 wrz 2022, 13:28

No i bardzo proszę, legenda PRL komunikacji miejskiej Konstal 105NT, ( literka T ma duże znaczenie) jedyny zachowany z 10szt wyprodukowanych przez Chorzowska fabrykę i od dziś oficjalnie sprawny.
20220916_124146.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 17 wrz 2022, 0:54

pietrek125 pisze: 16 wrz 2022, 13:28 No i bardzo proszę, legenda PRL komunikacji miejskiej Konstal 105NT, ( literka T ma duże znaczenie) jedyny zachowany z 10szt wyprodukowanych przez Chorzowska fabrykę i od dziś oficjalnie sprawny.
20220916_124146.jpg
... nie kojarzę tego tramwaju zwłaszcza kształtu pantografu, który jak zakładam jest oryginalny. Jak czytać literę "T"?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 17 wrz 2022, 11:50

Klasyczna 105N/Na ma rozruch oporowy za pomocą rozrusznika bębnowego systemu Westinghouse, który był energochłonny i problematyczny ponieważ podczas jazdy z małą prędkością i częstym zatrzymywaniem się i ponownym rozruchem, wypalały się styki na owym rozruszniku, dlatego w 1977r powstały dwa prototypy wagonu 106N z rozruchem tyrystorowym, opracowanym w Instytucie Elektrotechniki, w Warszawie, niestety wagony te były bardzo awaryjne i nie weszły do produkcji seryjnej. W 1982r Krakowskie MPK nawiązało współpracę z AGH w celu opracowania konkurencyjnej aparatury tyrystorowej dla 105N/Na. Testy prototypu wypadły na tyle obiecująco, że przebudowano w sumie 6szt wagonów 105N, które oznaczono 105NT (T od tyrystor) eksploatacja tych wagonów zainteresowała Chorzowski Konstal który na podstawie dokumentacji AGH zbudował dodatkowo 10szt fabrycznie nowych 105NT.
Pantograf który widać na sąsiednim wagonie to polski OTK1 który jest kopią pantografu Stemmann-a, w latach 70tych na jego podstawie powstały prototypy pantografów połówkowych OTK2 które wyglądały mniej więcej tak jak ten nowocześniejszy odpowiednik który widać na dachu 105NT, który będzie wyposażony jeszcze w jedny pantograf wyposażony w aparaturę do odmrażania sieci trakcyjnej, ponieważ oprócz funkcji wagonu historycznego w lecie, wagon będzie pełnił funkcję techniczną w zimie.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 18 wrz 2022, 20:13

... pełne info od Znawcy. Jak tylko jest mowa o szynach to mnie bardziej interesuje coś takiego. Szkoda, że tydzień ma tylko 7 dni bo na to już czasu nie ma ale na emeryturze za każdą 14 i 15 emeryturę będę kupował elementy do ..... makiety w skali H0.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2022, 20:25 przez adamM20, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 18 wrz 2022, 20:19

Oj miało się kolekcje H0, oczywiście jedynej słusznej za PRL firmy PIKO, teraz jej resztki dzies się poniewierają u syna. Teraz wolałbym mieć kolekcje taboru tramwajowego i kolejowego (tu bardziej wąskotorowego) w skali 1:1, ale ( może i dobrze) miejsca brak.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: 1608cc » 18 wrz 2022, 21:08

adamM20 pisze: 18 wrz 2022, 20:13 ...będę kupował elementy do ..... makiety w skali H0.
Czekam na rozwój sytuacji : ok2 : : jump : Fajnie by było zobaczyć budowę od A do Z
pietrek125 pisze: Oj miało się kolekcje H0, oczywiście jedynej słusznej za PRL firmy PIKO, teraz jej resztki dzies się poniewierają u syna.
Ano są popakowane w pudełkach na strychu :-P Kilkanaście lat temu bawiło się z kuzynami w wakacje budując miasteczko z LEGO i puszczając przez nie linię kolejową : yesyes : Teraz marzyła by mi się makieta modułowa w skali H0e (czyli wąski tor 750mm) odwzorowująca lata '60-'70 na kolei. Coś w tym rodzaju:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 18 wrz 2022, 21:11

1608cc pisze: 18 wrz 2022, 21:08 Ano są popakowane w pudełkach na strychu :-P Kilkanaście lat temu bawiło się z kuzynami w wakacje budując miasteczko z LEGO i puszczając przez nie linię kolejową : yesyes : Teraz marzyła by mi się makieta modułowa w skali H0e (czyli wąski tor 750mm) odwzorowująca lata '60-'70 na kolei. (...)
Nie mam przeciwwskazań tylko trzeba posprzątać garaż i jego strych :lol:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 18 wrz 2022, 21:17

... dech zapiera a ta syrena R20, czad, po prostu czad.
Czekam na emeryturę.
Serdecznie pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”