FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1490
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Paweł Beski » 24 sty 2021, 22:15

Z powyższego tekstu faktycznie nic szczególnego nie wynika. Nie wiem, może czytałem go nie bardzo dokładnie a może po prostu nie ma w nim nic o Lancii. Chyba jednak z reaktywacji marki wyjdzie niewiele. Jeden wniosek który mi się nasuwa. Jeżeli nawet coś z tego będzie to raczej nie prędko. Chyba trzeba się niestety pogodzić z tym, że Lancia przestaje istnieć. Podobny los czeka według mnie całą grupę Fiata. Smutne to.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1644
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pietrek125 » 24 sty 2021, 22:26

Tekstu wynika tylko że Pierre Ploue jest odpowiedzialny m.in za Lancię... czyli nic się nie zmienia... będą próbować rozruszać sprzedaż Alfy i Maserati w USA i... to chyba wszystko...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
ipman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 30 kwie 2013, 12:00
Lokalizacja: Stilo 1.6 16V 103KM Dynamic

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: ipman » 03 lut 2021, 10:45

Z portalu autoendizione.nl tłumacz google:
"Włoskie marki luksusowe.

Dziś Tavares wypowiedział pełne nadziei słowa dla tych, którzy kochają włoskie marki. Na przykład Alfa Romeo i Maserati staną się w przyszłości bardzo ważne w segmencie luksusowym. Tavares powiedział, że naprawdę będzie chodziło o rozszerzenie tych marek, a nie tylko o utrzymanie ich na powierzchni. Maserati będzie jedyną marką, która znajdzie się w sekcji „Luksus” pod kierownictwem Davide Grasso. Alfa Romeo będzie teraz podlegać dywizji Premium pod kierownictwem Jeana Philippe'a Imparato.
Również marki, które teraz walczą.

Ale Alfa Romeo będzie nosić flagę premium Stellantis nie tylko razem z francuskim DS (na czele z Béatrice Foucher). Lancia jest teraz oficjalnie na tej liście! Luca Napolitano może zająć się Lancią (na razie tylko na rynku włoskim). Do końca ubiegłego tygodnia kierował zarówno Fiatem, jak i Lancią. Ostatnio się zastanawialiśmyczy ta fuzja będzie początkiem końca dla pięknej luksusowej włoskiej marki. Dziś wiemy, że tak nie jest. Tavares powiedział, że marki, które obecnie borykają się z problemami (na przykład Chrysler, Lancia i Dodge) również staną się ważniejsze i dzięki temu będą mogły rosnąć w ramach obecnej grupy. Wszystkie marki mają przyszłość, mówi Tavares. Po raz pierwszy od lat jesteśmy świadkami oficjalnie ogłoszonej przyszłości marki Turin. Już pierwszego dnia Stellantis ..."
Opel: Corsa 1.4 90KM Color Edition 5D 2017r.
Fiat: Był Stilo 5D 1.6 16v 103KM 2001r.
Alfa Romeo: Jeszcze nie ma.
Lancia: Jeszcze nie ma.
Maserati: Jeszcze nie ma.

Awatar użytkownika
ipman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 30 kwie 2013, 12:00
Lokalizacja: Stilo 1.6 16V 103KM Dynamic

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: ipman » 03 lut 2021, 10:46

Jeśli Płyta podłogowa Alfy Zostanie i bedzie dzielona z Maserati i DS, to będzie dobrze. A mniejsze samochody na płycie wspólnej.
Opel: Corsa 1.4 90KM Color Edition 5D 2017r.
Fiat: Był Stilo 5D 1.6 16v 103KM 2001r.
Alfa Romeo: Jeszcze nie ma.
Lancia: Jeszcze nie ma.
Maserati: Jeszcze nie ma.

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3085
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 03 lut 2021, 21:54

Nie mamy niestety żadnych konkretów co do Lancii, jaki pomysł na nią ma Stellantis. W tym momencie wiemy jedynie, że Tavares zapowiedział, że koncern zainwestuje we wszystkie marki i każda dostanie szansę rozwoju.
Cokolwiek więcej dowiemy się pewnie dopiero latem jak Stellantis zaprezentuje plan produkcyjny.

Sama Italia jest w stanie wchłonąć 200 tys sztuk Lancii, jeśli ta zaoferuje następcę Ypsilon oraz małego SUV-a, czyli dwa modele segmentu B. Uruchomienie takich modeli nie będzie drogie na istniejących platformach PSA. A 200 tys sztuk to jest bardzo dobra baza wyjściowa, szczególnie, że Włosi zapłacą więcej za Lancię niż za Peugeota, Opla, Citroena czy Fiata. Poza Italią też można tanio wejść na rynek, wystarczy, że Lancię zacznie oferować część dilerów Fiata lub Alfa Romeo, tu nie trzeba nic budować.
Tak bym widział początek odbudowy marki i jestem ostrożnym optymistą, czekam, że Tavares dotrzyma słowa a Stellantis nie porzuci marki, która naprawdę ma szansę i może przynosić koncernowi profity.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3085
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 05 lut 2021, 16:59

Zaczyna brzmieć dobrze :D
Szefowa DS w wywiadzie dla Automotive News powiedziała, że koncern bierze się ostro za nowe modele klasy premium: DS + Lancia + Alfa Romeo. Te trzy marki mają ściśle ze sobą współpracować, ale jednocześnie wyraźnie różnić się od siebie. Mają też być wyżej pozycjonowane w koncernie, typowe marki premium.
Opel + Peugeot mają być near-premium a Citroen i Fiat markami popularnymi.

https://www.autoedizione.nl/marion-davi ... lfa-romeo/


Niestety oryginalny artykuł w AN tylko w prenumeracie, można przeczytać tylko tytuł:

Alfa Romeo, DS, Lancia start work on joint models
The brands have begun work on a new generation of models with shared premium-segment features. The first vehicles could appear in 2024.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3085
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 06 lut 2021, 16:01

Alfa Romeo, DS i Lancia, czyli części składowe nowego koncernu Stellantis rozpoczęły współpracę nad nową generacją samochodów premium.

https://wokolmotoryzacji.pl/alfa-romeo- ... ja-modeli/
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3085
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 17 lut 2021, 21:21

Nowy szef Lancii - Luca Napolitano, przy okazji prezentacji Ypsilon 2021 po lifcie, potwierdził, że Lancia dostanie więcej modeli i będzie oferowana poza Italią. Szczegóły za kilka miesięcy. Mają być trzy marki premium o różnej stylistyce i charakterze (Alfa Romeo, DS i Lancia).
Na dowód, że Stellantis myśli poważnie o Lancii, Napolitano powiedział, że gdyby chodziło tylko o Ypsilona, to Lancia nie dostałaby się do grupy premium. Ypsilon to świetnie sprzedające się auto z bardzo wierną klientelą, Lancia nie może tego zaprzepaścić, ale też nie zamierza się do Ypsilona ograniczać.
Poza tym Lancia ma odrębne kierownictwo jak każda inna marka w koncernie.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3085
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 23 lut 2021, 17:45

Tłumaczenie google z włoskiego
Pierwszy plan przemysłowy i produktowy Stellantis spodziewany jest latem, ale w międzyczasie coś zaczyna się zmieniać w zarządzaniu czternastoma (piętnastoma łącznie z Vauxhall) markami Grupy, które są dziećmi fuzji FCA i PSA.
Strona amerykańska ogłosiła niedawno zamknięcie działu SRT - Street & Racing Technology - zajmującego się wysokowydajnymi wersjami marki Dodge, która również ma dość przestarzałe portfolio produktów. Znane zwłaszcza wśród entuzjastów, modele SRT oczyściły stratosferyczne moce pod maską popularnych modeli, takich jak Challenger Demon o mocy 840 KM (jedyny samochód produkcyjny na świecie, który może podnieść przednie koła podczas rozruchu) lub Ładowarka Redeye od 797 KM. Od teraz jednak specjaliści SRT będą kontynuowali swoją pracę w ramach szerszej struktury i w synergii ze wszystkimi innymi markami.
„Wszystkie podstawowe elementy zespołu inżynierów SRT zostały zintegrowane z globalną organizacją naszej firmy” powiedzieli z Auburn Hills.

Z biur w Turynie Luca Napolitano opowiedział jednak o przyszłości Lancii - podczas wirtualnego okrągłego stołu z włoską prasą - i od razu stwierdził, jak przedwczesne jest rozmawianie o planach. Jednak nowy dyrektor generalny marki Piedmontese wyjaśnił, jak strategiczna jest jego rola: „Lancia ma wreszcie własnego szefa w grupie kierowników najwyższego szczebla Stellantis, jednego z jej szefów; jest to bardzo silny dowód zamiaru ”. Następnie Napolitano mówił o tożsamości marki „Marka nie utożsamia się z dzisiejszym Ypsilonem, w przeciwnym razie należałaby do klastra„ core ”razem z Citroënem i Fiatem, a plasowała się w grupie„ premium ”z DS i Alfa, co jest dobrym sygnałem na przyszłość ”.

„Jestem entuzjastą samochodów i pracowałem również w Lancii. Mam więc kilka pomysłów, których jeszcze nie mogę zdradzić. Mogę powiedzieć, że klientem najbliższej przyszłości nie będzie prosta ewolucja dzisiejszego, który w 75% składa się z kobiet i kupuje maszyny poniżej czterech metrów. Biorąc pod uwagę, że 10% z nich co roku zmienia samochody, a połowa jest lojalna wobec marki Lancia, jasne jest, że jest to dziedzictwo, którego nie można utracić. Ale rozumiemy, że klient marki, którą sobie wyobrażamy, który będzie musiał być wiarygodny na rynku premium, będzie po części inny. wszystko to znajdzie odzwierciedlenie w pozycjonowaniu kolejnych produktów "- wyjaśnił Napolitano, który następnie opowiada o zagranicznych ambicjach Lancii" To nieprawda, że ​​nikt poza Włochami o tym nie wie, są rynki, na których radziła sobie bardzo dobrze, jestem myśląc o Francji, Belgii i Grecji. Wtedy trzeba zobaczyć, jak wyjechać za granicę, może da się to zrobić niekonwencjonalnymi metodami sprzedaży ”.

Napolitano ponownie powrócił do pozycjonowania marki Lancia w ramach Stellantis: „Jeśli będziemy zlokalizować blisko Alfa i DS, zrobimy coś razem z nimi. A jeśli spojrzymy na ich pozycje, myślę, że Lancia z łatwością odnajdzie swoje.

Upraszczając, jeśli Alfa to osiągi i sportowy charakter, a DS to samochód Louis Vuitton, to dla nas ponadczasowy włoski styl i innowacje technologiczne to dwie bardzo ważne wartości. ”Na koniec, mówiąc o platformach, Napolitano powiedział:„ W przypadku CMP 208, Corsa, DS 3, Mokka i 2008. Mowa o pięciu autach, które są bardzo popularne na rynku. Czy widzę jakieś możliwości dla Lancii?

Oczywiście tak, nawet jeśli jeszcze nie określono, jak sobie z tym poradzić, czy to w przypadku sedana, czy crossovera, oraz horyzont czasowy, w jakim to zrobić. Ale lepiej jest robić rzeczy dobrze niż pospiesznie. Zmierzamy w kierunku elektryfikacji, ale gdyby był elektryczny Ypsilon, więcej niż 500 w Mirafiori, spojrzałbym dokładnie na architekturę francuską ”.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”