Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2269
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 13 sty 2022, 19:38

Dawid pisze: 13 sty 2022, 17:42 Adam tak oglądam zdjęcia Twojego poldka i widzę bardzo dużo niedoróbek.Tak Ci sie to źle poskładało czy trafiłeś na tak słabo spasowany egzemplarz? U mnie kropelkowania nie potrzebowałem.Jedynie przy silniku połapać do kupy te najmniejsze elementy.
... klej i dremmel a wcześniej igłowa lutownica zrobiły swoje, auto jest fabryczne z "polmozbytowskim makijażem". Na zdjęciu widać przeróbkę jednego ze wsporników drążka, który został dopasowany do lewej strony. Ogólnie miałem trochę pomyłek i błędów w kilku numerach z częściami co i tak nie zmienia faktu, że całość projektu to "kupa" zadowolenia. W poszukiwaniu lewego wspornika miałem kontakt z kilkoma Zapaleńcami, którzy składali poldka i wszyscy jak jeden mąż potwierdzali, że jakość części jest ogólnie dobra ale nie brakowało również części wykonaniem nieodbiegającymi od dawnych wyrobów rzemiosła.
Generalnie pozostawiłem parę drobnych, często niedostrzegalnych mankamentów, które podobnie jak w dawnych latach przy wielu odbieranych nowych autach w polmozbytach (robiłem za "fachowca") były typowe, nieusuwalne lub można było na nie machnąć ręką.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2269
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 22 sty 2022, 19:29

... w motoryzacyjnych gazetach nudą wieje ale nie znaczy to, że nie ma o czym pisać. Jedna super informacja to taka, że nam FSO przybywa : brawa : : brawa :
Jeśli ktoś miał kontakt ze strażakami to wie, że nasz "starciok 244" w służbie PSP to jeden z najlepszych wozów. PSP, z którą mam przyjacielski kontakt nachwalić się nie może tego historycznego wozu bojowego. Te "starcioki" jeszcze służą w PSP i OSP i nie tylko z racji nostalgii ale swego rodzaju niezniszczalności jeszcze długo posłużą.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2838
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 23 sty 2022, 12:36

Tez to czytałem o tym przybywaniu "youngtimerów" - ja to przypuszczam, że właściciele takich co to stały wyrejestrowane po garażach lub z niepopłaconym OC nagle "zwietrzyli" interes życia. I żeby nie mieć problemu z ewentualną odsprzedażą "za dużą kasą" to je porejestrowali/popłacali OC.
Tylko najbardziej mi się śmiać chce jak widzę niektóre ogłoszenia - strucel "jangtimer" wystawiony jakby był nówka sztuka z linii.
Ten cały Cepik to jest taki debilny system, że głowa mała.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2269
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 23 sty 2022, 12:40

Marcin_D pisze: 23 sty 2022, 12:36 Tez to czytałem o tym przybywaniu "youngtimerów" - ja to przypuszczam, że właściciele takich co to stały wyrejestrowane po garażach lub z niepopłaconym OC nagle "zwietrzyli" interes życia. I żeby nie mieć problemu z ewentualną odsprzedażą "za dużą kasą" to je porejestrowali/popłacali OC.
Tylko najbardziej mi się śmiać chce jak widzę niektóre ogłoszenia - strucel "jangtimer" wystawiony jakby był nówka sztuka z linii.
Ten cały Cepik to jest taki debilny system, że głowa mała.
... śmiech śmiechem, debilny niedebilny, interes nie interes, ważne, że klasyki doczekały się swego renesansu i duża ich część wróci na drogi.
Pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2269
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 25 sty 2022, 23:20

.... nie żebym szukał "dziury w całym" ale jak tak czytam samochodową prasę z wewnętrznym przekonaniem o wyższości polskiej motoryzacji nad resztą świata to podświadomie szukam tego dowodów. Oto jeden z nich, Mercedes 319 "zerżnięty" z naszej nysy N59. Niemcy to dopiero umieją kopiować 8-O .
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2838
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 26 sty 2022, 10:37

No ja bym raczej był za opcja "w drugą stronę" - bo Mietek był produkowany od 1955 roku, a Nyska od 1959.
No więc jakoś to inaczej wygląda.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2269
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 26 sty 2022, 22:48

Marcin_D pisze: 26 sty 2022, 10:37 No ja bym raczej był za opcja "w drugą stronę" - bo Mietek był produkowany od 1955 roku, a Nyska od 1959.
No więc jakoś to inaczej wygląda.
.... : ok2 : , tak to inaczej wygląda niż napisałem. Jednak nawet jeśli nasi Konstruktorzy wzorowali się na Mietku to Nyska wyszła całkiem uroczo.
Pozdrawiam

P.S.
w czasie kiedy odbywałem praktykę w ZSD w Nysie właśnie ten model N59 był najlepiej wspominany. Egzemplarze na eksport były wykonane naprawdę super!
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2838
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » wczoraj, 19:54

No bo Nysy dopóki były oznaczane N... to były naprawdę ładne samochody, a już od 501 to im ta "uroda" zaczęła zanikać.
Chociaż nawet taką 522 to bym przygarnął.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2269
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » wczoraj, 23:19

Marcin_D pisze: wczoraj, 19:54 No bo Nysy dopóki były oznaczane N... to były naprawdę ładne samochody, a już od 501 to im ta "uroda" zaczęła zanikać.
Chociaż nawet taką 522 to bym przygarnął.
... też bym kupił : ok2 : + tarpana diesla w celach wyłącznie testowych a mianowicie testów uzębienia pod kątem trwałości plomb. Jeśli ktoś tym jeździłto wie o czym napisałem. Mowa oczywiście o tarpanie z silnikiem perkinsa.
Serdecznie pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”