Jak to jest z tymi xenonami???

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Odp: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: dawidson » 22 sty 2014, 20:58

Michor pisze:Ale zestaw?
czy co? :)

W coupe są soczewki jeżeli dobrze pamiętam?
Tak, chodzi o zestaw. W Coupe są soczewki.

"... I guess it's just the way I'm wired."

www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Michor » 22 sty 2014, 21:17

Opcje są 2:)

1) kupujesz "kit" na h7 i trzymasz kciuki za dobrą partię z Chin :P - ogólnie będzie ok, odcięcie zostanie itp.

2) bawisz się na "grubiej" -> lampy out, wkładasz soczewki typowo xenon (zapewne masz lampy Valeo - da się znaleźć soczewy które będą pasowac bez żadnych przeróbek- tylko odkręcić/przykręcić- pewnie nawet bixenon) - to jakaś 100.
Do tego oemowe przetwornice (szt. przetwornicy helli 3gen z np. Opla Omegi w PL oscyluje w okolicach 50PLN szt = czyli 2 stówa.
Do tego zostają tylko palniki -> tutaj na pierwszy rzut mogą być D2S'y "jakieś" -> potem oemy - ale oemów para kosztuje ze 200-300 PLN.

a o efektach chyba nie muszę mówić jakie będą? :)

Anyhow- H7 w zwykłych też da jak najbardziej radę- tylko kwestia dorwania "dobrego" kita.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Odp: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: dawidson » 22 sty 2014, 21:19

Kompletna przeróbka odpada. Gdy policja się czepi trzeba jakoś wrócić do serii.

"... I guess it's just the way I'm wired."

www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Borek » 12 kwie 2014, 13:00

Jaki jest problem z powrotem do serii? Wystarczy kupić drugie lampy do przeróbki i je przerobić i zamontować, a zdemontowane oryginalne halogeny wozić w bagażniku. W razie wtopy ilość pracy z przywróceniem halogenów zależy już od konstrukcji wozu - w Kappie to jakieś pół godziny na obie lampy. Instalacja zasilająca jest przecież ta sama, a nie ma przecież zakazu istnienia spryskiwaczy i samopoziomowania w halogenach.

Z drugiej strony czego miałaby się czepić policja, gdybyś miał wszystko profesjonalnie zrobione?
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Toxic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2014, 15:17
Imię: Adam
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Toxic » 20 maja 2014, 14:50

Niekoniecznie niefabryczne ksenony muszą być nielegalne.
Jeżeli ktoś, kto je zakładał założył ksenony z homologacją ( założył reflektory przystosowane do palników ksenonowych plus całą instalację plus palniki ksenonowe, system oczyszczania i poziomowania ) i na reflektorach oraz module jest literka E ( homologacja europejska ) to są jak najbardziej legalne.
Wiec chcąc zmienić instalację na normalne światła ( halogeny ) trzeba wymienić reflektory ( do ksenonów są inne i same reflektory i same mocowania żarówek ), zmienić instalację elektryczną ( ksenony podczas rozruchu mają 3 tyś volt, a podczas normalnego świecenie 83 volty ).

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Michor » 20 maja 2014, 15:16

Toxic pisze:Niekoniecznie niefabryczne ksenony muszą być nielegalne.
Jeżeli ktoś, kto je zakładał założył ksenony z homologacją ( założył reflektory przystosowane do palników ksenonowych plus całą instalację plus palniki ksenonowe, system oczyszczania i poziomowania ) i na reflektorach oraz module jest literka E ( homologacja europejska ) to są jak najbardziej legalne.
Wiec chcąc zmienić instalację na normalne światła ( halogeny ) trzeba wymienić reflektory ( do ksenonów są inne i same reflektory i same mocowania żarówek ), zmienić instalację elektryczną ( ksenony podczas rozruchu mają 3 tyś volt, a podczas normalnego świecenie 83 volty ).

Ok, ok, wszystko pięknie.
Pokaż mi niefabryczne lampy homologowane pod xenon:)

No i 3 tys V to mają palniki - poza większym poborem na "rozgrzewce" potem obciążenie dla instalacji jest niższe niż przy normalnej żarówce 55W.

(z takich ciekawostek, uzupełniając temat, ostatnio wymieniałem żarówkę w Touranie teścia. Normalne reflektory 2xH7 na odbłyśnikach. A na obudowie co? D/HC HR. I bądź tu mądry :D )
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10363
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: FXX » 20 maja 2014, 15:21

Wszystko się zgadza i raczej tego jest każdy świadomy, ale powiedz mi, kto przekłada tudzież zakłada całą instalację sampoziomowania w przypadku samochodu wartego 5-8 tysięcy złotych?
Nie wiem po co chcesz zmieniać całą instalację elektryczną skoro za podbicie napięcia odpowiedzialne są przetwornice, a one są przecież zasilane tak samo jak halogeny napięciem 12V.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

arhyy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 30 mar 2013, 12:28
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: arhyy » 20 maja 2014, 15:58

Mój ziomek miał podobny problem z elektryką w samochodzie za podobne pieniądze. Z tego co wiem, to nie udało mu się znaleźć przyczyny - ale samochodem nadal jeździ.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Michor » 20 maja 2014, 16:40

FXX pisze:Wszystko się zgadza i raczej tego jest każdy świadomy, ale powiedz mi, kto przekłada tudzież zakłada całą instalację sampoziomowania w przypadku samochodu wartego 5-8 tysięcy złotych?
Nie wiem po co chcesz zmieniać całą instalację elektryczną skoro za podbicie napięcia odpowiedzialne są przetwornice, a one są przecież zasilane tak samo jak halogeny napięciem 12V.

Ja bym pewnie przełożył gdyby były spełnione 2 warunki powiązane ze sobą:
1) dostępność części
2) ich cena


Bardzo chętnie bym założył do kappy oryginalne xeny, razem z poziomowaniem, ale znajdź mi za normalne pieniądze :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10363
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: FXX » 20 maja 2014, 16:50

I o tym właśnie mówię. Nikt nie będzie zakładał zestawu, który łącznie będzie wart więcej niż połowa samochodu.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12267
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Dudi » 20 maja 2014, 17:09

Panowie, gość wrzucił tekst przekopiowany z jakiejś encyklopedii, żeby mądrze wyglądało, a tak poza tym jest spamerem i robi sobie reklamę za darmo. Coraz więcej tego na forum teraz, prośba do modów o usuwanie tego typy postów z automatu. Tymczasem usuwam mu podpis.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”