Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E

Post autor: Hanka » 04 sty 2014, 19:16

W trybie E jeździ się oszczędniej. Ale mam takie dwa skrzyżowania (w lewo z podporządkowanej wbijanie się na przelotówkę) gdzie muszę się "wtepędy" zebrać a półautomat tego nie ułatwia... Czy jak dojadę do skrzyżowania i przerzucę na chwilę z trybu E na sport (chyba) czyli nie E, a potem znów na E jak już się wygrzebię z tego nieszczęsnego skrzyżowania to bardzo szkodzę tej mojej muzyczce?

Na biegach manualnych tylko spróbowałam raz jechać czy działają, i generalnie chyba nie będę używać tej funkcji bo mi się zapomina ;);p że trzeba przerzucić bieg (błyskawiczne przyzwyczajenie do lepszego)

Jak wsiadłam do starego auta, wcisnęłam hamulec i... oprzytomniałam na szczęście;P ale po to automat kupiony żeby był automat, a ta manualna to na jakieś wykopywanie się ze śniegu ;)

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1989
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E

Post autor: MICHU » 04 sty 2014, 20:46

po wyłączeniu trybu E te skrzynie po prostu dłużej piłują ( czyt. przerzuca bieg przy wyższych obrotach )
THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E

Post autor: Nat » 04 sty 2014, 20:51

Nie szkodzisz.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E

Post autor: lysholm » 04 sty 2014, 21:27

Potwierdzam- nie szkodzi :) Możesz śmiało wyłączać tryb E i zdecydowanie wciskaj pedał gazu, żeby wiedziała że ma nie przeRZucać zbyt szybko biegu na wyższy.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2014, 22:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E

Post autor: jakubg » 05 sty 2014, 12:22

Zgadzam się.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E

Post autor: Michor » 05 sty 2014, 15:54

Sprawdź sobie na jakimś odcinku wolnej drogi czy to ma znaczenie :)
W sensie:
Gaz w podłogę w trybie Eco - i przy jakich obrotach zmienia biegi.
Gaz w podłogę w trybie "nie-eco" czy tam sport - i przy jakich obrotach zmienia biegi.

Zeby się nie okazało że nic nie trzeba wyłączać bo przy depnięciu i tak i tak kręci ile się da.
(a tego też się spodziewam).

Miałaś już kiedyś automat? bo w automacie sie biegi operując gazem zmienia :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E

Post autor: Hanka » 06 sty 2014, 19:05

To mój pierwszy automat - niejako "wymuszony" okolicznościami, ale jestem z tego powodu przeszczęśliwa, że automat się u mnie pojawił - w innych okolicznościach nie byłoby o tym mowy...

biegi przerzucane są na wyższych obrotach w trybie sport
Przy E to troszkę ponad dwa tysiące, przy nie-E dooohobrze ponad dwa tysiące, prawie trzy, słychać ten silnik i zbiera się lepiej. Generalnie to Musa mnie uspokoiła... ;) nie da się muzyczki nerwowo i szybko szybko, a jak próbuję po staremu to ona okoniem staje ;) i dobrze, bo tak spokojniej to zaczyna mi bardzo odpowiadać - nie żebym jechała na autostradzie 70 ;p, pojechałam kawałeczek 150 żeby zobaczyć jak wygląda wytłumienie i ogólnie (tylko ciii bo wiemy ze tam tylko 140 można)


no ale jak kiedyś "po staremu" zapodałam to wyglądało to tak: ruszałam z jedynki, błysk 2000 obrotów i to minimalne zwolnienie no to ja gaz do dechy i ten kick down mnie zszokował... lepiej mi wychodzi bez tego E ruszanie na tych dwóch krytycznych skrzyżowaniach

dziękuję ślicznie za odzew!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”