FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1429
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Paweł Beski » 02 kwie 2020, 17:53

Ciekawa przyszłość się przed FCA rysuje ;) Trochę szkoda.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1429
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Stellantis

Post autor: Paweł Beski » 16 lip 2020, 21:12

Nie za bardzo lubię się powtarzać. Moje zdanie na temat fuzji w którymś temacie już wyraziłem. Ogólnie moim zdaniem jest to początek końca dla FCA. W mojej ocenie będzie tak samo jak w przypadku Opla. Jak na razie nie widzę przesłanek do optymizmu. Co do samej nazwy projektu. Być może fajnie ona brzmi. Nic poza tym.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4368
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Stellantis

Post autor: Dawid » 16 lip 2020, 21:26

Ale Pawle przecież Opel się nie skończył.Wręcz przeciwnie pokazują co rusz to nowe modele.Pal licho że pod blachą cała technika nie jest ich.Być może taki start będzie dobry dla Fiata i marek mu przynależnych.Fiat już przeszłości próbował różnych mariaży,to z Oplem,to z Chryslerem i raczej na dobre mu to nie wychodziło.No może nie wliczając Jeepa bo tu akurat zrobili ruch w dobrym kierunku.Być moze teraz coś się ruszy by odbudować dawną potęgę znaczka Fiat.
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +soft
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1429
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Stellantis

Post autor: Paweł Beski » 16 lip 2020, 23:52

Nie zgodzę się z tobą Dawid. A przynajmniej nie we wszystkim co piszesz. To czy Opel się nie skończył to kwestia dyskusyjna. Piszesz, że nie ma znaczenia fakt, iż cała technika nie jest z Opla. Moim zdaniem ma to ogromne znaczenie z prostego powodu. Gdzie jest ta zapowiadana odrębność danej marki, jeżeli praktycznie wszystko jest takie samo? Ale mniejsza o Opla. Jak myślisz Dawid na jakiej pozycji negocjacyjnej stoi Fiat? Obawiam się, że słabej. W moim odczuciu jeśli ktoś zyska cokolwiek na tej fuzji, to nie będzie tym kimś FCA. Czas pokaże co z tego wyniknie.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3075
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 17 lip 2020, 9:32

Nowy połączony koncern to STELLANTIS

https://businessinsider.com.pl/motoryza ... sa/9nm03jn

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lip 2020, 21:14 przez broker, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1434
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Stellantis

Post autor: pietrek125 » 17 lip 2020, 10:47

: ok2 :
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1434
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: pietrek125 » 17 lip 2020, 10:51

FIAT RIP
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 826
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Jam_Belfegor » 17 lip 2020, 10:54

Jeszcze trochę... jeszcze tylko kilka fuzji i cały rynek motoryzacyjny będzie w rękach jednej może dwóch mega korporacji, a prawdziwa motoryzacja, gdzie koncerny rywalizowały - kto zrobi lepsze i lepiej sprzeda odejdą w zapomnienie... ech co ja mowie już dawno odeszły. Efekt fuzji widać od wielu lat. Buduje się zunifikowane szajsowozy, gdzie wymienia się całe moduły / zespoły. Zaprojektowane tak by za wiele lat nie przetrwać rozpadające się na oczach i w rekach, za to zmieniają się tylko skorupy. Auto kupuje się bo ma być ładne i wpasowywać się w aktualną modę / trend (czy to na SUV'y czy EKO etc...) dane techniczne pojazdu nie są już istotne. Uważam że motoryzacją zaczęła tak na poważnie zdychać po wejściu w nowe milenium. Dawniej kooperacja między dużymi koncernami była nie do pomyślenia, potem coraz bardziej ochoczo wspólnie tworzyło się np. wspólną płytę podłogową ale autka wciąż były indywidualne i charakterystyczne dla danej marki. Potem części z obrębu danej miarki zaczynały pasować coraz bardziej do wielu innych marek i nie może tu że w obrębie np. włoskich czy nie niemieckich koncerzów coś pasowało, bo pewna unifikacja obrębie np. włoszczyzny, czy germanofili, żabolandii, czy krajów kwitnącej wiśni była wskazana ale niestety cienka granica została już dawno przekroczona. Efektem tego jest iż np. włoskim aucie siedzi silnik w którym majstrowali inżynierowie z bawarskiego koncerny, który ma 3 cylindry kulturę pracy prychającego muła, zaś malutki paproszek wpadający na cukierkowe podzespoły powoduje sieczkę jak w maszynce do mielenia mięsa. No ale na papierku ma "tysiąc pincet kunia" ze pojemności czterech kubków na kawę. I żeby nie było nie jestem przeciwnikiem postępu, wręcz przeciwnie, gdyby nie on dalej lalibyśmy spirol do baku kupowany w szklanych butelkach w aptece i toczylibyśmy się po brukowanej drodze 15 km/h prychającym 3 konnym potworem zostawiającym za sobą większą chmurę dymu niż po wystrzale z armaty :P Nie mniej takie kumulowanie, obściskiwanie i wykupowanie kolejnych firm to droga ku zatraceniu indywidualizmu motoryzacyjnego oraz chęci zbudowania co rusz czegoś jeszcze lepszego. Po co budować coś lepszego jak już na świecie nie będzie z kim konkurować... wtedy rozpocznie się już tylko nierówna gra i smutny taniec - mega koncern / klient, gdzie wazelina pchana na oczy i do du... może już nie pomóc zdzierżyć kolejny "fantastyczny produkt". :roll:
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”