Za dużo o motoryzacji to gość nie wie. Jednak na usprawiedliwienie mam argument: to okolica zamieszkana głównie przez bardzo wiekowych emerytów wojskowych (potwornie protestowali przeciw budowie Trasy AK).Kondziu pisze:W weekend sąsiad zapytał mnie "co to za Dacia?" mowa oczywiście o Ygrzole pisze:Moje Lancie mylono z Volvem, Roverem ale ze Skodą?
Delta vs Superb
Moderator: giekso
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: delta vs superb
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- michał_kappa
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 255
- Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Śląsk Rydułtowy
Odp: Ania i jej wóz z południa
nie masz racji w tym zakresie, że uogólnieniem i to dużym jest zdanie:bobby123 pisze:Napisz mi jeszcze gdzie nie mam racji, bo potwierdziłeś dokładnie to co napisałemmichał_kappa pisze:nie masz racji Kolegobobby123 pisze:
BTW doliczyłeś w Skodzie "pakiet dla palących" za 100 PLN - bo w aucie za ponad 100.000 nie dostaniesz popielniczki i zapalniczki
Jak kupowaliśmy auta do firmy tylko Skoda przesyłała konfiguracje na 5 stron, bo w Skodzie, wszystko co w normalnym samochodzie po prostu jest, stanowi extra wypas. Niedługo pewnie napiszą, super w skład pakietu "podróżuj komfortowo"naszego auta wchodzi kierownica, możesz sam wybrać kierunek jazdy
w porównywanych klasach wyposażenie jest na całkiem porządnym poziomie i zdecydowanie nie zaniża ogólnie przyjętych standardów, a pokusiłbym się o stwierdzenie, że w wielu przypadkach jest wyższe
przesadzasz także z tym extra wypasem, a że konfiguracja jest szczegółowa to w moim mniemaniu plus
co do pakietu dla palących - we wszystkich występuje 12 V gniazdo podłączeniowe "zapalniczkowe" z tym, że zamiast wkładu zpalniczki (tego żarnika do odpalania peta) jest zatyczka - maskownica, jeśli chodzi o popielniczkę to octavia i superb mają w tym miejscu poręczny schowek wyściełany materiałem, który uniemożliwa gaszenie owego peta i strząsanie popiołu, w przypadku fabii i roomstera to dodatkowy pojemnik z przykrywką wstawiany w miejsce wytłoczek pod napoje na dole deski rozdzielczej - z mojego użytkowego punktu widzenia wolę takie rozwiązanie niż posiadanie popielniczki do niczego mi nie służącej
zgadzam się z Nat-em to dwa diametralnie różne samochody dla których wspólnym mianownikiem jest wyłącznie cena
pozdrawiam
Powiedz jeszcze jak do tego poręcznego schowka wyściełanego materiałem wyrzucić np. ogryzek jabłka??
Popielniczka niekoniecznie służy do gaszenia petów
Ale jak jej nie ma to jebudu wszystkie śmieci za okno
"w Skodzie, wszystko co w normalnym samochodzie po prostu jest, stanowi extra wypas"
owego ogryzka o którym piszesz nigdy nie wyrzuciłem za okno ani nie włożyłem do posiadanej popielniczki, w kappie obecnie jeżdżą tam żetony do wózków i drobne na parking, dla mnie absolutnie zbędnym jest posiadanie popielniczki w samochodzie i to rozwiązanie w 100% mi pasuje
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Odp: delta vs superb
Dlatego tez przez dlugi czas jezdzilem uzywanymi autami, w koncu dojzalem do nowego i kupilem za kwote 2 razy wieksza niz kupil bym uzywke - przez 2-5 lat gwarancji mam spokoj z 'drutowaniem' a w tym czasie powinienem sie 'odkuc' a nawet gdyby cos w zyciu zmienilo sie na gorsze tez powinienem dac rade!Nat pisze: Ja mam inne podejście- kupując auto - drugie tyle zostawiam w portfelu/banku. Pewnie dlatego jeździłem ośmioletnią Lybrą, ale czy to źle?
Kupowanie auta na maksimum swoich mozliwości powoduje często katastrofy typu drutowanie i jeżdżenie niesprawnym pojazdem z pustym bakiem..
Ps.Jak zacząłem konfigurować Deltę do podobnego wyposażenia jakie mam w Passacie, to przy skrzyni manualnej i DUŻYM rabacie od dealera Delta wyszła niewiele taniej niż Passat!
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: delta vs superb
życzę ci tego z całego serca, zarówno spokoju jak i odkucia. Co do tego pierwszego jednak, słyszałem, że pewności miec nie moznatomek pisze:Dlatego tez przez dlugi czas jezdzilem uzywanymi autami, w koncu dojzalem do nowego i kupilem za kwote 2 razy wieksza niz kupil bym uzywke - przez 2-5 lat gwarancji mam spokoj z 'drutowaniem' a w tym czasie powinienem sie 'odkuc' a nawet gdyby cos w zyciu zmienilo sie na gorsze tez powinienem dac rade!
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Odp: delta vs superb
Jednakże prawdopodobieństwo jest dużo większeNat pisze: Co do tego pierwszego jednak, słyszałem, że pewności miec nie mozna
Ps.A Ty i tak masz samochód najlepszy na świecie - służbowy
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: delta vs superb
i pakowniejszy gdyż jest to wariant/kombi. istny stationwagen!tomek pisze: Ps.A Ty i tak masz samochód najlepszy na świecie - służbowy
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Odp: delta vs superb
Tomku jaki masz tam silnik bo odnoszę wrażenie ze sporo pije, znajomy w golfie tdi z (czerwonym i ) osiaga średnią 5,5 a najniżej zszedł 4,3 na trasie ponad 1000km
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Odp: delta vs superb
Silnik 2.0 TDI CR 143 KM (mam 161 KM).Blash pisze:Tomku jaki masz tam silnik bo odnoszę wrażenie ze sporo pije, znajomy w golfie tdi z (czerwonym i ) osiaga średnią 5,5 a najniżej zszedł 4,3 na trasie ponad 1000km
Po pierwsze primo - GOLF jest duzo lzejszy ~1280 kg moj passat niby 1476 kg.
Jak jade w trasie spokojnie to spalanie rzedu 5,5-6 - tyle pokazuje komputer. Jazda w korkach w moim miescie (np. 5 km /40 minut) robi swoje i srednie spalanie wzrasta.
W BMW mialem dlugotrwale srednei spalanie na poziomie 12,5 l PB
Jezdze dynamicznie, jak biore sie za wyprzedzanie do gaz do dechy i wyprzedzam, nie bawie sie w 'jazde na kropelce'.
Gdy jechalem BMW jak emeryt to potrafilem zrobic trase ze spalaniem ~8 l PB, normalnie trasa 10,5. Ostatnio jak mialem trase D olsztya i zpowrotem, w sumie zrobilem ponad360 km - komputer pokazal mi, ze zostalo mi jeszcze 900 km do przejechania, czyli 1260 km /70 litrach= 5,55 ale to raczej jest trudne do osiagniecia na naszych drogach.
Odp: Ania i jej wóz z południa
grzole pisze:Jednak zwróć uwagę na pozycjonowanie marek Skoda i Lancia. Skodovka to low-end w VW-Audi Group zaś Lancia to lkasa premium w koncernie Fiata. Lepsze porównanie dla Skody to Fiat (w ramach naszego koncernu), co zresztą ma odniesienie i w postrzeganiu tej marki przez społeczeństwo.Blash pisze:mi tu raczej chodzi o pokazanie polityki cenowej oraz funkcjonalności lancii i skody przy założeniu że jakość jest taka sama
Emotion 1,9 16v Multijet 150KM z DPF Aut.
podstawowaPLN 115 990 z Vat.
promocyjnaPLN 110 990 z Vat.
promo z upustem ekoPLN 100 990 z Vat.
cena promo z dodatkowym wyposazeniemPLN 125 090 z Vat.
cena promo z wyposazeniem i rabatem ekoPLN 115 090 z Vat
Kolor nadwozia: Czarny Darkwave PLN 0
Tapicerka: TECHNO hebanowy PLN 0
Felgi: Felgi ze stopów lekkich 17" 10-ramienne, opony 215/50-R17 PLN 0
Wyposażenie dodatkowe Cena w PLN
Czujnik deszczu PLN 600
Czujnik deszczu i zmierzchu PLN 600
Czujniki parkowania tylne PLN 1 000
Reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów PLN 400
Poduszki powietrzne boczne tylne PLN 1 400
Reflektory ksenonowe PLN 3 700
Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie PLN 600
Elektrycznie sterowany, podgrzewany fotel kierowcy z funkcją pamięci PLN 5 000
Lusterko wsteczne elektrochromatyczne PLN 800
Wyposażenie standardowe
Komfort / Funkcjonalność
Bagażnik o podwójnym dnie
Fotel pasażera składany w stolik wraz z regulacją podparcia odcinka części lędźwiowej
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
Szyby przednie sterowane elektrycznie
Szyby tylne sterowane elektrycznie
Światła przeciwmgielne
Tempomat
Rolety przeciwsłoneczne tylnych szyb bocznych
Podłokietnik tylnego siedzenia ze schowkiem
Podłokietnik przedni z dwupoziomowym schowkiem
Regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera
Zapasowe koło dojazdowe
Centralny zamek z pilotem w kluczyku
Elektro-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane w kolorze nadwozia
Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
Dzielone oparcie tylnej kanapy (60/40)
Regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
Elektroniczny klucz z pilotem otwierania drzwi i bagażnika
Klamki drzwi zewnętrzne i wewnętrzne w kolorze Chrome Shadow
Nadwozie i styl
Progi boczne w kolorze czarnym
Spojler tylny
Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia
Chromowane listwy wokół szyb bocznych
Kratka wlotu powietrza w kolorze Chrome Shadow
Bezpieczeństwo
ESP + ASR/MSR + HBA + Hill Holder
Kurtyny powietrzne
Listwy boczne ochronne w kolorze nadwozia z chromowaną wstawką
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy
Poduszki powietrzne boczne - przednie
Przyciemniane szyby boczne i tylna
ABS + EBD
Poduszka powietrzna kierowcy
Poduszka powietrzna pasażera
Czujnik zapięcia pasów
Immobiliser Fiat Code
ESS - system sygnalizacji awaryjnego hamowania
Audio - Telematyka
Blue&Me (system głośnomówiący z technologią Bluetooth?, przyciskami sterowania w kole kierownicy, zestaw wskaźników z wyświetlaczem wielofunkcyjnym, odtwarzacz MP3 z portem USB i funkcją głosowego odczytu wiadomości SMS w języku polskim)
Radioodtwarzacz CD + MP3
Sterowanie radioodtwarzaczem z koła kierownicy
Komputer pokładowy My Car
Blue&Me: polska lokalizacja do systemów Blue&Me i Blue&Me Nav
Kierownica z przyciskami sterowania systemem Blue&Me lub Blue&Me Nav
jak widać kiepsko wypada również croma jest to wersja ze słabszym silnikiem bo za najdroższą wersję trzeba wysupłać
promo z dod rabatemPLN 154 090 z Vat.
promo z dod rabatem i eko rabatem PLN 144 090 z Vat.
drogo bo np za ksenony trzeba dopłacic extra 3700 stylistyka cromy również nie należy do pięknych
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Odp: delta vs superb
Kwestia gustu, ale dla mnie Croma, choć nie szałowa, przy nowym Superbie jest jednak piękna
Nowy Superb w ogóle jest dziwny.
Ohydny, przy nim poprzednia wersja wyglądała jak z wyższych sfer.
Wszyscy się zachwycają jego przestronnością, porównując przy tym do.. aut klasy średniej Chciałbym tylko zauważyć, że ma ona 6cm większy rozstaw osi niż należąca do segmentu E Kappa i 14cm więcej na długości. To na dobrą sprawę wymiary Thesisa. Co z tego, że płyta jest od Passata, skoro jest zmodyfikowana i ma powiększone wymiary? A w porównaniu do bliższych wymiarami rywali z segmentu E już taki przepastny Superb nie będzie. Owszem, pisali ostatnio, że miejsca więcej niż w E-klasie, ale Merc nigdy nie był najlepszy w zagospodarowywaniu miejsca
Ponadto- jak na moje silnik typu 1,4TSI to kpina w tak dużym samochodzie..
Podsumowując- na Superba nie skusiłbym się nigdy, prędzej kupiłbym poprzednią wersję, która za czymś wyglądała.. Niech sobie jest tani i dobry, bo dobry i tani
A co do Delty- nie jeździłem, nie widziałem, czytałem jedynie na forum o jednak wielu niedoróbkach jakościowych. Jeśli one znikną- auto będzie warte swej ceny, jako stylowy, fajny kompakt. Ale niedoróbkom mówimy stanowcze nie
Nowy Superb w ogóle jest dziwny.
Ohydny, przy nim poprzednia wersja wyglądała jak z wyższych sfer.
Wszyscy się zachwycają jego przestronnością, porównując przy tym do.. aut klasy średniej Chciałbym tylko zauważyć, że ma ona 6cm większy rozstaw osi niż należąca do segmentu E Kappa i 14cm więcej na długości. To na dobrą sprawę wymiary Thesisa. Co z tego, że płyta jest od Passata, skoro jest zmodyfikowana i ma powiększone wymiary? A w porównaniu do bliższych wymiarami rywali z segmentu E już taki przepastny Superb nie będzie. Owszem, pisali ostatnio, że miejsca więcej niż w E-klasie, ale Merc nigdy nie był najlepszy w zagospodarowywaniu miejsca
Ponadto- jak na moje silnik typu 1,4TSI to kpina w tak dużym samochodzie..
Podsumowując- na Superba nie skusiłbym się nigdy, prędzej kupiłbym poprzednią wersję, która za czymś wyglądała.. Niech sobie jest tani i dobry, bo dobry i tani
A co do Delty- nie jeździłem, nie widziałem, czytałem jedynie na forum o jednak wielu niedoróbkach jakościowych. Jeśli one znikną- auto będzie warte swej ceny, jako stylowy, fajny kompakt. Ale niedoróbkom mówimy stanowcze nie