Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 13 sty 2022, 19:38

Dawid pisze: 13 sty 2022, 17:42 Adam tak oglądam zdjęcia Twojego poldka i widzę bardzo dużo niedoróbek.Tak Ci sie to źle poskładało czy trafiłeś na tak słabo spasowany egzemplarz? U mnie kropelkowania nie potrzebowałem.Jedynie przy silniku połapać do kupy te najmniejsze elementy.
... klej i dremmel a wcześniej igłowa lutownica zrobiły swoje, auto jest fabryczne z "polmozbytowskim makijażem". Na zdjęciu widać przeróbkę jednego ze wsporników drążka, który został dopasowany do lewej strony. Ogólnie miałem trochę pomyłek i błędów w kilku numerach z częściami co i tak nie zmienia faktu, że całość projektu to "kupa" zadowolenia. W poszukiwaniu lewego wspornika miałem kontakt z kilkoma Zapaleńcami, którzy składali poldka i wszyscy jak jeden mąż potwierdzali, że jakość części jest ogólnie dobra ale nie brakowało również części wykonaniem nieodbiegającymi od dawnych wyrobów rzemiosła.
Generalnie pozostawiłem parę drobnych, często niedostrzegalnych mankamentów, które podobnie jak w dawnych latach przy wielu odbieranych nowych autach w polmozbytach (robiłem za "fachowca") były typowe, nieusuwalne lub można było na nie machnąć ręką.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 22 sty 2022, 19:29

... w motoryzacyjnych gazetach nudą wieje ale nie znaczy to, że nie ma o czym pisać. Jedna super informacja to taka, że nam FSO przybywa : brawa : : brawa :
Jeśli ktoś miał kontakt ze strażakami to wie, że nasz "starciok 244" w służbie PSP to jeden z najlepszych wozów. PSP, z którą mam przyjacielski kontakt nachwalić się nie może tego historycznego wozu bojowego. Te "starcioki" jeszcze służą w PSP i OSP i nie tylko z racji nostalgii ale swego rodzaju niezniszczalności jeszcze długo posłużą.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 23 sty 2022, 12:36

Tez to czytałem o tym przybywaniu "youngtimerów" - ja to przypuszczam, że właściciele takich co to stały wyrejestrowane po garażach lub z niepopłaconym OC nagle "zwietrzyli" interes życia. I żeby nie mieć problemu z ewentualną odsprzedażą "za dużą kasą" to je porejestrowali/popłacali OC.
Tylko najbardziej mi się śmiać chce jak widzę niektóre ogłoszenia - strucel "jangtimer" wystawiony jakby był nówka sztuka z linii.
Ten cały Cepik to jest taki debilny system, że głowa mała.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 23 sty 2022, 12:40

Marcin_D pisze: 23 sty 2022, 12:36 Tez to czytałem o tym przybywaniu "youngtimerów" - ja to przypuszczam, że właściciele takich co to stały wyrejestrowane po garażach lub z niepopłaconym OC nagle "zwietrzyli" interes życia. I żeby nie mieć problemu z ewentualną odsprzedażą "za dużą kasą" to je porejestrowali/popłacali OC.
Tylko najbardziej mi się śmiać chce jak widzę niektóre ogłoszenia - strucel "jangtimer" wystawiony jakby był nówka sztuka z linii.
Ten cały Cepik to jest taki debilny system, że głowa mała.
... śmiech śmiechem, debilny niedebilny, interes nie interes, ważne, że klasyki doczekały się swego renesansu i duża ich część wróci na drogi.
Pozdrawiam.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 25 sty 2022, 23:20

.... nie żebym szukał "dziury w całym" ale jak tak czytam samochodową prasę z wewnętrznym przekonaniem o wyższości polskiej motoryzacji nad resztą świata to podświadomie szukam tego dowodów. Oto jeden z nich, Mercedes 319 "zerżnięty" z naszej nysy N59. Niemcy to dopiero umieją kopiować 8-O .
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 26 sty 2022, 10:37

No ja bym raczej był za opcja "w drugą stronę" - bo Mietek był produkowany od 1955 roku, a Nyska od 1959.
No więc jakoś to inaczej wygląda.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 26 sty 2022, 22:48

Marcin_D pisze: 26 sty 2022, 10:37 No ja bym raczej był za opcja "w drugą stronę" - bo Mietek był produkowany od 1955 roku, a Nyska od 1959.
No więc jakoś to inaczej wygląda.
.... : ok2 : , tak to inaczej wygląda niż napisałem. Jednak nawet jeśli nasi Konstruktorzy wzorowali się na Mietku to Nyska wyszła całkiem uroczo.
Pozdrawiam

P.S.
w czasie kiedy odbywałem praktykę w ZSD w Nysie właśnie ten model N59 był najlepiej wspominany. Egzemplarze na eksport były wykonane naprawdę super!

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 27 sty 2022, 19:54

No bo Nysy dopóki były oznaczane N... to były naprawdę ładne samochody, a już od 501 to im ta "uroda" zaczęła zanikać.
Chociaż nawet taką 522 to bym przygarnął.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 27 sty 2022, 23:19

Marcin_D pisze: 27 sty 2022, 19:54 No bo Nysy dopóki były oznaczane N... to były naprawdę ładne samochody, a już od 501 to im ta "uroda" zaczęła zanikać.
Chociaż nawet taką 522 to bym przygarnął.
... też bym kupił : ok2 : + tarpana diesla w celach wyłącznie testowych a mianowicie testów uzębienia pod kątem trwałości plomb. Jeśli ktoś tym jeździłto wie o czym napisałem. Mowa oczywiście o tarpanie z silnikiem perkinsa.
Serdecznie pozdrawiam.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 30 sty 2022, 16:11

... WOŚP w Tarnowskich Górach, kiepska pogoda, śnieg, deszcz i wiatr ale "wojskowi numizmatycy" jak zwykle nie zawiedli.
Jak co roku mówię do żony: "może by tak kupić takiego kraza albo przynajmniej stara 66", tak powtarzam z pięć razy po czym słyszę: "no dobra kup sobie tę mareę ....
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 30 sty 2022, 16:18

Kraz... : ok2 : mieć takiego i niech ktoś próbuje wymusić Ci pierwszeństwo... :lol:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Tomzik » 30 sty 2022, 16:25

Przeca to drewniane, jak podgniło to ratuj się kto może...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 30 sty 2022, 16:55

Kabina miała szkielet drewniany obity blachą... w nowszych już była całkowicie metalowa, ale i tak osobówka mieści się pod zderzakiem, I zatrzymuje się dopiero na przednim moście...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: FXX » 30 sty 2022, 18:17

255B miały drewnianą, 260tki miały metalową.
Ale jak ktoś chociaż trochę dbał to i po 50 latach za bardzo nie gnije to drewno :)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 30 sty 2022, 18:50

FXX pisze: 30 sty 2022, 18:17 255B miały drewnianą, 260tki miały metalową.
Ale jak ktoś chociaż trochę dbał to i po 50 latach za bardzo nie gnije to drewno :)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
... ten kupiony od "wojska" jest w stanie idealnym, cały metalowy w zasadzie nierestaurowany. Jest piękny i w pełni sprawny, miałem plan zadać pytanie Właścicielowi ile pali w mieście ale zrezygnowałem ... :D
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”