Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Problem jest taki, że to co zrobiłem działa w jednym aucie ale nie chce działać w innym.
wg mnie nie jest to problem z samym kablem bo gdyby tak było to nie mógłbym się łączyć z ABS w ogóle a tak łączę się i odczytuję wszystko w lancii 1,9 jtd. Problem jest tylko z ABS w wersji 2,4 JTD 150 KM (silnik i poduszki też czyta). Do czytania używam fiatecuscan w wersji 2.1.
Czy to może oznaczać, że w modelu 2,4 150KM jest inny moduł ABS? Czy to w ogóle możliwe?
Dodam, że jest tam ABS z ESP...
wg mnie nie jest to problem z samym kablem bo gdyby tak było to nie mógłbym się łączyć z ABS w ogóle a tak łączę się i odczytuję wszystko w lancii 1,9 jtd. Problem jest tylko z ABS w wersji 2,4 JTD 150 KM (silnik i poduszki też czyta). Do czytania używam fiatecuscan w wersji 2.1.
Czy to może oznaczać, że w modelu 2,4 150KM jest inny moduł ABS? Czy to w ogóle możliwe?
Dodam, że jest tam ABS z ESP...
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Tak może tak być a żeby to obejść musisz dowiedzieć się jaki tam jest moduł i znaleźć taki sam np. w FiatEcuScan ale u Alfy czy Fiata i też będzie działać.
Trzeba tylko wykorzystać to co daje FiatEcuScan
EPER pomoże jak coś
Trzeba tylko wykorzystać to co daje FiatEcuScan
EPER pomoże jak coś
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
No i dopiero w wersji 2.3 programu FiatEcuScan (który to się ukazał 2 dni temu) znajduje się mój moduł. Jest to moduł TRW Lukas ABS (ESP) a przynajmniej tak mi się wydaje. Niestety, moduł ten jest tylko w wersji REGISTERED i na razie nie mam jak sprawdzić do końca (po podłączeniu wyskakuje komunikat, że to tylko w wersji zarejestrowanej - ale niby się łączy)Codee pisze:Tak może tak być a żeby to obejść musisz dowiedzieć się jaki tam jest moduł i znaleźć taki sam np. w FiatEcuScan ale u Alfy czy Fiata i też będzie działać.
Trzeba tylko wykorzystać to co daje FiatEcuScan
EPER pomoże jak coś
jest - Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150 KM
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
a ja się nie moge połączyć z fiatEcuScan wyskakuje mi błąd że opóźnienie jest zbyt duże... Jakieś pomysły?
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
a czy próbowałeś zmieniać ustawienia interfejsu w menedżerze urządzeń? Na stronie fiatecuscan jest opis jak to zrobić. Czytałeś tam może?Boorek pisze:a ja się nie moge połączyć z fiatEcuScan wyskakuje mi błąd że opóźnienie jest zbyt duże... Jakieś pomysły?
Dokładny opis jest tutaj
jest - Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150 KM
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Boorek pisze:a ja się nie moge połączyć z fiatEcuScan wyskakuje mi błąd że opóźnienie jest zbyt duże... Jakieś pomysły?
Tę wartość nalezy zmniejszyc do 1
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
hmmm... nie bardzo wiem o czym mówicie koledzy port COM mam 2. Program Alfadiag chodzi bez problemu. Czy mam zmienić port COM na 1? Pozdrawiam
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Pokombinuj w ustawieniach portu z latency timerem i innymi ustawieniamiBoorek pisze:hmmm... nie bardzo wiem o czym mówicie koledzy port COM mam 2. Program Alfadiag chodzi bez problemu. Czy mam zmienić port COM na 1? Pozdrawiam
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Dotyczy interfejsu kabla vag kkl.
Po podłączeniu interfejsu/kabla/ do kompa proszę sprawdzić w menedzerze urządzeń ,który port com został przydzielony przez system.Nastepnie wchodzimy do ustawien zaawansowanych owego portu com i w zakładce czas opóżnienia/Latency time/ zmieniamy wartość na 1.Dajemy ok i wychodzimy z ustawień zaawansowanych.Uruchamiamy program do diagnostyki. wchodzimy w ustawienia programu do diagnostyki i ustawiamy ten sam port com ,który nam przydzielił windows/menedzr urządzeń/
W przypadku interfejsu na układzie ELM 327 V.1,3->.W ustawieniach programu fiatecuscan istnieje możliwość sprawdzenia poprawnośći podłączonego interfejsu.Wybieramy interefejs ELM i dajemy test powinna nam się ukazać lista dialogowa programu.W innym przypadku należy wrócic do ustawień portu com/w menedzerze urządzeń/i pokombinować z czasem opóżnienia-dobierając zmieniając wartość/z reguły na 4/Proszę jednak pamiętać,że interfejs oparty na ELM nie jest "niezbędny" lepiej jest mieć kabel vag kkl.
Po podłączeniu interfejsu/kabla/ do kompa proszę sprawdzić w menedzerze urządzeń ,który port com został przydzielony przez system.Nastepnie wchodzimy do ustawien zaawansowanych owego portu com i w zakładce czas opóżnienia/Latency time/ zmieniamy wartość na 1.Dajemy ok i wychodzimy z ustawień zaawansowanych.Uruchamiamy program do diagnostyki. wchodzimy w ustawienia programu do diagnostyki i ustawiamy ten sam port com ,który nam przydzielił windows/menedzr urządzeń/
W przypadku interfejsu na układzie ELM 327 V.1,3->.W ustawieniach programu fiatecuscan istnieje możliwość sprawdzenia poprawnośći podłączonego interfejsu.Wybieramy interefejs ELM i dajemy test powinna nam się ukazać lista dialogowa programu.W innym przypadku należy wrócic do ustawień portu com/w menedzerze urządzeń/i pokombinować z czasem opóżnienia-dobierając zmieniając wartość/z reguły na 4/Proszę jednak pamiętać,że interfejs oparty na ELM nie jest "niezbędny" lepiej jest mieć kabel vag kkl.
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
I tu drobna nieścisłość, są takie ustawienia w FiatEcuscan co wymagają własnie ELM-a, przy próbie połączenia się z nie którymi funkcjami wyświetla się informacja "niezbędny ELM 327".lybra1,9 pisze:Proszę jednak pamiętać,że interfejs oparty na ELM nie jest "niezbędny" lepiej jest mieć kabel vag kkl.
- vierov
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Bardzo proszę "lybra1,9" napisz jakie to ustawienia wymagają ELM 327, lub może "argenta67" obroni swoje zdanie o wyższości kabla Vag kkl nad ELM 327?argenta67 pisze:I tu drobna nieścisłość, są takie ustawienia w FiatEcuscan co wymagają własnie ELM-a, przy próbie połączenia się z nie którymi funkcjami wyświetla się informacja "niezbędny ELM 327".lybra1,9 pisze:Proszę jednak pamiętać,że interfejs oparty na ELM nie jest "niezbędny" lepiej jest mieć kabel vag kkl.
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Piszesz bardzo wcześnie ale chyba nie dokładnie czytasz, w żadnym zdaniu nie ma określenia "o wyższości jednego nad drugim" ale za to jest moje zdanie mówiące, że "niezbędny ELM 327" i tak w np Kappa nie potrzebuje ELM bo nie ma szczegółowych ramek a tylko silnik, air-bag, abs a są samochody co maja zakładkę "inne" i wtedy zgłasza się info o "niezbędny ELM 327"vierov pisze:Bardzo proszę "lybra1,9" napisz jakie to ustawienia wymagają ELM 327, lub może "argenta67" obroni swoje zdanie o wyższości kabla Vag kkl nad ELM 327?argenta67 pisze:I tu drobna nieścisłość, są takie ustawienia w FiatEcuscan co wymagają własnie ELM-a, przy próbie połączenia się z nie którymi funkcjami wyświetla się informacja "niezbędny ELM 327".lybra1,9 pisze:Proszę jednak pamiętać,że interfejs oparty na ELM nie jest "niezbędny" lepiej jest mieć kabel vag kkl.
- vierov
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Witaj "libra1,9", takie stwierdzenie padło, ale niestety ja pomyliłem adresata, czyli włożyłem w Twoje usta słowa "argenty67", bo to on jak widać w cytacie użył słowa "lepiej".A jak rozumiem lepiej ma tu znaczenie wartościujące, choć rozumiem, że nic nie może być bezwzględnie lepsze od czegoś innego i że zależy to od wielu czynników. Chciałem tylko pobudzić Was do odpowiedzi i jak widać częściowo mi się to udało . Bardzo Was obu przepraszam za tę pomyłkę. Ty również piszesz wczesną porą, podejrzewam, że rozpocząłeś wówczas dzień, ale mimo to nie udało Ci się w pełni wychwycić mojej pomyłki. Ja niestety jeszcze się wtedy nie położyłem. Ale to tak na marginesie. Jeszcze raz sorry! Jeżeli jednak udało mi się wywołać Cię do tablicy, to napisz co jest z tą zakładką, co można tam znaleźć i zbadać? Nie wiem czy u siebie ją znajdę, bo dopiero chcę się podłączyć, ale myślę tu również o innych uczestnikach forum. Napisałem w tym wątku, bo nie mogę dojść prawdy u sprzedawców interfejsów na Allegro i z różnych sklepów internetowych, a w tym również tym najbardziej znanym i jak się wydaje najpewniejszym. Aby nie być posądzonym o kryptoreklamę nie napiszę jego nazwy. Może Ty, lub inna osoba jest w stanie określić co tak naprawdę jest niezbędne do diagnozowania Lancii. Mnie osobiście interesuje Kappa model 98 po czerwcu, czyli niby po liftingu, ale wydaje mi się, że niecałkowitym, bo znajduję w niej również rozwiązania z przed czerwca. Katalogowo powinienem mieć system Motronik M2.10.3. Co i czym mogę zbadać? Ostatnio pojechałem na Examinera i koleżka za to że się podłączył i poinformował mnie, że nie może się w pełni połączyć z ECU skasował umówioną wcześniej kwotę. Zapłaciłem, gdyż nie był drogi i bardzo się śpieszyłem, ale problem i niesmak pozostał, bo nie był on jednak amatorem. Proszę może ktoś napisze w oparciu o swoje doświadczenie jaki interfejs da się wykorzystać w moim aucie. Czy do VAG-a zadziała i czy wystarczy jedna linia K, czy też KL a może KKL? Pozdrawiam i zapraszam do wypowiedzi, również inne osoby.argenta67 pisze:Piszesz bardzo wcześnie ale chyba nie dokładnie czytasz, w żadnym zdaniu nie ma określenia "o wyższości jednego nad drugim" ale za to jest moje zdanie mówiące, że "niezbędny ELM 327" i tak w np Kappa nie potrzebuje ELM bo nie ma szczegółowych ramek a tylko silnik, air-bag, abs a są samochody co maja zakładkę "inne" i wtedy zgłasza się info o "niezbędny ELM 327"vierov pisze:Bardzo proszę "lybra1,9" napisz jakie to ustawienia wymagają ELM 327, lub może "argenta67" obroni swoje zdanie o wyższości kabla Vag kkl nad ELM 327?argenta67 pisze:I tu drobna nieścisłość, są takie ustawienia w FiatEcuscan co wymagają własnie ELM-a, przy próbie połączenia się z nie którymi funkcjami wyświetla się informacja "niezbędny ELM 327".lybra1,9 pisze:Proszę jednak pamiętać,że interfejs oparty na ELM nie jest "niezbędny" lepiej jest mieć kabel vag kkl.
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Moim skromnym zdaniem nie ma żadnej wyższości jednego kabla nad drugim. Kupując kabel jednak powinno się wiedzieć do czego go się będzie używać. Trzeba zrobić pewne założenia i potem podjąć decyzję. Ja kupując VAG KKL skonsultowałem się z Jan123456, który to ma większe pojęcie ode mnie, podałem mu po co mi kabel - na własny użytek tylko do Lybry. Potem okazało się że VW i wiele innych też można zrobić. Wydaje mi się że ktoś kto kupuje kabel w celu zarobkowym kupi ELM, jednak po co zwykłemu Kowalskiemu nie wiem jaki kabel skoro i tak żeby większość rzeczy poznać i być z nimi obytym musiałby mieć warsztat i na okrągło korzystać.
Choć też nie każdy warsztat mający kabel umie się nim posługiwać, gdyż elektronika samochodowa to nie blacharka.
Choć też nie każdy warsztat mający kabel umie się nim posługiwać, gdyż elektronika samochodowa to nie blacharka.
- vierov
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln
Myślałem, że temat wyższości kabli wyjaśniłem i mam nadzieję, że jest zamknięty. Napisałem przecież, że coś takiego po prostu nic takiego nie istnieje. Liczę raczej na konkrety co kto czym zbadał, a więc pewniki wynikające z własnych doświadczeń i wiedzy zdobytej w różnych szkołach. Uważam, że zarówno to jak i inne fora mają sens wtedy i tylko wtedy kiedy posiadają charakter edukacyjny. Nie ważne jest kto co z tą wiedzą zrobi, bo robi to na własną odpowiedzialność. Porada typu: "po co to komu" niczego przecież nie wnosi do sprawy. Najłatwiej jest powiedzieć, że aby czegoś używać to trzeba być mechanikiem. Nie zgadzam się z takim poglądem, bo uważam, że sprawa w samopomocy. Czy ktoś podejrzy swój samochód sam, czy przy pomocy mechanika nie ma znaczenia, bo zrobi to choćby tylko po to aby się o nim więcej dowiedzieć. Jeżeli natomiast bez zdobycia stosownej wiedzy zacznie majstrować, to zrobi to na własną odpowiedzialność. Rzecz w tym aby inni dzielili się w tym miejscu swoją wiedzą w sposób rzetelny i w miarę wyczerpujący i nie ważne czym się zajmują na co dzień, bo liczy się ich doświadczenie. Nie wykluczam tu informacji niepewnych, lecz powinno to być wyraźnie zaznaczone, aby można było to zweryfikować. O mechaniku napisałem poprzednio i zapewniam, że gość był polecany na forach LKP. Prośba do mechaników z zacięciem dydaktycznym: zabierajcie też czasem głos! "Codee", a w jakim celu Ty posiadasz swój kabel? I jeszcze jedna prośba, wyjaśnijcie proszę kim jest tajemniczy "Jan123456", bo nie mogę znaleźć go wśród uczestników. Może już go nie ma na tym forum, ale nie wykluczam, że pozostały jego posty i ktoś może je podlinkować.