Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 11 paź 2021, 22:15

... Ivan Zenkevitch, od paru tygodni go nie oglądałem, miał już parę polskich samochodów, ostatnim był star (wersja wojskowa), wcześniej była między innymi Nysa.
Fiat jest super zwłaszcza, że ładnie zrobiony, zazwyczaj prezentowane przez Ivana samochody są odrestaurowane tak sobie zwłaszcza, że Rosjanie często nie przywiązują uwagi do szczegółów, że o porządku w bagażniku nie wspomnę. Polecam parę jego filmów z tym dla mnie najlepszym to jest łada 2105.
Pzdr.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 20 lis 2021, 19:26

... dwie ostatnie ciężarówki + wznowiona autobusowa kolekcja. Każdy wie co to za klasyki ale jeden z nich to prawdziwe polskie cacko, które? to niebieskie oczywiście :D .
Pozdrawiam.

P.S.
listopad to znaczący miesiąc w naszej motoryzacji, 6 listopada zjechała pierwsza warszawa a 7 listopada udany choć paliwożerny lublin.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 20 lis 2021, 20:08

Jelcz'o'Steyr mniód : ok2 :
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Tomzik » 20 lis 2021, 21:05

adamM20 pisze: 20 lis 2021, 19:26jeden z nich to prawdziwe polskie cacko, które? to niebieskie oczywiście :D
Ja się nie znam, ale wydaje mi się, że były takie zliftowane 1142...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 20 lis 2021, 22:52

Tomzik pisze: 20 lis 2021, 21:05
adamM20 pisze: 20 lis 2021, 19:26jeden z nich to prawdziwe polskie cacko, które? to niebieskie oczywiście :D
Ja się nie znam, ale wydaje mi się, że były takie zliftowane 1142...
... tak dokładnie te przedliftowe były ładniejsze.
Pozdrawiam

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 31 gru 2021, 9:31

... w tym przypadku złożenie auta idzie znacznie szybciej choć nie bez problemów. Jeszcze chwila i kolejny "klasyk" będzie na chodzie.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 01 sty 2022, 22:01

... polonez zjechał z taśmy i w zasadzie gotowy jest do sprzedaży. Zanim to jednak nastąpi, musi przejść kontrolę jakości w celu usunięcia usterek. To tak jak kiedyś w polmozbycie auto dla znajomego, takiego co to mógł dać "na flaszkę" lub zasłużonemu partii i ojczyźnie było trochę jeszcze "picowane". Ponieważ to auto jest dla mnie dlatego w swym domowym Polmozbycie jeszcze go trochę będę picować, to znaczy "podklejać" dobrym klejem typu "kropelka".
Jakość Deagostini jak na warunki PRL całkiem przyzwoita, cena jak w Pewexie a wykonanie po "kropelce" jak na export.
Pozdrawiam

P.S.
ciężarówek z PRL przybywa, ostatnia z nich to ..... ? Łatwo zgadnąć, kolor nie ten ale w naszych "Nadleśnictwach" obok stara 244 była bardzo popularna
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 01 sty 2022, 23:07

Polonez żywcem wyjęty z reklamy Mubi z TV... a taka Praga w wersji dźwig pomyka do dziś po Krakowie i okolicach, jest własnością zakładu remontu energetyki, kierowca jeździ w niej w nausznikach, bo te wozy słynęły z nadmiaru dB w kabinie...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 02 sty 2022, 12:19

pietrek125 pisze: 01 sty 2022, 23:07 taka Praga w wersji dźwig pomyka do dziś po Krakowie i okolicach, jest własnością zakładu remontu energetyki, kierowca jeździ w niej w nausznikach, bo te wozy słynęły z nadmiaru dB w kabinie...
... czyli aby obejrzeć pragę jedziemy do Krakowa a nie jak dawniej w Bieszczady, jeśli to będzie możliwe to zrób zdjęcie, to już naprawdę rzadki widok. W kolejnym wydaniu ciężarówek będzie egzemplarz wojskowy jakich wiele po II wojnie światowej jeździło po prl-owskich drogach. Jest taka scena filmowa w jednym z polskich filmów , w której ciężarówkę zamiast paliwem zatankowali winem, to właśnie był taki egzemplarz .....
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 02 sty 2022, 16:26

https://blogtransportowy1.blogspot.com/ ... g.html?m=1
Ale nie jestem do końca przekonany czy to ten sam egzemplarz... ten co dosyć często spotykam, jest w nieco lepszym stanie, i posiada naklejkę firmy o której wspominałem na drzwiach...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 02 sty 2022, 17:28

pietrek125 pisze: 02 sty 2022, 16:26 https://blogtransportowy1.blogspot.com/ ... g.html?m=1
Ale nie jestem do końca przekonany czy to ten sam egzemplarz... ten co dosyć często spotykam, jest w nieco lepszym stanie, i posiada naklejkę firmy o której wspominałem na drzwiach...
... : ok2 : , dzięki.
Pozdrawiam

P.S.
... kolejny egzemplarz ciężarówki PRL możesz (właśnie teraz) zobaczyć na Kino Polska.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 12 sty 2022, 22:14

... tym razem Studebaker US6, znany z filmów, różnych, o tematyce wojennej lub powojennej.
Ceny kolejnych modeli idą w górę a ich zdobycie (kupno) staje się coraz bardziej skomplikowane. W zasadzie to trudno się temu dziwić jeśli wielu "Zapaleńców" kupuje kolejne modele po 5-10 sztuk. Na FB jest Grupa takich Zapaleńców, która przerabia kupione ciężarówki, traktując je jako baza renowacyjno-modernizacyjna, dla różnych wersji i odmian danego modelu. Świetne i wymagające cierpliwości i dokładności hobby.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 13 sty 2022, 15:18

Jakieś z 15 lat temu byłem świadkiem wyciągania takiego z stodoły w Bieszczadach... zawsze myślałem że to kawał sprzętu coś w stylu Kraz-a, a tym czasem okazało się że to taki Lublin 51 tylko 6x4...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Dawid » 13 sty 2022, 17:42

Adam tak oglądam zdjęcia Twojego poldka i widzę bardzo dużo niedoróbek.Tak Ci sie to źle poskładało czy trafiłeś na tak słabo spasowany egzemplarz? U mnie kropelkowania nie potrzebowałem.Jedynie przy silniku połapać do kupy te najmniejsze elementy.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 13 sty 2022, 19:12

pietrek125 pisze: 13 sty 2022, 15:18 ... zawsze myślałem że to kawał sprzętu coś w stylu Kraz-a, a tym czasem okazało się że to taki Lublin 51 tylko 6x4...
... ja też, jak widać prawda jest naga, nasz kochany 1142 jest wyraźnie większy, że jelczu nie wspomnę.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”