FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Lancia - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 03 paź 2021, 21:19

Najnowsze doniesienia mówią o 3 segmentach i 4 modelach:
B - nowa, większa Ypsilon (2024) , nie będzie B-SUV Lancii (takie dostaną AR, DS, Fiat i Jeep)
C - nowa Delta (w tym być może wersja sportowa)
C - SUV
D - SUV , nie będzie limuzyny

A jak będzie ostatecznie, to się okaże ...

https://www.autoedizione.nl/lancia-focu ... ensegment/
Lancia skupia się na segmencie środkowym

O Lancii mówi się i spekuluje tak samo jak obecnie Alfa Romeo. Rewanż o dwie luksusowe włoskie marki Stellantis również jest chętnie zwracany na uwagę kierownictwa. Imparato robi to dla Alfa Romeo, a szef projektu Ploué dla Lancii. Im częściej brzmi, tym bardziej ma zapach gorącego powietrza, ale zacznijmy od pozytywów.

Najpierw Ypsilon w 2024 roku i bez SUV-ów z segmentu B.

Wygląda na to, że Lancia skupi się na małym segmencie, tylko Ypsilon, 2 modele w kompaktowym segmencie środkowym i 1 model w szerszym segmencie środkowym. Ploué powtarza, że ​​projekt Lancii nie będzie taki sam, jak francuskiego towarzysza stajennego DS. Doświadczyliśmy już, że to, co mówią ludzie w tej dziedzinie, często w praktyce rozczarowuje. Ale i tutaj mamy nadzieję na najlepsze.

Nie będzie SUV-a segmentu B. Ten przywilej należy do DS i nie jest nam to zbyt smutne, jeśli mam być szczery. Przez chwilę sądzono, że taki model, wraz z nowym Ypsilonem, znalazł się na szczycie listy priorytetów. Wiemy, że Alfa Romeo może wypełnić ten segment tak samo jak DS (i Fiat). Oczywiście pojawi się nowy Ypsilon. Mały luksusowy samochód, który powinien zadebiutować w 2024 roku i jest strategicznie bardzo ważny dla starej, eleganckiej marki z Turynu. Będzie to pierwsza nowa Lancia od lat, co oznacza również powrót na rynek międzynarodowy.

Delta + SUV i SUV segmentu D.

W kompaktowym segmencie środkowym chcą zbudować samochód, który będzie miał równie duży wpływ ze strategicznego punktu widzenia, jak Ypsilon na dole. Pasuje do tego tylko nazwa Delta. Delta powróci zatem w 99% i powinna przyciągnąć większą publiczność do Lancii. Zarówno osoby, które wciąż znają markę, jak i nowi klienci. Czy można powtórzyć trik pierwotnej Delty z 1980 roku (zdjęcie powyżej)? SUV lub crossover muszą zatem znaleźć się w tym samym segmencie. Plotki głoszą, że Delta będzie produkowana w Cassino obok następnej Giulietty i SUV-a lub Crossovera w Melfi. Celem jest oczywiście posiadanie tylko samochodów elektrycznych od 2027 roku. W segmencie D powinien docelowo pojawić się swego rodzaju flagowiec. Entuzjaści Theme, Kappa i Thesis będą musieli dostosować swoje oczekiwania, ponieważ prawdopodobnie jest to SUV (od Cassino?), a nie stylowy biznesowy sedan, który tak dobrze pasuje do Lancii.

Według kierownictwa, jeśli wszystko pójdzie dobrze, kultowy sportowy model w końcu będzie musiał wrócić. Choć liczymy na elegancką Fulvię, ludzie mówią, że powinieneś pomyśleć o ekstra sportowej Delcie (HF Integrale) lub Stratosie. Nie wiemy jeszcze dokładnie, do czego ludzie się odnoszą, ale Stratos nie wydaje nam się idealną opcją. Tym bardziej, że Michael Stochek już 10 lat temu pokazał, jak to się robi. Więc nie jest to nowy pomysł. Zrozumiałe jest, że Imparato obiecuje Alfisti a Spider i/lub GTV i uważamy, że dla Lancii przydałoby się to, gdyby istniał również odpowiedni dodatek. Nie myśl o ryczących egzotykach w tym wszystkim. Zawsze będzie dotyczyć samochodów elektrycznych.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

LANCIA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 12 lis 2021, 14:55

1/ Lancia wraca do żywych. Szef marki obiecuje 3 nowe modele i powrót na europejskie rynki
https://biznes.autokult.pl/42916,lancia ... skie-rynki



2/
https://www.autoedizione.nl/d-segment-l ... k-aurelia/
Lancia 2026 segmentu D może nazywać się Aurelia

Po „near death experience” dla marki wydaje się, że oprócz Delty powróci jeszcze jedna mityczna nazwa, a mianowicie Aurelia. Dwie nazwy modeli, które w przeszłości umieściły Lancię na międzynarodowej mapie. W przypadku Aurelii jest to przestronny crossover segmentu D między 4,6 a 4,7 m. Aurelia powinna być faktem w 2026 roku i prawdopodobnie zjedzie z linii produkcyjnej w Melfi jako samochód w pełni elektryczny. Będzie to niejako nowy okręt flagowy Lancii, choć nie będzie przesadnie duży, powiedział Napolitano w wywiadzie dla Automotive News Europe. Więc w duchu samochodów takich jak Aurelia. Naturalnie stylowy i luksusowy jak prawdziwa Lancia.

Potem Delta.
Delta będzie bardzo ważna i jako numer trzy w planie Lancii powinna dać dodatkowy impuls, którego marka nie miała od lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Według kierownictwa Stellantis, ten nowy samochód segmentu C jest w pełni elektryczny. Oczywiście z prawdziwą Integrale HF na szczycie zakresu.

Rusza Ypsilon.
Jak wspomniano, następca Ypsilon wejdzie do produkcji w Polsce w 2024 roku. Będzie to produkowane głównie jako hybryda na platformie CMP.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Marcin_D » 12 lis 2021, 15:50


Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 19 gru 2021, 14:06

Lancia przez najbliższe 10 lat. Salony dzielone głównie z Alfa Romeo, ale nie tylko.

https://biznes.autokult.pl/43325,najpie ... szym-kraju

https://francuskie.pl/100-salonow-w-europie-2024/
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pietrek125 » 05 wrz 2022, 20:51

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Helios » 28 lis 2022, 22:10

Mamy nowe logo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pietrek125 » 28 lis 2022, 22:38

Ło panie : olaboga : ale podoba mi się bardziej od tego ostatniego...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Tomzik » 28 lis 2022, 22:41

No, przynajmniej widać lancę.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: wujekp » 29 lis 2022, 16:52

Nie przekonuje mnie.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Marcin_D » 30 lis 2022, 20:04

No na pewno lepsze niż ostatnie.
Chociaż tego z Lancii Flavi nie przebije.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pietrek125 » 04 sty 2023, 16:23

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pietrek125 » 18 sty 2023, 22:06

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: volf » 18 sty 2023, 23:52

To co teraz?
Zostaną same peugeoty/citroeny :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: KrissEB » 19 sty 2023, 9:17

Helios pisze: 28 lis 2022, 22:10Mamy nowe logo
Niestety mam jedno skojarzenie patrząc na to logo - "Dacia"
No dziwnym trafem niedaleko mnie właśnie w przeciągu tygodnia pozaklejali logo Fiata na salonie i wywieźli wszystkie auta :-?
Obok był Jeep i to samo. Może to kwestia lokalizacji bo nie była najszczęśliwsza.

Trochę dziwne gdyby fiat miał zniknąć z Polski.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Tomzik » 19 sty 2023, 10:12

Prawda jest taka, że od dłuższego czasu Fiat nie miał nic do zaoferowania i nie pokazywał nowych modeli.

Cóż, chyba czas się żegnać.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”