Musa - sworznie czy końcówki?

zasciankowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 17 lip 2014, 7:08
Lokalizacja: Lublin

Musa - sworznie czy końcówki?

Post autor: zasciankowy » 18 lip 2014, 8:54

witam
podczas kręcenia kierownicą słyszę stuki.
jeden mechanik twierdzi ze to końcówki drążków, inny z kolei że to sworzeń. I tu pytanko: czy aby sworzeń jest wymienny razem z wahaczem? czy może to łożysko na McPhersonie?
Serwis Fiata w moim mieście robi dziwne miny bo Fiat Idea i Musa to dla nich czary mary.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2014, 9:26 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Pisownia!!
jest: Musa 1.3 Multijet (2009), Trabant 601s (1985), Phedra 2.0JTD (2003)
były: Trabant 601 de Luxe (1990), Polonez Atu Plus 1.6 GSi (1998), Renault Megane Scenic 1.9 dTi (1999) i Laguna I 2.0 8v (1994)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: sworznie czy końcówki?

Post autor: SIWY155 » 18 lip 2014, 9:09

Wg Twojego opisu to raczej łożysko na kolumnie.A sworzeń jest w kpl z wahaczem.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: sworznie czy końcówki?

Post autor: KrissEB » 18 lip 2014, 9:24

Z moich doświadczeń to raczej łożysko w Mcphersonie.

Sworznie u mnie objawiały się dziwnym prowadzeniem auta na prostej drodze, auto jakby samo zmieniało lekko tor jazdy (w kilku autach tak miałem).
Końcówki drążków raczej stukają i to podczas jazdy ale na wprost a nie przy skrętach.

Ale różnie bywa:)
Powodzenia w diagnozowaniu
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

zasciankowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 17 lip 2014, 7:08
Lokalizacja: Lublin

Re: Musa - sworznie czy końcówki?

Post autor: zasciankowy » 26 lip 2014, 20:52

Wybite sworznie i krzyżak na układzie kierowniczym - to były przyczyny.
jest: Musa 1.3 Multijet (2009), Trabant 601s (1985), Phedra 2.0JTD (2003)
były: Trabant 601 de Luxe (1990), Polonez Atu Plus 1.6 GSi (1998), Renault Megane Scenic 1.9 dTi (1999) i Laguna I 2.0 8v (1994)

Kajetan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 18 sty 2017, 14:40
Imię: Kajetan

Re: Musa - sworznie czy końcówki?

Post autor: Kajetan » 24 sty 2017, 11:37

Cześć,

Jak że jestem nowym posiadaczem Lancia Musa 2008 1.4 16v - Warszawa i staram się doprowadzić kupioną Lancie do stanu miłego użytkowania,

Odkopuje temat ponieważ mam problem taki jak wymieniony powyżej i też mam stwierdzony sworzeń wahacza ( tutaj nie ma problemu) i krzyżak na układzie kierowniczym.\

Nigdzie nie mogę znaleźć samego krzyżaka. :(
W serwisie wołają 712 zł brutto za cały wałek dolny kolumny kierowniczej.

Czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić ?
Z jakiego modelu będzie krzyżak pasował?
Ewentualnie czy jest jakiś sposób regeneracji tego krzyżaka ?

Pozdrawiam i liczę na jakiś odzew

Kajetan
: witaj : Siema

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”