Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 19 mar 2021, 18:30

Sorry ale zdjecie robione i wstawiane na szybko w czasie jazdy z telefonu... wrócę do domu to spróbuję obrócić... 424 wychodził tylko jako ciągnik i nie wszystkie miały zderzaki a'la DAF, ten na zdjeciu to skrzynowy... standardem był metalowy zderzak typu Steyr... ostatnia literka oznaca moc silnika więc cholera wie co tam siedzi pod maską, u ojca w robocie mieli takiego jak na zdjęciu tylko w kolorze zielony metalic, 423 silnik Steyr 320KM...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 16 maja 2021, 19:54

... kolekcja powiększa się, jest nasz "Starciok 200", jest Tatra i cywilny Kraz.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 14 cze 2021, 22:03

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Tomzik » 14 cze 2021, 22:20

Nie jestem szpecem od ciężarówek, ale przód wygląda jak C424...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 14 cze 2021, 23:37

Tak zderzak od DAF-a... była taka krótka seria...jak na mój gust trochę za szeroki do Jelonka, mi się osobiście bardziej podoba klasyczny metalowy Steyer-owski...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 27 cze 2021, 10:27

https://40ton.net/fotorelacja-ze-zlotu- ... ki-01-21/
Jest i czerwony Jelcz któremu robiłem zdjęcie.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 27 cze 2021, 11:54

pietrek125 pisze: 27 cze 2021, 10:27 https://40ton.net/fotorelacja-ze-zlotu- ... ki-01-21/
Jest i czerwony Jelcz któremu robiłem zdjęcie.
... jelcz jak jelcz, ładny i ten i inne ale H100 .... bezcenne, dobrze, że są ludzie, którzy w sposób godny, skuteczny i rzeczywisty zajęli się historią polskiej, pięknej i równocześnie bolesnej motoryzacji. Przyznałbym takim ludziom dożywotnią rentę jakieś 500-ćset "plus" za każdy egzemplarz.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 27 cze 2021, 13:40

H100 jest kilka... tego z zlotu widziałem dwa lata temu na lawecie na A4, w okolicach Rzeszowa, a takich PR100 jest tylko jeden i to bez silnika... ale zgadzam się należy ratować wszystko co Polskie...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 28 cze 2021, 0:50

pietrek125 pisze: 27 cze 2021, 13:40 ... ale zgadzam się należy ratować wszystko co Polskie...
... : ok2 :
W przypadku H100 już niedługo będziemy ich mieli więcej :!:
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 28 cze 2021, 7:40

20210326_120841.jpg
Takiego trzeba było sobie kupić :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 28 cze 2021, 9:32

pietrek125 pisze: 28 cze 2021, 7:40 20210326_120841.jpg
Takiego trzeba było sobie kupić :D
... dwie rzeczy to uniemożliwiają: stan techniczny "setki" i murowany pozew żony o rozwód. Być może ze stanem technicznym coś by się dało zrobić ale niedziela bez rolady, klusek i modrej kapusty? Temu mówię zdecydowane NIE!!
Dzięki za propozycję tak czy siak nie jest pozbawiona sensu.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 28 cze 2021, 12:48

Ech... to jak u mnie, no i jeszcze brak terenu...gdyby nie to, to już od dawna byłbym posiadaczem PR100 albo 110 i 105Na a może i 13N
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 15 sie 2021, 10:58

... start: styczeń 2019, meta: sierpień 2021. 125 numerów i teraz pozostaje już tylko kilkadziesiąt godzin pracy i nowy Polonez 1500 będzie w stanie fabrycznym. Wszystkie części nowe co powoduje, że auto tanie nie jest ale w gruncie rzeczy nie o to chodzi, produkt FSO w fabrycznym stanie w 2021 roku to duże wydarzenie.
Pozdrawiam.

P.S.
Jeśli Dawid dotarł do końca to może jemu uda się zmontować auto nieco szybciej, mój fabrycznie nowy poldek będzie złożony w ciągu najbliższej zimy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 18 wrz 2021, 16:46

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: kond243 » 18 wrz 2021, 17:23

pietrek125 pisze: 19 mar 2021, 18:30 Sorry ale zdjecie robione i wstawiane na szybko w czasie jazdy z telefonu... wrócę do domu to spróbuję obrócić... 424 wychodził tylko jako ciągnik i nie wszystkie miały zderzaki a'la DAF, ten na zdjeciu to skrzynowy... standardem był metalowy zderzak typu Steyr... ostatnia literka oznaca moc silnika więc cholera wie co tam siedzi pod maską, u ojca w robocie mieli takiego jak na zdjęciu tylko w kolorze zielony metalic, 423 silnik Steyr 320KM...
Jeżeli chodzi o c424 to siedzi tam nic innego jak Detroit diesel seria 60. 420KM. I 13 biegowy Eaton fuller nie zsynchronizowany. Oraz most berlieta. Na poduszkach zawieszenie z tyłu. W tym standardowo ABS klimatyzacja i wiele fajnych rozwiązań. Np kabina podnoszona elektrycznie. Tzn pompa hydrauliczna z napędem elektrycznym.
I ich było bardzo mało. A idzie to z obciążeniem jak złe. :D C+e do czegoś zobowiązuje. : gafa : I tam miałem przyjemność jeździć takim Jelczem jakieś 15lat temu. Bardzo fajna ciężarówka która pojawiła się o 5-10lat za późno : beczy :
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”