FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4771
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kontakt:

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Tomzik » 03 lis 2019, 10:48

Nie będzie Lancii to i w nosie z Alfą, dzięki której zresztą w pewnej części Lancii nie ma.
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2719
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: hitmanag » 14 lis 2019, 18:36

Dawid pisze:
03 lis 2019, 10:02
O powrocie Lancii cisza :-? natomiast dużo złego będzie u Alfy. : beczy :
Dlaczego dużo złego?
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 370
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pawel1234 » 02 gru 2019, 22:21

Tomzik pisze:
03 lis 2019, 10:48
Nie będzie Lancii to i w nosie z Alfą, dzięki której zresztą w pewnej części Lancii nie ma.
Może i tak, ale jeśli uda się stanąć Alfie na nogi to w przyszłości Alfa pomoże Lancii wrócić na "salony" :)
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4771
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kontakt:

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Tomzik » 02 gru 2019, 22:36

A wyniki sprzedaży w 1. połowie 2019 mówiły coś odwrotnego :lol:

Myślisz dalej jak Sergio, czyli błędnie.

Alfa obecnie startuje z naprawdę niewiele płytszego g... niż Lancia. Ma niby 2 czy 3x więcej modeli, nawet całkiem drogich, tylko co z tego jak nikt tego nie kupuje.

Gadkę o podnoszącej się z popiołów Alfie słychać od wielu lat, każe mi to poważnie zastanowić się nad tym, czy to aby jednak Lancia nie ma większego potencjału. W każdym razie historię na pewno :)
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2719
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: hitmanag » 02 gru 2019, 22:51

Osobiście uważam, że zarówno Lancia jak i Alfa mają potencjał swiadczą o tym chociażby cyfry sprzedażowe z lat 90 zwłaszcza z jego początku.
Jednak Fiat kiepsko zarządza....
Troszkę jak GM ze swoimi markami...
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3074
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 04 sty 2020, 21:37

Mamy nowe otwarcie po fuzji z Francuzami.

Moim zdaniem Alfa ma nieporównanie większe szanse na sukces niż Lancia ze względu na rozpoznawalność. Alfa wygrywa na każdym rynku oprócz włoskiego. Nie skreślałbym jednak Lancii, szczególnie teraz. Fuzja FCA z PSA daje szansę Lancii jakiej nigdy by nie dostała pod skrzydłami FCA. Co z tego wyniknie zobaczymy, czekam z niecierpliwością na kolejną konferencję koncernu, kolejną, bo na pierwszej ogłosili, że żadna marka nie zostanie zlikwidowana w szybkiej perspektywie, każda ma dostać swoją szansę.

Nowy koncern na pewno postawi na Alfę Romeo i Maserati, bo szczęśliwie dla włoskiej motoryzacji, PSA nie ma marek premium. Mają DS-a, ale rozwój tej marki idzie bardzo słabo i wcale bym się nie zdziwił, że mając AR, Francuzi odpuszczą sobie DS i znowu będzie to submarka Citroena. To by miało sens. Druga sprawa, rynek francuski jest duży, historycznie zawsze był to dobry rynek dla Włochów, mając Italię i Francję jako rynki domowe, można mówić solidnej bazie ekspansji w Europie.

Francuzi już zapowiedzieli, że Gilulietta ma mieć następcę i nie podlega to dyskusji. Dojdą kolejne SUV-y plus siła dystrybucji PSA we Francji, Hiszpanii, Beneluxie + UK i będzie dobrze. Podobnie będzie z Maserati.
Fiat podobnie mocno zyska, dostaniemy pogrzebane już Punto, będzie kontynuowane Tipo itd. PSA ma gotowe platformy co niesamowicie redukuje koszty wprowadzanie nowych modeli (B = 207, C3, Corsa / C = 307, C4, Astra). I przede wszystkim SUV-y, gdzie FCA też ma swoje mocne strony, tutaj nowy koncern może być nawet nr 1 na świecie a w USA i Europie na pewno.

Na koniec Lancia. Nowa firma znowu ma dylemat, bo jest Alfa Romeo. Niemniej jednak tylnonapędowa AR i przednionapędowa Lancia to wspaniałe uzupełnienie. I znowu wracamy do platformy dla Lancii, Francuzi ją mają, koszt reintrodukcji Lancii spada do ułamka tego co musiałby wydać FCA.
Moja nadzieja na przyszłość Lancii to nowy Ypsilon (w tym elektryczny) i ponowne wejście na rynki poza-włoskie, w tym przede wszystkim Francja, Hiszpania i Belgia, tradycyjnie zawsze mocne rynki dla Lancii. Do tego B-SUV oraz kompakt, którego wejście będzie bazować na legendzie Delty.
Nie zdziwiłbym się, gdyby w jakimś stopniu odżyło dzielenie modeli z Chrysler'em. Chrysler Pacifica jako Lancia Voyager, super sprawa.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4771
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kontakt:

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Tomzik » 04 sty 2020, 22:22

Moim zdaniem rynek pokazał doskonale jakie szanse ma Alfa- żadne. Takie same jak Lancia - zerowe poza Włochami.

Na moje to mogą Lancię kupić nawet Chinole, jeśli uda się ją wskrzesić i produkować porządne i ciekawe auta, nie mogę już patrzeć na to co z tą marką (i samym sobą zresztą) zrobił Fiat.

Alfę niestety trochę znielubiłem dzięki Marchionne, który na siłę starał się zrobić z niej coś kosztem Lancii.
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1935
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Helios » 04 sty 2020, 22:24

#broker miło czytać taką wypowiedź, jednak chyba trochę naciągana i takie bujanie w chmurach.
Na podbicie "obcych" rynków to szansa malutka, dla krajów niemieckojęzycznych, tak jak i dla naszego kraju coś włoskiego czy francuskiego to gó!@# i tego się nie zmieni.
Dalej idąc w auta elektryczne (pseudo-ekologia itp) to dopóki to nie będzie się opłacać to rynku się na tym nie zrobi.
Potem wszędzie te suvy czy inne crossower'y co do mnie w ogóle nie trafia (ok, nie jestem potencjalnym klientem, nigdy nie kupiłem nowego auta i prędko nie kupię)
Szkoda, że nie robią już aut które prawdziwie cieszą jazdą. Jedynie czymś czym bym chciał pojeździć to Giulia 2.9 ale przy tych cenach to kupie ją sobie może za 10 lat...

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3074
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 04 sty 2020, 22:43

W tym co napisałem nie ma żadnego bujania w obłokach, to jest plan minimum i realny jak najbardziej. Idę o zakład, że Alfa i Maserati wygrają na mariażu z Francuzami i czeka te marki dobra przyszłość. Francuzi zawsze chcieli mieć marki premium, mają z tym ogromny problem i dostali te marki, postawią na nie wszystko. Fiat też dostanie wiatru w żagle, bo FCA nie chciało inwestować w segment popularny ze względu na niskie marże i wysokie koszty, szukali partnera do podziału kosztów i teraz go mają.
Elektryki (hybrydy) to żadna fanaberia rynku, to proces, który przyśpiesza i najbliższe lata to będzie rewolucja. Tak, FCA jest daleko za konkurencją, ale PSA już nie. Dosłownie za moment czeka na wysyp hybryd i elektryków. Koszty tej rewolucji są ogromne i znowu dopiero połączone siły PSA i FCA dają szansę na dotrzymanie kroku konkurencji.
Swiat idzie też w SUV-y, tutuj na szczęście FCA&PSA to naprawdę potęga.

Największe obawy mam co do Lancii, ale to co nakreśliłem jest jak najbardziej realne, nie piszę o wysypie modeli czy globalnej ekspansji, ale taki skromny start jest realny.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1310
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pietrek125 » 04 sty 2020, 22:49

Francuzi zrobią z Fiat-em to samo co z Oplem... dadzą swoje modele dokleją znaczki Fiat-a Lancii, AR... (zresztą mieliśmy tego przedsmak od 30 lat w eurovanach, Scudo, a i częściowo w Ducato) także dla mnie to koniec Włoskiej motoryzacji...(zostanie jedynie Ferrari) niestety smutne ale prawdziwe, Włosi się załatwili sami i na własne życzenie...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3074
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 04 sty 2020, 23:13

Francuzi uratowali Opla i nie wiem na co tu narzekać. Ich podejście jest zresztą bardzo zdrowe.

https://eu.freep.com/story/money/cars/c ... 687303001/
For those worried about the future of brands including Dodge, Chrysler and Fiat when they become part of the world's fourth-largest automaker, Carlos Tavares, the man slated to be that entity's first CEO, might have given them the best news of all Wednesday.

Tavares, who leads Peugeot-maker PSA Groupe as board chair and CEO, is all about automotive brands. It's a theme he stressed during a call following the signing of a binding agreement on the merger of France's PSA Groupe and the Italian-American Fiat Chrysler Automobiles.

"The biggest intangible asset of a car company is the brand portfolio," Tavares said, echoing a sentiment expressed by Sergio Marchionne, the late FCA CEO. "The brands carry passion, the brands carry the history and the brands carry the emotions. This is the reason why we consider they will stay in their countries of origin — Italian brands will stay in Italy, French brands will stay in France, American brands will stay in the U.S., and German brands will stay in Germany.”

That should soothe a few concerns from those who wondered if the merger might lead to the death of some brands that haven't had the visibility, or profits, of say, Ram or Jeep.

The coming merger of PSA Groupe and FCA will create a global powerhouse, competing with the likes of Volkswagen, Nissan-Renault and Toyota, producing annual vehicle sales of 8.7 million, revenues of $189.54 billion (170 billion euro), $12.26 billion (11 billion euro) in recurring operating profit and an operating profit margin of more than 6.6% based on 2018 results, according to the companies.

It will not only send ripples across the world's automotive landscape, but it will also connect what had at one time been the weakest of the Detroit Three into a combination that eclipses General Motors and Ford.

The merger potentially opens new markets for Jeep SUVs and Ram trucks and will allow the automaker to save money on development of expensive electrification and self-driving technologies, but it also places the former Chrysler brands in an even larger organization.

FCA CEO Mike Manley, who is slated to have a "senior executive" position in the new company, touted the merger, which will create "the world’s third largest (automaker) by revenue and the fourth largest by volume" in an email to employees:

"By uniting our two groups, we will be poised to compete and win in an industry that is undergoing transformational change. The success of this merger will be underpinned by the history of our companies — a history where we have shown our leadership ability to deliver the successful integration of multiple cultures, passionate care for our iconic brands and a smart, tough, creative determination to succeed."

The agreement Wednesday to move forward with a 50/50 merger is a key next step in a proposal first announced in October, which is expected to take 12-15 months to complete. The result will be a cornucopia of auto brands — FCA's Jeep, Ram, Chrysler, Dodge, Fiat, Alfa Romeo, Maserati and Lancia with PSA's Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel and Vauxhall.

Carla Bailo, president and CEO of the Center for Automotive Research in Ann Arbor, sees the combination as positive, in part because, outside of Europe, the company footprints don't overlap significantly.

The Opel turnaround

“As Sergio said for a long time, they needed a partner," Bailo said, referencing Marchionne's preaching of the value of industry consolidation. "This partner is probably one of the better ones they could have chosen."

She noted that Tavares did "amazing" work turning around Opel after PSA bought the money-losing brand from GM, while allowing it to remain truly Opel.

"He does value keeping the brand identity strong and not merging into a more vanilla flavor," said Bailo, who knows both Tavares and FCA's Manley. She called them pragmatic, rational businessmen who love cars. Those characteristics, she said, bode well for the future of the former Chrysler brands and even FCA's U.S. headquarters, a massive complex in Auburn Hills bustling with 15,000 employees and topped by a Pentastar window visible from I-75.

The two companies have highlighted a pledge to extract $4.1 billion (3.7 billion euro) in annual savings without closing plants. That suggested cuts elsewhere — on Wednesday the companies pointed to savings in vehicle platforms, purchasing scale, marketing, logistics and information technology — but Bailo said the FCA headquarters is a "great building (in a) great location."

She said it would not make sense to move that in any way, although she does envision employees being moved "back and forth" and a "synergy team" to review operations.

Michelle Krebs, executive analyst for Autotrader, said FCA's U.S. operations, which include a massive expansion on Detroit's east side to build SUVs, should be fine.

"I don’t expect any impact on local operations right away, particularly since PSA isn’t in the U.S. now. I expect the focus to be on Europe initially," Krebs said.

Tavares also addressed the future of the two companies' operations centers, which are in France, Italy and the United States.

"We are going to manage the operations close to the front line. The closer we are to the major markets, the better we understand the markets and the better we adapt to those markets and the better we meet the expectations of those customers, so you can expect that there will be regional organizations," Tavares said.

Peugeot in United States?

PSA Groupe has been keen to re-enter the U.S. market — Peugeot was last sold in the United States in 1991 — so the merger could offer opportunities even outside of an office announced for Atlanta in 2018. Bailo said it's unclear whether something could change for that office, but since it's currently geared toward mobility services, it might remain separate from the office in Auburn Hills.

Industry expert and "Autoline" host John McElroy echoed the sentiment that the Chrysler legacy, with Jeep and Ram included, will have a future.

"Chrysler is the golden goose within FCA. It makes 100% of the profits. It will also be the most profitable part of PSA-FCA, and PSA will not want to screw that up. The merger could actually help the Chrysler brand, which is down to only two vehicles, the 300 (sedan) and Pacifica (minivan)," McElroy said.

FCA recently announced a new version of the minivan called the Voyager.

McElroy also offered a possible solution for getting Peugeot back to America:

"I imagine Peugeot would like to export some of its vehicles to the U.S. and brand them as Chryslers. While Carlos Tavares wanted to relaunch the Peugeot brand in the U.S., why do it now when he would compete against a part of his own company? And why spend hundreds of millions in advertising to try and establish a brand name that Americans can’t pronounce? Rebranding Peugeots as Chryslers could help them both."

Despite the general enthusiasm for the merger from many experts, some, such as Harley Shaiken, a professor at the University of California, Berkeley, who specializes in labor issues, have suggested optimism should be tempered for now even with the added resources and scale PSA and FCA would bring together.

"There is clearly important positive promise here in terms of scale and what PSA was able to do with Opel and Vauxhall in Europe, but there are also some real unpredictable concerns here," Shaiken said previously, highlighting the uncertainty of a merger seeking synergies, which is frequently a code word for cuts.

A combination of different corporate cultures also poses significant challenges for even the most well-meaning of efforts, experts have said.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2020, 23:21 przez broker, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3074
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 04 sty 2020, 23:19

I jeszcze taki ciekawy artykuł

Mariaż PSA i FCA wprowadzi roszady na rynku. Zyskać może Alfa Romeo, stracić DS
https://biznes.autokult.pl/35907,odrodz ... -psa-i-fca
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10346
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: FXX » 05 sty 2020, 8:27

pietrek125 pisze:Francuzi zrobią z Fiat-em to samo co z Oplem... dadzą swoje modele dokleją znaczki Fiat-a Lancii, AR... (zresztą mieliśmy tego przedsmak od 30 lat w eurovanach, Scudo, a i częściowo w Ducato) także dla mnie to koniec Włoskiej motoryzacji...(zostanie jedynie Ferrari) niestety smutne ale prawdziwe, Włosi się załatwili sami i na własne życzenie...
Ani smutne, ani prawdziwe...
Francuzi Opla przejęli, a z FCA mówimy o fuzji - zupełnie inne pojęcia i prawa obu firm z tego wynikające.

Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka

Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1310
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pietrek125 » 05 sty 2020, 10:01

A co było po fuzi Fiat-GM :?: Fiat wycofał wszystkie swoje benzyniaki powyżej 1.4 w zamian dostał dychawiczne od GM i w gratisie M32... zostawili jedynie JTD bo te były o niebo lepsze niz GM-wskie... tylko PSA ma swoje niezgorsze HDI wiec Fiat wycofa wszystkie swoje motory i przekładnie... nawet ten nowy trzycylindrowiec Fiat-a nie wejdzie do produkcji bo PSA ma swój...bedzie tak jak przy Eurovanach gdzie jedyną włoską cześcią były przednie wahacze...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

pääkäyttäjä

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pääkäyttäjä » 05 sty 2020, 10:20

pietrek125 pisze:
04 sty 2020, 22:49
Francuzi zrobią z Fiat-em to samo co z Oplem... dadzą swoje modele dokleją znaczki Fiat-a Lancii, AR... (zresztą mieliśmy tego przedsmak od 30 lat w eurovanach, Scudo, a i częściowo w Ducato) także dla mnie to koniec Włoskiej motoryzacji...(zostanie jedynie Ferrari) niestety smutne ale prawdziwe, Włosi się załatwili sami i na własne życzenie...
Eurovan to w całości francuski projekt. Fiat z projektu wycofał się w 2010 roku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”