Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 17 sty 2021, 23:17

Tak przedni pas jest wzmocniony grubą wspawaną blachą. A okno w Alcatraz dobre skojarzenie nie pomyślałem o tym :) , ale jeszcze siatka do tej kraty będzie by nic nie wydostało się na zewnątrz. Tablica rejestracyjna na bok raczej pójdzie na wzór Alfy. Nad chłodnicą oleju na razie się nie zastanawiam włożę czujnik temperatury oleju i przy moim stylu jazdy będę obserwował, jak temperatura będzie oscylowała w górnym limicie dla oleju 120 stopni wtedy będę zmuszony jakąś chłodnice wymyślić dla oleju, po oryginalnym IC jest duża 50cm dziura myślę że tam zmieszczę chłodnice bez większych niedogodności, a w temacie oleju bardzo zastanawiam się nad dodaniem zewnętrznej elektrycznej pompy oleju która działała by na zasadzie pozycja rozrusznika włącza się elektryczna pompa oleju i wstępnie nabija ciśnienie w silniku 2,5Bar przy takim ciśnieniu dopiero załącza się rozrusznik po odpaleniu silnika pompa pracuje jeszcze 10 sekund po czym się wyłącza a po zgaszeniu silnika załącza się na 2 minuty. Wybór skrzyni F40 dlatego że słyszałem o jej pancernościi oraz zależało mi na niskich obrotach przy dużej prędkości, sprzęgło zamach zaranie seryjne zamontowane z silnika 210KM 2,4 JTDM zamontowane na prędko (chciałem choć kilkadziesiąt metrów na nowej skrzyni pośmigać) silnik będę jeszcze z budy wyrywał (malowanie). Do finalnego efektu to jeszcze daleka droga może pod koniec lata się wyrobie na razie postój brak funduszy.

samul2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: samul2 » 08 lut 2021, 20:49

Ogólnie szybciej i wydajniej było włożyć cały zestaw 20V ze 166-tej, praktycznie P&P ;) Przynajmniej z tą F40 dobrze pomyślałeś bo 530-tka to słabiutka skrzynia.
Multipla 1,9/16V M-Jet 6-speed 200KM/398Nm + Lancia K 2,4/20V + K SW 2,4/20V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: kond243 » 09 lut 2021, 14:19

C530 wytrzyma więcej jak f40. Więc nie siej popeliny. C530 np z Thesis JTD 10v ma dłuższe przełożenia jak f40 z Thesis JTD 20v. Do Kappy plug &,Play pakujesz c530 z alfy 166 2.4 JTD 10v. Nawet szpera z półosiami pasuje plug Play z Kappy 20v turbo. Nic nie przerabiasz. Tylko odkrec przykręć. Przy 2tyś obr jest 115km/h. W fiatach coupe 20vt siedzi c530. I znoszą po 450 koni i 500nm momentu. Więc nie wiem gdzie ta słabość c530,? Kolega ma Vectrę c 1.9 26v zrobioną na 185koni i 450nm i f40 powiedziało papa. Ma auto od nowości. 190tyś nalatane.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: FXX » 09 lut 2021, 15:05

kond243 pisze:C530 wytrzyma więcej jak f40. Więc nie siej popeliny. C530 np z Thesis JTD 10v ma dłuższe przełożenia jak f40 z Thesis JTD 20v. Do Kappy plug &,Play pakujesz c530 z alfy 166 2.4 JTD 10v. Nawet szpera z półosiami pasuje plug Play z Kappy 20v turbo. Nic nie przerabiasz. Tylko odkrec przykręć. Przy 2tyś obr jest 115km/h. W fiatach coupe 20vt siedzi c530. I znoszą po 450 koni i 500nm momentu. Więc nie wiem gdzie ta słabość c530,? Kolega ma Vectrę c 1.9 26v zrobioną na 185koni i 450nm i f40 powiedziało papa. Ma auto od nowości. 190tyś nalatane.
Zabić można każdą skrzynię ;) A skoro Twój kolega w Vectrze C miał moc i moment na poziomie fabrycznych parametrów 2.4JTDm i w 2.4 z tymi skrzyniami nie ma żadnego problemu, a Twojemu kumplowi powiedziała "papa" to chyba jednak nie wina skrzyni, a łącznika pomiędzy pedałami, a kierownicą :)

Mój brat miał 240KM i 525Nm i żadnych problemów z F40.Kilku gości dobiło w 159 Q4 do 300KM i ponad 600Nm, i problemów z tą skrzynią nie mieli żadnych.

Chyba, że F40 w Oplu, a AR to inne konstrukcje, szczegółów nie znam, ale o ile pamiętam to zamiennie nie pasują.

Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka


Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

samul2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: samul2 » 09 lut 2021, 18:35

kond243 pisze: 09 lut 2021, 14:19 C530 wytrzyma więcej jak f40. Więc nie siej popeliny. C530 np z Thesis JTD 10v ma dłuższe przełożenia jak f40 z Thesis JTD 20v. Do Kappy plug &,Play pakujesz c530 z alfy 166 2.4 JTD 10v. Nawet szpera z półosiami pasuje plug Play z Kappy 20v turbo. Nic nie przerabiasz. Tylko odkrec przykręć. Przy 2tyś obr jest 115km/h. W fiatach coupe 20vt siedzi c530. I znoszą po 450 koni i 500nm momentu. Więc nie wiem gdzie ta słabość c530,? Kolega ma Vectrę c 1.9 26v zrobioną na 185koni i 450nm i f40 powiedziało papa. Ma auto od nowości. 190tyś nalatane.
Nie napinaj się tak, bo coś pęknie i to nie w skrzyni ;) . Widzę, że jesteś z tych co wiedzą wszystko i wszystko widzieli. Co do czego pasuje to mi nie musisz pisać, bo ja o takich rzeczach wiem doskonale od dawna. Ponad 25 lat we włoszczyźnie siedzę i parę różnych swapów też ma za sobą. C530 to gówniana skrzynia i tyle, to jest tak zwana wieczna grechotka. Miałem i mam takie skrzynie nowiutkie jeszcze w drewnianych skrzynkach i potrafią grechotać na jałowym po niewielkim przebiegu. Mechanizm różnicowy też nie jest megamocny. Już twardsza była jej starsza wersja czyli C503. Jak się z czymś takim nie spotkałeś to nie znaczy, że tego nie ma. Nie wspomnę już o porąbanym do granic możliwości sposobie regulacji naciągu wstępnego łożysk, nie pytam czy wiesz jak bo pewnie wiesz.
F40-tka jest zasadniczo niezajebywalna, co ma odzwierciedlenie w cenie zakupu. Nie psuje się, więc nie ma na nią popytu i z tego powodu kupuje się za śmieszne grosze. Dodatkowy plus, że wchodzi w nią sprzęgło 240mm.
Multipla 1,9/16V M-Jet 6-speed 200KM/398Nm + Lancia K 2,4/20V + K SW 2,4/20V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: kond243 » 09 lut 2021, 21:31

Nie nie jestem z tych co wiedzą wszytko. C503 to skrzynia z Kappy z przed fl. Sterowana drążkiem.I nawet 16vt w kappie to c503. Widzisz przekładałem bebechy z 16vt do obudowy 2.0vis. Chodziło o przełożenia. Hmm 240mm powiadasz. Składałem c530 na sprzęgle 240mm i również weszło. Ale widzę że wiesz lepiej. No cóż ja swoje ty swoje. Dyfer powiadsz. Można włożyć torsen-a z napięciem lub q2. I dyfer da radę. A co do problemu z łącznikiem to nie on był winny bo jeździ ogólnie spokojnie. A zdechła bodajże trójka której było brak. Części koła zębatego leżała wewnatdz skrzyni
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: FXX » 10 lut 2021, 9:07

To masz wyjątek potwierdzający regułę w takim razie, bo tak jak pisałem wcześniej - te skrzynie jeżdżą w samochodach, które fabrycznie mają takie parametry i nie ma z nimi żadnych problemów, a wytrzymują nawet momenty rzędu 550-600Nm.

Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka



Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: kond243 » 11 lut 2021, 12:35

Jeśli wytrzyma 600nm to będę musiał poszukać tej skrzyni z thesis JTD 20v wraz mechanizmem zmiany biegów. Blok ten sam więc do bloku 2.4 20v pb powinna być plug Play. Ten silnik ma dać właśnie 500-600nm a co wyjdzie to czas pokaże .
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 20 lut 2021, 1:10

Gdy wybierałem skrzynie do projektu zależało mi na długim przełożeniu skrzyni oraz jej wytrzymałości, oraz zadałem pytanko na forum Alfaholicy tam jeden z forumowiczów opublikował wyczerpujące tabelki skrzyń. Podejrzewam że skrzynia c530 weszła by do Kappy bez wielkich przeróbek, a f40 z nią tak łatwo nie było mam przesunięty silnik o 2cm do przodu dorobione łapy silnika i skrzyni i kombinowane półosie. Patrząc na tematy usterkowości to c530 góruje nad f40 w awariach.

Jeśli nie jest to wiedza tajemna to proszę o odpowiedz.

Dobrałem się do sterownika silnika EDC15 wyczyściłem pamięć 24c04 IMMO robiąc wcześniej backup zawartości, czy po podpięciu do instalacji EDC15 się sparuje z moim IMMO i odpale silnik? Sam sprawdzić nie mogę mam chwilowy brak akumulatora

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 03 mar 2021, 12:16

Heh zastanawia mnie po co te forum istnieje jak tu same przeciągi są nikt nic nie wie lub podzielić się wiedzą nie chce.
Na wyżej zadane pytanie odpowiedziałem sobie sam i w du... mam tych co na tym zarabiają, może się to komuś przyda przy wymianie sterownika silnika, są dwie metody tańsza i droższa w sterowniku jaki mam EDC15 z silnika 2,4 i 1,9 JTD jest układ ośmio nóżkowy pamięci EPROM o interfejsie I2C o oznaczeniu 24C04.
Metoda tańsza:
Zakupujemy na alledrogo czysty niezaprogramowany 24C04 wlutowujemy stary układ na płycie sterownika i wlutowujemy nowy patrząc na kropki na układzie jak była na starym tak samo lutujemy nowy, kropka przy nóżce oznacza pierwszy numer nóżki (jak i czym lutować układy SMD - wiedza ta jest obszernie opisana i pokazana w internecie) składamy sterownik silnika i idziemy do auta montować oraz uruchamiać silnik. Koszt około 10zł z przesyłką
Wady metody:
Trzeba mieć doświadczenie w lutowaniu, transformatorową lutownicą nie da się tego zrobić, układ jest lutowany w technologi SMD i przyklejony klejem pod spodem do płyty sterownika, można uszkodzić nieodwracalnie płytę sterownika.
Metoda droższa:
Zakupujemy programator oraz specjalny klips podpinamy się pod układ na płycie sterownika i czyścimy zawartość pamięci 24C04 i jak wyżej składamy i do auta uruchamiać silnik. Koszt w moim przypadku bo tą metodę wybrałem to ponad 500zł
Wady metody:
Koszt programatora

Czyszczenie pamięci IMMO prawdopodobnie działa we wszystkich sterownikach BOSH

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: volf » 03 mar 2021, 12:45

Czy po takim czyszczeniu pamięci i samoczynnym zaprogramowaniu przez sterownik immo mamy nadal aktywne?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: kond243 » 03 mar 2021, 12:52

C530 5b siedzi w kappie oryginalnie. Więc to nie żadna tajemnica. Alfa 2.4jtd 10v ma skrzynie c530-6b i jest plug Play. Pisałem o tym. Co do immo to to działa jak piszesz. Np w benzynach przy ECU 7.3.1 lub 3.1robi się po pinout. Jak pamiętam to f40 jest ar166 2.4 JTD 20v i ona z mocowaniami powinna pasować plug play. Bo mocowania te same co w kappie. C530 z thesis włożysz plug play mając obudowę skrzyni z alfy 166.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: kond243 » 03 mar 2021, 12:53

volf pisze: 03 mar 2021, 12:45 Czy po takim czyszczeniu pamięci i samoczynnym zaprogramowaniu przez sterownik immo mamy nadal aktywne?
Tak. Przekręcasz kluczyk kontrolka immo zaświeci i zgaśnie. Masz ECU pod immo w aucie. ECU samo przypisuje się do modułu Lancia code. I wszystko masz aktywne i działa.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: volf » 03 mar 2021, 13:08

Czyli w sumie prosta sprawa, o ile mamy tam tylko jedną pamięć 24C04 i się nie pomylimy :)
KAPPA TDS & JTD

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 03 mar 2021, 15:23

W EDC15 siedzą dwie pamięci jedna jest mała i jest od immo a druga jetst duża i jest od programu jaki sterownik wykonuje - (wtrysk sterowanie egr itp.)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”