Delta II HPE 2.0 16vT - problem z doładowaniem MBC

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
jimmy166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 lut 2016, 22:16
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Delta II HPE 2.0 16vT - problem z doładowaniem MBC

Post autor: jimmy166 » 28 lut 2016, 0:09

Witajcie.
Moj samochodzik :
Lancia Delta HPE 2.0 16vT 96"
Autko w super stanie, silnik po remoncie.
Doprowadzam autko to najlepszego stanu , chciałbym równiez podniesc troche moc.
W tym celu zamontowałem Wskażnik Boost , BoV'a
Boost wstaje przy ~2800 rpm , utrzymuje 0,6 bara do 5000 a następnie spada na 0.3 bara.
Nie ma overboost'u :/

Przerzuciłem sie na MBC , skręciłem maksymalnie by powoli wystroić boost na 0,6 stabilne.
Rzeczywiście boost wstaje wcześniej bo od ~2700 rpm, nabija 0,2 bara i nagle od 3500 mam chyba overboost w granicach 1,1 bara , odrazu zaprzestałem by nie upalić tłoków.

Najważniejsze pytania :
Jaki jest seryjny boost dla 2.0 16vt?
Kiedy , jak długo i na jakim poziomie utrzymuje sie overboost?
Czy po odłączeniu selenoid'u seryjnego sterowania nie powinien pojawić sie overboost?

Dziwna sprawa , prosze o pomoc.
Dziekuje.

Awatar użytkownika
evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 182
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Delta II HPE 2.0 16vT - problem z doładowaniem MBC

Post autor: evo » 06 mar 2016, 12:38

Bazowe ciśnienie wynosi 0,6-0,7 bar, po odpięciu wtyczki z zaworka regulującego ciśnienie( 3/4 bieg i gaz do dechy). Za to odpowiada WG na turbosprężarce. Overboost wynosi 1,0 bar, przy ok 3000-3200obr do 5500, powyżej spada na 0,7 bazowe.

jimmy166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 lut 2016, 22:16
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Re: Delta II HPE 2.0 16vT - problem z doładowaniem MBC

Post autor: jimmy166 » 06 mar 2016, 19:05

Dziekuje EVO.
Brakowalo mi tego zakresu obrotow przy Peaku.

Chcialem wymienic swiece, ale nie fortunnie pociagnalem kabel i wyrwalem przewod z fajki.
Zalamany ze uziemilem auto, na szczescie dorobilem przewod z innych kabli WN od Volvo.
Przy okazji zresetowalem ustawienia, przez zwarcie kabli akumulatora , tym samym usuwajac bledy.

Turbo przy calkowicie wcisnietym pedale laduje po 0,8-0,9 bara wiec powoli odzuskuje peak.
Nie jestem pewien czy napewno jest ok bo to byla jednorazowa jazda, zweryfikuje jutro.

Moze przez zmeczenie swiec lub glosna prace zaworow , komputer wylapuje spalanie stukowe i wchodzi w tryb awaryjny tym samym tnie doladowanie.

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Re: Delta II HPE 2.0 16vT - problem z doładowaniem MBC

Post autor: dawidson » 31 mar 2016, 17:22

Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnienia. Przeważnie ich nieszczelności sa odpowiedzialne za zbyt niskie doładowanie w tym silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”