Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Moderator: giekso
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
.... a to co? Ktoś to pamięta?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2554
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Węgierski Csepel, takie cudo jeszcze parę lat temu , dogorywało na opuszczonej działce na moim osiedlu... wraz z żółtym Fiat-em 850... pożniejsze modele tej marki wykorzystywały kabiny naszego Jelcz-a, które były na Węgry wysyłane w zamian za mosty Raba
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... 9 pkt na 10 możliwych ("dziesiątek nie daję"), ja pamiętam je jako dawna flota CPN. Naczepy były dość ciekawe ponieważ, jeśli dobrze sobie przypominam, to posiadały dwa równoległe, chyba całkowicie oddzielne, zbiorniki jednokomorowe.pietrek125 pisze: ↑27 kwie 2022, 20:43 Węgierski Csepel, takie cudo jeszcze parę lat temu , dogorywało na opuszczonej działce na moim osiedlu... wraz z żółtym Fiat-em 850... pożniejsze modele tej marki wykorzystywały kabiny naszego Jelcz-a, które były na Węgry wysyłane w zamian za mosty Raba
Pozdrawiam
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... CPN na kołach, dla Młodszych Kolegów CPN=Centrala Produktów Naftowych, której "żywy eksponat" można obejrzeć w Warszawie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2554
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
O, takie sprzęty to już pamiętam... pewnie jakby poszukał to gdzieś w Polsce na pewno się ostał sprawny egzemplarz...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... w wojsku jeszcze są i w aeroklubach.pietrek125 pisze: ↑16 maja 2022, 22:05 O, takie sprzęty to już pamiętam... pewnie jakby poszukał to gdzieś w Polsce na pewno się ostał sprawny egzemplarz...
Pozdrawiam
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... to widziałem w akcji jedynie w kronice filmowej relacjonującej dzielną walkę socjalizmu z zimą w Bieszczadach.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2554
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
ZIS/ZIŁ-y z pługiem wirnikowym są na stanie zarządów dróg do dnia dzisiejszego, co prawda wiele egzemplarzy poszło na żyletki z powodu braku zatrudnienia spowodowanego "globalnym ociepleniem", ale takiego w akcji widziałem w Bieszczadach z 10-12lat temu, oraz z 20lat temu w okolicach pod krakowskiej Skały....
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
A ja takiego pamiętam jak zasuwał w Kowali pod Radomiem jak byłem jakoś tak w 4 klasie podstawówki. Wtedy tak zasypało że do szkoły nie chodziliśmy. Pamiętam, że po przejeździe tego sprzęta w rowach robiliśmy sobie igla. Bo było tak koło 3-4 m zaspy.
Kurde jak tak sobie policzyłem to to było jakieś 30-32 lata temu. Ja pierniczę, ale ten czas leci.
Kurde jak tak sobie policzyłem to to było jakieś 30-32 lata temu. Ja pierniczę, ale ten czas leci.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11814
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Regularnie takiego widuję w wizualnie nienagannej kondycji , tylko za cholerę nie mogę sobie przypomnieć przy której eSce

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
U nas taki stoi na bazie Zarządu Dróg - ładnie odmalowany na pomarańczowo. W akcji go nie widziałem - no ale przez ostatnie lata nie było śniegu.
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... prawdziwy wysyp aut z Włoch, ładny egzemplarz. Czy przypadkiem nie brakuje mu tylnych lamp ze światłami cofania?
https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-126-19 ... PoYJz.html
Pozdrawiam
https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-126-19 ... PoYJz.html
Pozdrawiam
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... tym razem coś co w zasadzie wszyscy znają, zamiast autosanu lub luksusowego sanosa czy zgrabnego jelcza PR wsiadało się tego czegoś co w moim przypadku łączyło się ze zbieraniem jabłek lub sadzeniem drzew, które i tak po tygodniu usychały. 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7205
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Czy toto nie nazywało się "Osinobus"
W ZSRR, w latach 70-tych podobny pojazd na ramie ZIŁ-a lub innego GAZ-a był nazywany "gumowym autobusem".
Zawsze wszyscy na przystanku dali radę wejść, zamknąć drzwi i jechać.
Słowa: komfort, quasi-komfort tamże nie było znane.
PS.: Powyższe wnioski i spostrzeżenia znam z autopsji

W ZSRR, w latach 70-tych podobny pojazd na ramie ZIŁ-a lub innego GAZ-a był nazywany "gumowym autobusem".
Zawsze wszyscy na przystanku dali radę wejść, zamknąć drzwi i jechać.
Słowa: komfort, quasi-komfort tamże nie było znane.
PS.: Powyższe wnioski i spostrzeżenia znam z autopsji

Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2944
- Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
- Imię: adam
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... tak to komfortowy, szybki, cichy i bezawaryjny osinobus, niestety wersji z klimatyzacją nie byłofaraon pisze: ↑09 cze 2022, 22:58 Czy toto nie nazywało się "Osinobus"![]()
W ZSRR, w latach 70-tych podobny pojazd na ramie ZIŁ-a lub innego GAZ-a był nazywany "gumowym autobusem".
Zawsze wszyscy na przystanku dali radę wejść, zamknąć drzwi i jechać.
Słowa: komfort, quasi-komfort tamże nie było znane.
PS.: Powyższe wnioski i spostrzeżenia znam z autopsji![]()

Pozdrawiam
Lancie: kappa 3,0, Thesis 3,0, Thema 2,0 16V, Beta 1,4