Bioester -> stacja Bliska

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: Cossi86 » 04 kwie 2008, 12:11

Witam !!

Od jakiegoś czasu zauważyłem że na stacjach Orlenu -> Bliska można kupić paliwo o nazwie Bioester. Jest tańsza od zwykłego ON o około 40 gr.
Czy jeździł już ktoś na tym, jak to się sprawuje, może macie jakieś informacje. Czy nie będzie to działało negatywnie na pompe ??

Chciałem to zatankować do mojej niuni ale nie wiem czy jest sens ??
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: Cossi86 » 04 kwie 2008, 16:34

No wiec zatankowałem Bioester za cenę 4.08 zł za litr.
Moje odczucia i spostrzeżenia:
- autko przyspiesza identycznie jak na ON
- nie kopci (zreszta na ON też nie kopci :D )
- pachnie dużo przyjemniej niż ON
- ma kolor żółty
- jest ekologiczny

Co do spalania to wypowiem się niebawem.
Mam również nadzieję że potanieje bo na chwile obecną wcale nie jest konkurencyjne dla ropy.
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Sixt

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: Sixt » 04 kwie 2008, 16:37

Z TDS'em to generalnie dobrze mieć znajomych w McDonaldzie żeby fryturę oddawali :D

madman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 14 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: madman » 05 kwie 2008, 11:16

Silnik rowno pracuje, przyspieszenie o.k , spalanie o.k cena O.K! Lać i śmigać.... ;)
Delta TURBO diesel ;) by madman :D

Awatar użytkownika
Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Bioester -> stacja Bliska

Post autor: Zbynek » 11 lut 2009, 10:04

Z tego co czytałem w necie to bioester ma trochę mniejszą wartość opałową, więc teoretycznie spalanie wzrośnie, podobno jest niezbyt przyjazny wszelkim uszczelnieniom i elementom gumowym układu paliwowego, poza tym w instrukcji Kappy włosi piszą żeby lać tylko olej napędowy. Choć niższa cena kusi sam narazie się waham...

nietoperz

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: nietoperz » 11 lut 2009, 10:09

Nowe ducato nie chciało za bardzo na tym jeździć :) Ale to inna generacja silników w porównaniu z TDS

Awatar użytkownika
PAHO2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: PAHO2 » 11 lut 2009, 12:16

ja za to podczas ostatnich spadków cen paliw zacząłem tankować Ultimate-a na BP i jest różnica, w spalaniu może nie ale w mocy jest odczuwalna, szkoda że zdrożało :cry: jeśli ktoś nie narzeka na brak tych paru groszy to na prawdę polecam
Obrazek DXZ948RMP
Obrazek Z4100
Obrazek ES12
Obrazek s-5c

Awatar użytkownika
Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: Windforce » 11 lut 2009, 13:48

Ja tankowalem biodiesla i uwazam ze nie ma roznicy w jezdzie czy tam spalaniu.

Jest tylko jedno ale...
W zimie na mrozach duuuzo gorzej odpala niz na zwyklym dieslu.

W lecie jak najbardziej...w zimie natomiast tankuje tylko ON
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
vinci
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: vinci » 26 lut 2009, 20:02

Również zatankowalem bioestra do Marei(2,4 td) i moje spostrzeżenia są następujace:zapach-frytki :D ,brak zauwazalnych różnic w mocy i przyspeszeniu,spalanie na podobnym poziomie.Jedyną wadą jest gorsze zapalanie zimnego silnika tzn. dłużej trzeba krecić i przez kilka sekund po zapaleniu troche go trzęsie(ma wyższą temp. zapłonu).Tak więc można na tym śmiało śmigać,nie polecam natomiast podczas ujemnych temp.,szcególnie jeszcze jak ktoś robi krotkie przebiegi miejskie. a niżej kila informacji o tym paliwie "


Bioester charakteryzuje się większą smarnością niż olej napędowy, co wpływa na dłuższą żywotność silnika i zabezpiecza aparaturę wtryskową przed nadmiernym zużyciem. Ciężarówka z Niemiec ustanowiła rekord Guinnessa w żywotności silnika, przejeżdżając na biodieslu 1,3 mln km przy niemodyfikowanym, oryginalnym silniku. Dodatek nawet 1 % Bioestru do oleju napędowego podnosi jego własności smarne. Wyższa zawartość tlenu w stosunku do ON zapewnia lepsze spalanie, a wysoka liczba cetanowa (51) poprawia osiągi silnika.

Bioester oferowany przez PKN ORLEN produkowany jest wyłącznie z oleju rzepakowego i posiada najlepsze właściwości spośród wszystkich rodzajów estrów. Parametry Bioestru są zgodne z normą PN-EN 14214 oraz spełniają wymagania jakościowe rozporządzenia Ministra Gospodarki z 8 września 2006r.

Bioester znajdujący się w ofercie PKN ORLEN zawiera specjalny pakiet dodatków gwarantujący jego najwyższą jakość.


Awatar użytkownika
korser
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 174
Rejestracja: 27 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: korser » 27 lut 2009, 0:44

Eksperymentowałem trochę z paliwami przy swoim TDS-ie i nic oprócz Shell V-power diesel i verva ON nie leje. Bioester to ropa z dodatkami roślinnymi a to rzecz dobra do smażenia frytek a nie jazdy.Kolega nalał tego dziadostwa do Nissana Pathfindera i po 1000 km robił wtryski. Moim zdaniem nie warto oszczędzać na paliwie bo tu skąpstwo rodzi z reguły wysokie koszty. Moim zdaniem na wzbogacanych paliwach (jak np. verva) silnik lepiej zapala (wyższa liczba cetanowa),równiej pracuje i jest cichszy. No ale każdy wybiera wedle własnego uznania.
była: Kappa 2.4 TDS '97 jest: Toyota Corolla 1.6 VVTi '04

Awatar użytkownika
KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa
Kontakt:

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: KGB » 27 lut 2009, 1:21

tak ,napewno biodiesel rozwalil wtryski :lol:
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008

Awatar użytkownika
vinci
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: vinci » 27 lut 2009, 15:18

koledze też siadła pompa w golfie i twierdził,że to po zatankowaniu na Lotosie,ale nie wziął pod uwagę,że to może od ropy,ktorą nagminnie kupowal od tirowców(a oni szlag jeden wie co mieli w zbiornkach),dlatego zbieg okolicznosci sprawił,że to akurat wtedy.Inny latal 100 kkm na opale i nic.Dlatego nie wierze w takie bajki,że od jednorazowego tankowania coś padnie.Owszem w silnikach z common railem czy na popowtryskach,moze cos zaszkodzić,ale nie w zwyklym dieslu.

Awatar użytkownika
korser
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 174
Rejestracja: 27 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: korser » 28 lut 2009, 0:48

Tak się składa że to był właśnie common rail.Silniki te są znacznie wrażliwsze na jakość paliwa a przez to wszelkie awarie spowodowane kiepskim paliwem są w tym przypadku miarą jakości ropy. Rozumiem że kolega KGB nie wierzy że można zniszczyć wtryski jednym tankowaniem kiepskiej ropy, ok, każdy ma takie prawo.Ale jak to jest że auto przejeżdża ok.70 tys km na paliwie z Shella a nagle po zatankowaniu Bliskiej silnik zaczyna pracować jak stary Ursus???Trzeba brać pod uwagę fakt że nowoczesny common rail wtryskuje paliwo 4 razy w trakcie jednego suwu,co przy prędkości obrotowej 3000 daje nam 12000 wtrysków w czasie jednej minuty czyli 200 razy na sekundę pod ciśnieniem nawet 1600 barów, przez otwór o średnicy mniejszej niż główka szpilki.Polecam olej słonecznikowy-to jeszcze lepsze paliwo na delikatne wtryski:-)
była: Kappa 2.4 TDS '97 jest: Toyota Corolla 1.6 VVTi '04

Awatar użytkownika
KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa
Kontakt:

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: KGB » 28 lut 2009, 1:15

common rail jest wrazliwy glownie na czystosc paliwa ,zwlaszcza piezoelektryki (najnowsze)
rzepak jadalny jest czystszy niz najczystsza ropa na stacji ,dodatkowo nie ma w skladzie siarki - jest jednak 10% bardziej gesty ,co przy malych otworkach moze spowodowac zmniejszenie dawki paliwa
estry olejow jadalnych to oleje z wytracona gliceryna ,wiec ich gestosc jest praktycznie taka jak ON - siary nie maja ,ale tankowane z dystrybutora nie sa czystsze od ON
rozwalanie wtryskiwaczy przez biodiesle to bujda na resorach

zle policzyles cykle - przy 3000rpm masz 1500 suwow pracy ,wiec przy 4 wtrysnieciach na suw daje to 6000 wtryskow na minute ,czyli 100 na sekunde
nie zmienia to faktu ,ze biodiesle dopuszczone do obiegu sa objete normami ,a ich mozliwosc stosowania w normalnych dieslach jest warunkiem dopuszczenia
dla silnika od poczatku zbudowanego (dawka i kat wtrysku) pod rzepak nie potrzebaby bylo tworzyc biodiesla
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2024
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Bioester -> stacja Bliska

Post autor: Jarek_Jarecki » 28 lut 2009, 10:59

"KGB" pisze:tak ,napewno biodiesel rozwalil wtryski :lol:
uwierz kolego, ze przy jednym, jedynym tankowaniu mozna zapiec wtryski w common rail.....nie wiem, czy to zbieg okoliczności, czy faktycznie to przez to biopaliwo...ale tankując własnie to na bliskiej (raz jedyny raz chciałem sprobowac) i zatankowałem bio...no i nawet nie wiem, czy ujechałem jakies 20 km.....i klaps.....poszedł wtryskiwacz......

na szczescie było to auto służbowei i zrobione zostało to na gwarancji ( nowy fiat Doblo 19 mjet 16V)...
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”