Musa - bujanie auta

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Musa - bujanie auta

Post autor: jakubg » 16 cze 2013, 21:47

Mam problem z Musą.

Auto zaczęło bujać od 50-80km/h potem przestaje (bądź ja tego już nie czuję).
Bujanie jest wyczuwalne przy dodawaniu gazu.

Wymieniłem:

- krzyżak w ośce prawy i lewy
- przeguby zewnętrzne prawy i lewy
- wyjęta skrzynia i w dyferencjale zmienione łożyska.

Sprawdziłem:

- koła (2 komplety)
- wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią
- zawieszenie - sztywne wszystko OK

Po tych wszystkich zabiegach (rozłożonych w czasie) auto nadal się tak zachowuje.
Moja Musa to 1.3 90KM. Z tego co się dowiedziałem to wersje 1.3 70/90KM nie mają dwumasy.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Hermanowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
Imię: Marek
Lokalizacja: Katowice

Re: Musa - bujanie auta

Post autor: Hermanowy » 13 lis 2013, 15:41

Rozwiązałeś już swój problem? Zapewne chodziło o wibrowanie przodu? Mam podobnie niestety, przy przyśpieszaniu w okolicach 60-90km/h wibruje mi karoseria. W ASO powiedzieli, że półosie do wymiany, koszt ok 3tys zł . Po przewertowaniu netu , dowiedziałem się, że może to być wyrobiony przegub wewnętrzny na półosi. Pytanie, jak rozwiązałeś swój problem, i czy może wiesz, czy da się wymienić sam przegub w Musie, czy trzeba całą półoś.
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1037
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Musa - bujanie auta

Post autor: SIWY155 » 13 lis 2013, 16:01

Piszesz krzyżak...domyślam się, że chodzi Ci o przeguby tripode tzw.trójpalczaste, a jeśli tak to wymiana ich ma sens wyłącznie w komplecie z elementem współpracującym czyli fachowo mówiąc półosią krótką popularnie zwaną kielichem. Sądzę, że tego nie zrobiłeś skoro problem nie ustąpił a cała reszta działań była zbędna.Nie spotkałem innej przyczyny jeśli same felgi i opony są ok.Pozdrawiam
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie pada deszcz ( przebieg 98698km); Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Linea Emotion 1,4 T-jet

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Musa - bujanie auta

Post autor: jakubg » 13 lis 2013, 16:06

Ja wymieniłem krzyżaki w wewnętrznych przegubach i to nic nie dało. Dałem całe półosie do regeneracji. W firmie Moto-Max w Toruniu. Zrobili w 1 dzień.
Koszt 400zł strona lewa (tam był cały kielich do wymiany) 150zł strona prawa łożysko podpory i osłona. Przejechałem 10000km i wszystko OK.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”