
Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Moderator: giekso
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Największy był problem z dzieciakami - bo się nie sięgało do tych stopni z rury wygiętej, a już jak było wilgotno to żeby można było wybić. 

-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... tego "wynalazka" nie znam. Kolekcja chwyciła to wrzucają jakąś obcą nam produkcję
.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
.... taki ził stoi na wysokości zjazdu z A1 "Włocławek Północ" na widocznym z autostrady miejscu, stan (chyba) nienaganny.Marcin_D pisze: U nas taki stoi na bazie Zarządu Dróg - ładnie odmalowany na pomarańczowo. W akcji go nie widziałem - no ale przez ostatnie lata nie było śniegu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2554
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Rumunski "Bucegi" poprzednik DAC- Roman, z ciekawostek silnik V8 Forda, kabina Chausson.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Były też wersje zabudowane na przyczepie, tzw ''bonanza''.
Traktor z przodu i dzieci do szkół podróżowały

KAPPA TDS & JTD
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... ciekawe jaką minę mieliby pasażerowie czekający na autobus linii 617 gdyby nagle podjechało coś takiego, czad

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Jak to mówią-lepiej słabiej jechać niż dobrze iść 

KAPPA TDS & JTD
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... no tak ale i tego są granice, do takiego pojazdu chyba jednak by nie wsiedli, taki tabor obsługujący linię 617 nie wchodzi w grę. Nasz poczciwy osinobus przy czymś takim to tabor klasy "prestiż i luksus".
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... i kolejny, nie znany mi pegaso 1064, za to już za dwa tygodnie będzie prawdziwy klasyk, bohater jednego z polskich siedmioodcinkowych seriali z Gołasem w roli głównej. Palce lizać ale to dopiero za dwa tygodni.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... no tym razem prawdziwy klasyk, jedna z najlepszych ciężarówek lat siedemdziesiątych i połowy osiemdziesiątych. Jelcz 315M, trochę głośny i leniwy ale swój, nasz i naprawdę udany.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2554
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Tak był nasz... ale... silnik licencja Leyland, skrzynia biegów kopia MA3 200, lub licencja ZF, układ hamulcowy licencja Wabco, tylny most Raba import Węgry
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... wygrałem od żony piwopietrek125 pisze: ↑20 lip 2022, 21:46 Tak był nasz... ale... silnik licencja Leyland, skrzynia biegów kopia MA3 200, lub licencja ZF, układ hamulcowy licencja Wabco, tylny most Raba import Węgry

Przed wstawieniem zdjęcia na forum pięknego modelu 315M i wpisaniem, że był nasz założyłem się, że Sympatyczni Forumowicze znający się na motoryzacji a takich nie brakuje, wyrzucą mi, że silnik był leyland-a.
Nie pomyliłem się piję piwo i serdecznie pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2554
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Szczęściarz...
ja swoje muszę kupować sam, I jeszcze wysłuchuję : wynieś te butelki...
Ale co tam... nie będę gorszy i piję twoje zdrowie

Ale co tam... nie będę gorszy i piję twoje zdrowie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... za Twoje otwieram nową butelkępietrek125 pisze: ↑20 lip 2022, 21:58 Szczęściarz...ja swoje muszę kupować sam, I jeszcze wysłuchuję : wynieś te butelki...
Ale co tam... nie będę gorszy i piję twoje zdrowie
20220720_220022.jpg

Niestety też butelki muszę wynosić sam, gorzej, jak już są dwie to w poleceniu ich wyniesienia wyraźnie słychać "wkurzonego domowego kaprala".
Serdecznie pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2554
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
No cóż... takie życie czasem trzeba iść na kompromis...najlepszego : 

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4