FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1531
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Paweł Beski » 24 sty 2021, 22:15

Z powyższego tekstu faktycznie nic szczególnego nie wynika. Nie wiem, może czytałem go nie bardzo dokładnie a może po prostu nie ma w nim nic o Lancii. Chyba jednak z reaktywacji marki wyjdzie niewiele. Jeden wniosek który mi się nasuwa. Jeżeli nawet coś z tego będzie to raczej nie prędko. Chyba trzeba się niestety pogodzić z tym, że Lancia przestaje istnieć. Podobny los czeka według mnie całą grupę Fiata. Smutne to.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1776
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pietrek125 » 24 sty 2021, 22:26

Tekstu wynika tylko że Pierre Ploue jest odpowiedzialny m.in za Lancię... czyli nic się nie zmienia... będą próbować rozruszać sprzedaż Alfy i Maserati w USA i... to chyba wszystko...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
ipman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 30 kwie 2013, 12:00
Lokalizacja: Stilo 1.6 16V 103KM Dynamic

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: ipman » 03 lut 2021, 10:45

Z portalu autoendizione.nl tłumacz google:
"Włoskie marki luksusowe.

Dziś Tavares wypowiedział pełne nadziei słowa dla tych, którzy kochają włoskie marki. Na przykład Alfa Romeo i Maserati staną się w przyszłości bardzo ważne w segmencie luksusowym. Tavares powiedział, że naprawdę będzie chodziło o rozszerzenie tych marek, a nie tylko o utrzymanie ich na powierzchni. Maserati będzie jedyną marką, która znajdzie się w sekcji „Luksus” pod kierownictwem Davide Grasso. Alfa Romeo będzie teraz podlegać dywizji Premium pod kierownictwem Jeana Philippe'a Imparato.
Również marki, które teraz walczą.

Ale Alfa Romeo będzie nosić flagę premium Stellantis nie tylko razem z francuskim DS (na czele z Béatrice Foucher). Lancia jest teraz oficjalnie na tej liście! Luca Napolitano może zająć się Lancią (na razie tylko na rynku włoskim). Do końca ubiegłego tygodnia kierował zarówno Fiatem, jak i Lancią. Ostatnio się zastanawialiśmyczy ta fuzja będzie początkiem końca dla pięknej luksusowej włoskiej marki. Dziś wiemy, że tak nie jest. Tavares powiedział, że marki, które obecnie borykają się z problemami (na przykład Chrysler, Lancia i Dodge) również staną się ważniejsze i dzięki temu będą mogły rosnąć w ramach obecnej grupy. Wszystkie marki mają przyszłość, mówi Tavares. Po raz pierwszy od lat jesteśmy świadkami oficjalnie ogłoszonej przyszłości marki Turin. Już pierwszego dnia Stellantis ..."
Opel: Corsa 1.4 90KM Color Edition 5D 2017r.
Fiat: Był Stilo 5D 1.6 16v 103KM 2001r.
Alfa Romeo: Jeszcze nie ma.
Lancia: Jeszcze nie ma.
Maserati: Jeszcze nie ma.

Awatar użytkownika
ipman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 30 kwie 2013, 12:00
Lokalizacja: Stilo 1.6 16V 103KM Dynamic

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: ipman » 03 lut 2021, 10:46

Jeśli Płyta podłogowa Alfy Zostanie i bedzie dzielona z Maserati i DS, to będzie dobrze. A mniejsze samochody na płycie wspólnej.
Opel: Corsa 1.4 90KM Color Edition 5D 2017r.
Fiat: Był Stilo 5D 1.6 16v 103KM 2001r.
Alfa Romeo: Jeszcze nie ma.
Lancia: Jeszcze nie ma.
Maserati: Jeszcze nie ma.

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 03 lut 2021, 21:54

Nie mamy niestety żadnych konkretów co do Lancii, jaki pomysł na nią ma Stellantis. W tym momencie wiemy jedynie, że Tavares zapowiedział, że koncern zainwestuje we wszystkie marki i każda dostanie szansę rozwoju.
Cokolwiek więcej dowiemy się pewnie dopiero latem jak Stellantis zaprezentuje plan produkcyjny.

Sama Italia jest w stanie wchłonąć 200 tys sztuk Lancii, jeśli ta zaoferuje następcę Ypsilon oraz małego SUV-a, czyli dwa modele segmentu B. Uruchomienie takich modeli nie będzie drogie na istniejących platformach PSA. A 200 tys sztuk to jest bardzo dobra baza wyjściowa, szczególnie, że Włosi zapłacą więcej za Lancię niż za Peugeota, Opla, Citroena czy Fiata. Poza Italią też można tanio wejść na rynek, wystarczy, że Lancię zacznie oferować część dilerów Fiata lub Alfa Romeo, tu nie trzeba nic budować.
Tak bym widział początek odbudowy marki i jestem ostrożnym optymistą, czekam, że Tavares dotrzyma słowa a Stellantis nie porzuci marki, która naprawdę ma szansę i może przynosić koncernowi profity.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 05 lut 2021, 16:59

Zaczyna brzmieć dobrze :D
Szefowa DS w wywiadzie dla Automotive News powiedziała, że koncern bierze się ostro za nowe modele klasy premium: DS + Lancia + Alfa Romeo. Te trzy marki mają ściśle ze sobą współpracować, ale jednocześnie wyraźnie różnić się od siebie. Mają też być wyżej pozycjonowane w koncernie, typowe marki premium.
Opel + Peugeot mają być near-premium a Citroen i Fiat markami popularnymi.

https://www.autoedizione.nl/marion-davi ... lfa-romeo/


Niestety oryginalny artykuł w AN tylko w prenumeracie, można przeczytać tylko tytuł:

Alfa Romeo, DS, Lancia start work on joint models
The brands have begun work on a new generation of models with shared premium-segment features. The first vehicles could appear in 2024.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 06 lut 2021, 16:01

Alfa Romeo, DS i Lancia, czyli części składowe nowego koncernu Stellantis rozpoczęły współpracę nad nową generacją samochodów premium.

https://wokolmotoryzacji.pl/alfa-romeo- ... ja-modeli/
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 17 lut 2021, 21:21

Nowy szef Lancii - Luca Napolitano, przy okazji prezentacji Ypsilon 2021 po lifcie, potwierdził, że Lancia dostanie więcej modeli i będzie oferowana poza Italią. Szczegóły za kilka miesięcy. Mają być trzy marki premium o różnej stylistyce i charakterze (Alfa Romeo, DS i Lancia).
Na dowód, że Stellantis myśli poważnie o Lancii, Napolitano powiedział, że gdyby chodziło tylko o Ypsilona, to Lancia nie dostałaby się do grupy premium. Ypsilon to świetnie sprzedające się auto z bardzo wierną klientelą, Lancia nie może tego zaprzepaścić, ale też nie zamierza się do Ypsilona ograniczać.
Poza tym Lancia ma odrębne kierownictwo jak każda inna marka w koncernie.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 23 lut 2021, 17:45

Tłumaczenie google z włoskiego
Pierwszy plan przemysłowy i produktowy Stellantis spodziewany jest latem, ale w międzyczasie coś zaczyna się zmieniać w zarządzaniu czternastoma (piętnastoma łącznie z Vauxhall) markami Grupy, które są dziećmi fuzji FCA i PSA.
Strona amerykańska ogłosiła niedawno zamknięcie działu SRT - Street & Racing Technology - zajmującego się wysokowydajnymi wersjami marki Dodge, która również ma dość przestarzałe portfolio produktów. Znane zwłaszcza wśród entuzjastów, modele SRT oczyściły stratosferyczne moce pod maską popularnych modeli, takich jak Challenger Demon o mocy 840 KM (jedyny samochód produkcyjny na świecie, który może podnieść przednie koła podczas rozruchu) lub Ładowarka Redeye od 797 KM. Od teraz jednak specjaliści SRT będą kontynuowali swoją pracę w ramach szerszej struktury i w synergii ze wszystkimi innymi markami.
„Wszystkie podstawowe elementy zespołu inżynierów SRT zostały zintegrowane z globalną organizacją naszej firmy” powiedzieli z Auburn Hills.

Z biur w Turynie Luca Napolitano opowiedział jednak o przyszłości Lancii - podczas wirtualnego okrągłego stołu z włoską prasą - i od razu stwierdził, jak przedwczesne jest rozmawianie o planach. Jednak nowy dyrektor generalny marki Piedmontese wyjaśnił, jak strategiczna jest jego rola: „Lancia ma wreszcie własnego szefa w grupie kierowników najwyższego szczebla Stellantis, jednego z jej szefów; jest to bardzo silny dowód zamiaru ”. Następnie Napolitano mówił o tożsamości marki „Marka nie utożsamia się z dzisiejszym Ypsilonem, w przeciwnym razie należałaby do klastra„ core ”razem z Citroënem i Fiatem, a plasowała się w grupie„ premium ”z DS i Alfa, co jest dobrym sygnałem na przyszłość ”.

„Jestem entuzjastą samochodów i pracowałem również w Lancii. Mam więc kilka pomysłów, których jeszcze nie mogę zdradzić. Mogę powiedzieć, że klientem najbliższej przyszłości nie będzie prosta ewolucja dzisiejszego, który w 75% składa się z kobiet i kupuje maszyny poniżej czterech metrów. Biorąc pod uwagę, że 10% z nich co roku zmienia samochody, a połowa jest lojalna wobec marki Lancia, jasne jest, że jest to dziedzictwo, którego nie można utracić. Ale rozumiemy, że klient marki, którą sobie wyobrażamy, który będzie musiał być wiarygodny na rynku premium, będzie po części inny. wszystko to znajdzie odzwierciedlenie w pozycjonowaniu kolejnych produktów "- wyjaśnił Napolitano, który następnie opowiada o zagranicznych ambicjach Lancii" To nieprawda, że ​​nikt poza Włochami o tym nie wie, są rynki, na których radziła sobie bardzo dobrze, jestem myśląc o Francji, Belgii i Grecji. Wtedy trzeba zobaczyć, jak wyjechać za granicę, może da się to zrobić niekonwencjonalnymi metodami sprzedaży ”.

Napolitano ponownie powrócił do pozycjonowania marki Lancia w ramach Stellantis: „Jeśli będziemy zlokalizować blisko Alfa i DS, zrobimy coś razem z nimi. A jeśli spojrzymy na ich pozycje, myślę, że Lancia z łatwością odnajdzie swoje.

Upraszczając, jeśli Alfa to osiągi i sportowy charakter, a DS to samochód Louis Vuitton, to dla nas ponadczasowy włoski styl i innowacje technologiczne to dwie bardzo ważne wartości. ”Na koniec, mówiąc o platformach, Napolitano powiedział:„ W przypadku CMP 208, Corsa, DS 3, Mokka i 2008. Mowa o pięciu autach, które są bardzo popularne na rynku. Czy widzę jakieś możliwości dla Lancii?

Oczywiście tak, nawet jeśli jeszcze nie określono, jak sobie z tym poradzić, czy to w przypadku sedana, czy crossovera, oraz horyzont czasowy, w jakim to zrobić. Ale lepiej jest robić rzeczy dobrze niż pospiesznie. Zmierzamy w kierunku elektryfikacji, ale gdyby był elektryczny Ypsilon, więcej niż 500 w Mirafiori, spojrzałbym dokładnie na architekturę francuską ”.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 12 mar 2021, 17:13

John Elkann

https://www.reuters.com/article/us-stel ... KKBN2B32SI
MEDIOLAN (Reuters) - Były marki samochodów premium Fiat Chrysler Alfa Romeo i Lancia będą miały większe inwestycje w ramach Stellantis, nowego producenta samochodów powstałego w wyniku fuzji z francuskim PSA, powiedział w wywiadzie telewizyjnym prezes Stellantis John Elkann.

Z 14 markami pod jednym dachem, Stellantis jest czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie. Oficjalnie narodził się w styczniu, kiedy Fiat Chrysler (FCA) i producent Peugeota zakończyły długo oczekiwaną fuzję.

Zapytany o rolę, jaką rodzinne miasto FCA, Turyn, odegra w Stellantis, Elkann powiedział włoskiej telewizji państwowej Rai, że będąc częścią większej grupy, będzie miał większe możliwości.

„Widzieliśmy to wyraźnie w przypadku niektórych marek, takich jak Alfa Romeo i Lancia, w które nie mogliśmy inwestować ani dawać środków tak dużo, jak chcieliśmy w ostatnich latach” - powiedział Elkann, który jako prezes włoskiego włoskiego koncernu FCA wprowadził FCA do fuzji. Amerykański producent samochodów.

„W tej nowej grupie będą znacznie większe możliwości niż w przeszłości dla tych dwóch marek z siedzibą w Turynie” - powiedział.

Stellantis tworzy pulę z Alfa Romeo, Lancia i dawną marką PSA DS do współpracy na rynku premium.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 12 cze 2021, 15:59

Lancia ma dostać 5 modeli, ogólnie mówi się o segmencie B,C i D, w tym na pewno SUV-y.
Lancia ma ściśle współpracować technicznie z marką DS.

https://www.autoedizione.nl/lancia-wil- ... -modellen/

Lancia chce poszerzyć grupę docelową o wiele modeli
9 czerwca 2021 Lancia4Ever 4 komentarze Lancia, Stellantis, przyszłość, Zerbi
Nie tylko dla kobiet.

To pani, która zapewnia nas, że Lancia jako marka chce w niedalekiej przyszłości trafić do znacznie szerszej grupy docelowej. Roberta Zerbi jest zatrudniona przez Lancię (i Alfa Romeo) jako odpowiedzialna za strategię marketingową. Chciała jeszcze raz podkreślić, że plany są bardzo konkretne i że w tym roku zostaną ogłoszone kolejne. Lancia od lat całkowicie polega na odnoszącym sukcesy Ypsilonie i włoskim rynku. Ponadto zdecydowana większość klientów to kobiety, ale to się zmieni.

Plan strategiczny.
Zerbi ujął to w ten sposób; „Elektryfikacja Alfy Romeo będzie historycznym punktem zwrotnym i wpłynie również na Lancię. Trwałość i wydajność nie są już biegunowymi przeciwieństwami. Kierowca jutrzejszego samochodu ma inne postrzeganie tego, czym jest samochód, niż to, jak jest postrzegane 20 lat temu, a nawet dzisiaj. Jesteśmy w fazie przejściowej, która nabiera tempa. Osobiście jestem bardzo entuzjastycznie nastawiony do tego, że mam pod opieką 2 historycznie ważne włoskie marki samochodowe. Alfa Romeo oznacza odwagę, pasję i zwycięską mentalność. Lancia oznacza pomysłowość i elegancję. Ostatnio, mając w ofercie tylko Ypsilon, dla niektórych może również oznaczać kobiecość, ale przeszłość mówi nam inaczej. Aurelia, Flaminia, Fulvia i Delta nie zostały zaprojektowane z myślą o żeńskim celu. Z Lucą Napolitano na czele chcemy, aby Lancia znów trafiła do szerszej publiczności. Powstaje szereg modeli, w których jest to również jeden z ważnych celów”.

Wiele modeli i podobne do DS.
Na korytarzach mówi się, że szczegółowo będzie około 5 modeli, które o Lancii usłyszymy w perspektywie średnioterminowej. Jasne jest również, że Lancia prawdopodobnie będzie działać w stałym tempie z DS i w podobny sposób, podczas gdy Alfa Romeo (trzeci członek rodziny premium) w pewnym stopniu odbiega od normy. Na portalach społecznościowych najczęściej mówi się o nowym Ypsilonie i SUV-ie z segmentu B. Tymczasem niektórzy twierdzą, że Delta i Thema również będą należeć do pierwszej piątki kolejnych modeli. Cokolwiek to jest, Lancia będzie miała swoją własną rolę w Stellantis o w dużej mierze unikalnym charakterze i dzięki temu będzie odporna na przyszłość. Spodziewamy się dużego powinowactwa z DS, ale wystarczającego wyróżnienia. Szczególnie na rynku włoskim Lancia może wiele zyskać.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 18 cze 2021, 13:49

https://www.autoedizione.nl/stellantis- ... -toekomst/
Dobrze pamiętamy, jak świętowaliśmy stulecie w 2006 roku i jak Lancia pracowała nad nową Deltą. Magiczna faza po kilku trudnych latach poważnych strat finansowych. Firma macierzysta, wówczas jeszcze nazywana FGA (Fiat Group Automobiles), pod kierownictwem Marchionne, uhonorowała Lancię i zwróciła uwagę na przeszłość i przyszłość. W rzeczywistości (po kilku wspólnych projektach z Chryslerem) nastąpiły ogromne (niezbędne) oszczędności kosztów, z niskim punktem polityki 1-modelowej i wycofaną egzystencją na rynku włoskim. Powiedziano nam wtedy, że będzie to faza pomostowa, dopóki nie nadejdą lepsze czasy, kiedy więcej będzie możliwe. W międzyczasie media coraz częściej mówiły o budowie domu dla zmarłych. Lancia, podobnie jak Rover i Saab, zniknęłaby ze sceny, gdy tylko Ypsilon straciłby datę ważności. Dziś jednak wydaje się, że to, co kiedykolwiek zwróciło naszą uwagę, jest właśnie o to chodzi. Od czasu powstania Stellantis mówi się o tym nawet prawie co miesiąc. Teraz, gdy Lancia kończy w tym roku 115 lat (w listopadzie), pojawi się o wiele więcej opisów bogatej przeszłości i dobrych intencji na przyszłość.
Styl przez duże „S”.

Nie tak dawno temu mówiono o Lancii, że marka będzie mało „atrakcyjna”. Teraz Luca Napolitano mówi o stylowej marce o czystej włoskiej elegancji, która jest powszechnie ceniona na całym świecie. Wraz z szefem designu Jean-Pierre Ploué chwalą właściwości wszechstronnego DNA Lancii w specjalnym filmie, w którym w tym roku w Internecie pojawi się kilka nowych odcinków. Wiele Lancii z przeszłości było lekkich i kompaktowych, a jednocześnie wysokiej jakości. Projekt jest często elegancko wyważony z ponadczasowym charakterem. W tym ostatnim, dwóch menedżerów Lancii odnosi się do bardzo osławionej „linea pulita”. Odzwierciedlają również wyrafinowane wnętrza, które od zawsze tworzone były z niezwykłą starannością. Napolitano przekonuje, że historia Lancii powinna zostać zwrócona na uwagę każdego, kto dobrze zna i docenia stylową włoską markę, niezależnie od tego, czy została ona ponownie zapomniana, czy jeszcze jej nie zna. Zdaniem dwóch menedżerów rewitalizacja Lancii jest teraz priorytetem. Tożsamość jest więcej niż jasna i należy ją ożywić w nadchodzących modelach.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 24 cze 2021, 21:08

https://www.autoedizione.nl/eerste-drie ... -en-delta/

Pierwsze trzy Lancii Ypsilon, Musa i Delta?
Zielone światło od połowy maja.

Pojawia się coraz więcej szczegółów dotyczących przyszłych planów Lancii. Według Automotive News, zespół projektowy Jean-Pierre Ploué otrzymał już zielone światło dla następcy Ypsilon. Według niektórych Tavares obecnie regularnie odwiedza Centro Stile w Turynie, aby śledzić proces. Oczywiste jest, że dużą wagę przywiązuje się do tworzenia nowej gałęzi premium składającej się z DS, Alfa Romeo i Lancii. Wydaje się, że opracowywana jest strategia, w ramach której w każdym segmencie zostanie opracowany zarówno tradycyjny pięciodrzwiowy, jak i wariant SUV/Crossover. Oba warianty modelu mają oczywiście wiele wspólnego.
Powrót Musy.

Oprócz Ypsilon, który prawdopodobnie pochodzi z Tychów, opracowany zostanie SUV segmentu B (podobno od kilku lat), który można uznać za reinkarnację mini MPV Musa. Oparty na Fiat Idea, ten model, który wszedł do produkcji razem z pierwszą generacją Ypsilon (a więc nie Y10 lub Y) (w Mirafiori) i przeszedł lifting w 2008 roku, odniósł spory sukces na włoskiej ziemi aż do ostatniego roku produkcji ... FCA zrezygnowała z modelu ze względów oszczędnościowych. Niektórzy twierdzą nawet, że nowy model pod Stellantis będzie również nosił nazwę Musa, choć nowa generacja przyjmie formę małego SUV-a. W międzyczasie czytamy też, że na rynku pojawi się kolejna generacja Ypsilon w wersji w pełni elektrycznej. Ypsilon i Musa mogą trafić na rynek odpowiednio w 2024 i 2025 roku. Może oba z Polski.
Segment C w 2027 roku.

Jest więcej; Lancia otrzymałaby również pozwolenie na opracowanie konwencjonalnego modelu segmentu C, który zjedzie z linii produkcyjnej od 2027 roku. Uważamy, że jest to następca Delty. Delta to model z dużym potencjałem dla marki, o czym mówiono już pod flagą FCA. Niektórzy twierdzą, że Cassino jest kandydatem do produkcji takiej Lancii ze średniej półki. Mówi się, że obok może być produkowana kolejna Alfa Romeo Giulietta. Jak wiecie, odnotowaliśmy już wiadomości o nadchodzącym elektrycznym SUV-ie/crossoverze segmentu C od Melfi. Sądzimy, że będzie on umieszczony obok „Delty” w zakresie.
Również modele 4 i 5 w segmencie D?

Dzisiejsze wieści dotyczą pierwszych 3 modeli Lancii, ale wiemy, że rozważany jest większy SUV w segmencie D, a niektórzy twierdzą, że omawiano już nowy motyw. Krótko mówiąc, na stole szkicu znajduje się już 5 modeli, a 3 są już w fazie rozwoju. Możemy sobie wyobrazić, że jest to w dużej mierze zgodne z marką DS. W przypadku DS chodzi o następców modeli, których oferta jest już bogata. Czy ten przekaz jest ogólnie słuszny, dowiemy się pod koniec tego roku, bo wtedy zostanie upubliczniony plan produkcji na najbliższe 5 lat.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3091
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 04 lip 2021, 21:00

https://www.autoedizione.nl/lancia-moet ... gant-zijn/
Elegancki, nie ekstrawagancki.

Jean-Pierre Ploué (na zdjęciu po lewej) powiedział włoskiej gazecie La Stampa w zeszłym tygodniu, że przeprowadził się z rodziną do Turynu, niedaleko Centro Stile. Jest dużo pracy do wykonania, a Lancia jest wysoko na liście priorytetów Stellantis. Powinny to być w dużej mierze elektryczne, stylowe samochody o całkowicie specyficznym dla marki charakterze. Natychmiast rozpoznawalna włoska elegancja bez ekstrawagancji. Ta ostatnia jest tożsamością, która bardziej pasuje do DS, wyjaśnił Ploué, który, podobnie jak szef Lancii Luca Napolitano (na prawo na zdjęciu) i szef Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato, ma krótką rozmowę z dyrektorem generalnym Calorsem Tavaresem. Wydaje się, że trwają prace nad następcą Ypsilon i małym SUV-em.

Mówi się, że wkrótce zobaczymy zwiastuny, a nawet koncept. Ta ekspozycja może być związana z zainteresowaniem Stellantis przywróceniem Lancii statusu poważnego uczestnika rynku. Według Ploué, dosłownie kształtowanie przyszłości Lancii jest całkowicie zgodne z jego osobistą pasją do projektowania samochodów. Lancia musi ponownie stać się w tym zakresie liderem na rynku. Ploué mówi, że marzy o większej liczbie Lancii w ruchu ulicznym, które są natychmiast rozpoznawalne dzięki swojej elegancji i nowoczesnemu wyglądowi. Marzenie, które według Francuza stanie się rzeczywistością, jeśli będzie zależeć od twórców.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”