Strona 4 z 7

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 24 sty 2011, 23:50
autor: Tomkom
http://allegro.pl/obd-2-fiat-alfa-lanci ... 32674.html

O co chodzi z tym przełącznikiem?

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 25 sty 2011, 0:18
autor: Lukasz_TG
Tomkom pisze:http://allegro.pl/obd-2-fiat-alfa-lanci ... 32674.html

O co chodzi z tym przełącznikiem?
Przelącznik służy do opcji diagnostyki (czyli silnik plus ABS, lub sam Airbag) jednak nie polecam tego wynalazku, lepiej już kupić coś sprawdzonego np. w firmie viaken z krakowa. Nie robie kryptoreklamy na forum, ale każdy interfejs zakupiony w viakenie działał poprawnie.

Pozdrawiam

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 28 kwie 2011, 11:33
autor: qra69
czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 28 kwie 2011, 12:33
autor: stabraf
qra69 pisze:czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 28 kwie 2011, 13:11
autor: qra69
to w lybrze jest 3pin??i gdzie wogole jest wtyczka?

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 28 kwie 2011, 13:13
autor: Kris
stabraf pisze:
qra69 pisze:czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.
w Lybrze jest wtyczka obd2 - bez przejściówki się obejdzie
schowana jest ona za zaślepką przy bezpiecznikach umieszczonych przy kierownicy

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 28 kwie 2011, 13:20
autor: stabraf
declamer pisze:
stabraf pisze:
qra69 pisze:czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.
w Lybrze jest wtyczka obd2 - bez przejściówki się obejdzie
schowana jest ona za zaślepką przy bezpiecznikach umieszczonych przy kierownicy
Ojjj sorry : gafa : myślałem o Kappie ;)

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 04 maja 2011, 10:42
autor: Kris
miał ktoś z Was problem zbyt dużego opóźnienia? Latency too high czy jakoś tak. Próbowałem się łączyć niebieskim kabelkiem z przełącznikiem linii K z FES 2.7.2. Ustawienia portu COM mam takie jak być powinny. FES łączy się z komputerami silnika, abs-u ale przy próbie podejrzenia parametrów za pomocą FES wyskakuje mi do okna wyboru marki i modelu samochodu. Jeden laptop z kartą pcimcia USB2.0, drugi z USB2.0 na pokładzie. Na obu laptopach te same problemy... Wszelkie sugestie mile widziane

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 04 maja 2011, 12:56
autor: Moglaj
Opóźnienie zmieniasz w utawieniach portu w menedrzeze urzadzen ,wchodzisz we właściwości dajesz zaawansowane i zmieniasz opóźnienie (latency)na 1 .

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 04 maja 2011, 13:47
autor: Kris
Moglaj pisze:Opóźnienie zmieniasz w utawieniach portu w menedrzeze urzadzen ,wchodzisz we właściwości dajesz zaawansowane i zmieniasz opóźnienie (latency)na 1 .
Dzięki za podpowiedź ale i Latency i paczki transmisji i odbioru zmieniałem i niestety nic się nie działo. Dziś sprawdzę na innym kabelku - będę mógł wyeliminować problem ustawień laptopa

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 04 maja 2011, 14:50
autor: thermano
Pytanie co do różnicach ELM a VAG i FiatEcuScan .

Zakładam , że jak chcę oglądać parametry w Delcie i Pandzie wystaczy mi VAG i program FES . A jak chcę czasem zajrzeć jeszcze do kumpla Hyundaia i30 1.6 CRDi to lepiej ELM i programiki do niego dedykowane .

Słyszałem też , że można kupić ELM z przejściówką do FES .

Jak to w końcu jest ?

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 04 maja 2011, 16:49
autor: Kris
thermano pisze:Pytanie co do różnicach ELM a VAG i FiatEcuScan .

Zakładam , że jak chcę oglądać parametry w Delcie i Pandzie wystaczy mi VAG i program FES . A jak chcę czasem zajrzeć jeszcze do kumpla Hyundaia i30 1.6 CRDi to lepiej ELM i programiki do niego dedykowane .

Słyszałem też , że można kupić ELM z przejściówką do FES .

Jak to w końcu jest ?
różnica jest taka że ELM jest na układzie scalonym - zazwyczaj PIC - i obsługuje dodatkowo protokół CAN. Większość nowych aut posiada ten protokół. Jest to coś jakby sieć LAN pomiędzy komputerami-podzespołami odpowiadających za różne rzeczy. Np w Stilo jest oprócz komputera silnika body komputer odpowiadający za oświetlenie wnętrza, osobny jest do elektrycznego wspomagania itp itd... Wyjście sieci CAN jest na którymś tam pinie we wtyczce OBD2. W naszych autach - Lancia, Alfa, Fiat zazwyczaj jest tak że tzw linia K (linia po której można sobie "pogadać" z komputerem w aucie) jest na osobnych pinach. i tak pin7 idzie do komputera silnika, pin3 - komputer poduszek, pin1 i 9- komputer ABS-u, piny 12 i 13 - alarm, dodatkowe oświetlenie i chyba dodatkowe ogrzewanie.
reasumując: ELM nadaje się do obsługi komputera silnika, a po małej przeróbce do połączenia się z komputerem ABS i Airbaga, Typowy kabel VAG KKL - do podłączenia się do komputera silnika, Kabel VAG+FiatEcuScan jest dodatkowo z przełącznikiem aby można się bezproblemowo przełączać pomiędzy komputerami silnika, ABS-u i poduszek.
W starszych modelach Lancii np. Kappa jest złącze 3-pinowe i wtedy się kupuje przejściówkę OBD2<>3piny+kabelek z krokodylkiem na końcu i się można podłączyć takim do odpowiedniego komputera. Z tego co wiem każdy komputer (silnik, ABS, Airbag) ma osobną 3pinową wtyczkę .

Najlepiej mieć cały zestaw: ELM, FiatEcuScan i 3piny jeśli ktoś chce robić wszystkie włoszki :)

Jeśli komuś nie zależy na dogłębnym sprawdzaniu przeszłości auta (typu ile razy wystrzeliły poduchy i które) to bardziej polecam ELM-a plus dodatkową przejściówkę dla 3-pin dla starszych aut.

Sorki za wywód ale poczułem ochotę podzielenia się tym o czym wiem :) Może się kilku osobom trochę rozjaśni co to te OBD :)

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 04 maja 2011, 18:28
autor: thermano
Ale z tego widzę , że i jeden i drugi obsługuje silnik , ABS i poduszki . Więc nadal ta różnica jest dla mnie płynna , żebym mógł zdecydować co potrzebuję w moim przypadku . Chciałbym mieć coś uniwersalnego , głównie pod silnik , ale pod różne auta zarówno z Fiat Group jak i np. Hyundaia . VAG z FES obsłuży tylko FiatGroup jak rozumiem a ELM wszystko ?

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 04 maja 2011, 22:11
autor: Kris
Więc polecam Ci ELM-a. Nie ma uniwersalnego interfejsu do wszystkiego ale jednak ELM jest bardziej uniwersalny i na niego są też ciekawsze programy do diagnostyki np PCMSCAN. Ja mam Fiaty w rodzinie więc zakupiłem sobie VAG-a z przełącznikiem i na razie próbuje go odpalić... (błąd Latency too high). Z tego co pamiętam przy ELM-ie nie miałem takich problemów...

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 05 maja 2011, 12:04
autor: Krzysiek82
VAG też Ci wszystko zdiagnozuje (Audi, Skoda, VW, itd.), ale musisz mieć inne programy (np. VagCom lub jego najnowsza wersja pod inną nazwą). Jeśli chodzi o grupę Fiat/Lancia/Alfa, to VAG umożliwia diagnostykę silnika, poduch i ABSu. Działa dobrze, bez problemu. Nowe wersje tego kabla mają już przełącznik do ABSu i poduch. Starsze nie mają, ale można sobie samemu przerobić.