Polaczylem sie z JTD z 2000 roku programem fiat ecu scann i unidiag, skasowalem poduszki za pomoca fiat ecu scann, ale u siebie nie moge tego zrobic. Moze jakas wtyczka jest niepodlaczona.
kabel mam na porcie com5, uzywam sterownikow FDTI nie tych co za przy kablu na plycie zalaczone.
tu jest krotka instrukcja z innego forum
Na początku czyścimy system ze starych sterowników USB ( FTDI).
w tym celu ściągamy program FTclean.exe <488 kb >
--
>
http://www.ftdichip.com/Resources/Utilities.htm
Następnie kasujemy sterowniki dla USB FTDI poprzez uruchomienie ww. programu,
wcześniej odłączamy wszystkie urządzenia USB !!!
Przegrywamy sterowniki dla naszego kabla VAG KKL do katalogu np "_USB stery".
--
>
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
wybieramy wersje sterownika 2.04.06.
Preferuję wersję 2154 sterowników FTDI, aby sprawdzić numer wersji należy odszukać plik
ftdibus.sys w zasobniku "USB stery" i sprawdzić jego parametry w menu kontekstowym
albo poprzez jego wybranie ( podświetlenie ) i sprawdzenie wersji na pasku stanu.
Po weryfikacji wersji sterowników podłączamy kabel VAG KKL i wskazujemy katalog
"_USB stery" jako zasobnik sterowników dla naszego interfejsu.
Ten katalog musi być wskazany dwa razy, nie nalezy wybierać instalacji automatycznej.
Po tej instalacji należy ustawić parametry bufora w UART-cie zgodnie z poniższym linkiem
--
>
http://home.wanadoo.nl/sanderqv/diag/
Numer portu COMx może być inny w każdym przypadku.
do tych ustawień dochodzimy następująco
moj komputer | menu kontekstowe |Właściwości |sprzęt | menedzer urządzeń |Porty COM LPT |
Port komunikacyjny COMx |menu kontekstowe | Właściwosci |Port settings| advanced |
Po ustawienu parametrów zamykamy kolejne okienka klikając na OK.
sprawdzenie poprawności instalacji interfejsu to rozłączenie i ponowne podłączenie kabla VAG KKL.
w menadzerze urządzeń w polu porty (COM LPT) powinno pojawić się nowe urządzenie USB Serial Port ( COMx).
2. Uruchomienie Unidiaga.
- kluczyk w pozycje MAR.
zawsze korzystamy z najnowszej wersji , obecnie to wersja 0.3.3.1 z czerwca 2008 roku.
- po uruchomieniu Unidiaga KWP2000 przechodzimy do zakładki "About" i sprawdzamy jaką mamy wersje,
ma być na dzień dzisiejszy wersja 0.3.3.1.
- W tym momencie kabel interfejsowy powinien byc podłączony do portu USB w notebooku.
następnie zakładka "Open Definition File" i wgrywamy plik definicji dla naszego modelu auta.
- kolejny krok to zakładka "Connect" , tutaj w okienku COMx wybieramy nasz numer interfejsu COMx.
- po tych krokach naciskamy przycisk "Start Comm 2000".
Jeśli program połączy się z ECU to otrzymamy w polu "KeyWord Received" wartość 8FEF 2031
dla modelu 156 TS oraz w linii stanu na samym dole będziemy mieli okresowe komunikaty typu "Snd oraz Rcv" zgodnie z podawaniem sygnału "WaikUp" do ECU.
postepowalem zgodnie z nia.
Ustawienia portu:
Luczba bitów na sekunde 9600
Bit danych 8
parzystosc brak
bity stopu 1
sterowanie przeplywem brak
zaawansowane
com5
odbioru i transmisji po 4096
czas opoznienia 1
i reszta na zero
serial enumerator zaznaczony.
w programie tez trzeba powybierac port com5.
Powinno smigac. u mnie dziala