Strona 1 z 1

Lancia Ypsilon - ulepszenie

: 29 lip 2013, 7:43
autor: siwyolsztyn
witam. Mam malutka Lancie Ypsilon z silniczkiem 1.1. Zastanawiam sie w jaki sposob troszke ja uskocznic, macie jakies rozsadne pomysły, doswiadczenia?? prosze tylko bez rad typu zmien samochód , zmien silnik:P

Re: lancia ypsilon

: 29 lip 2013, 11:28
autor: Rafako
siwyolsztyn pisze:witam. mam malutka lancie ypsilon z silniczkiem 1.1. zastanawiam sie w jaki sposob troszke ja uskocznic, macie jakies rozsadne pomysły, doswiadczenia?? prosze tylko bez rad typu zmien samochód , zmien silnik:P
Poza tymi dwiema, które sam podałeś, nie ma rozsądnych propozycji :D
Możesz próbować zmiany wałka na sportowy (i przy tym zrobienia góry) lub dokładania turbiny, obie te zmiany będą absolutnie nieadekwatne do wartości samochodu.
Możesz też kupić sportową wkładkę filtra powietrza, sportowe świece, magnetyzery, sportowy wydech, strumiennicę itd.
Stracisz trochę grosza (mniej niż na porządny tunning mechaniczny) ale zyskasz dobre samopoczucie i przyrost mocy na poziomie 0,5 procenta do serii : gafa : : lol :
Zatem powodzenia i dobrej zabawy : ok2 : : ok2 : : ok2 :

Re: lancia ypsilon

: 29 lip 2013, 12:25
autor: siwyolsztyn
hehe, wiesz, najlepiej mienic samochód, ale skoro ma sie to co sie ma to i z tym mozna zakrecic:P

Re: lancia ypsilon

: 30 lip 2013, 12:06
autor: Nat
Jeszcze jest opcja - opróżnić bagażnik, napompować opony do właściwego ciśnienia, tankować shell racing i jeździć za tirami ;)
Po prostu to nie jest auto ścigant...

Re: lancia ypsilon

: 30 lip 2013, 14:02
autor: Lukasz_TG
Tu prosze coś dla ciebie, na forum Punto, czy warto nie wiem, ale ja osobiście bym się nie bawił.

:link:

Re: lancia ypsilon

: 30 lip 2013, 14:07
autor: Jarek_Jarecki
wiesz, dodasz mocy jak zmienisz wentylki w kołach ze zwyklch na takie świecące czaski - mniejszy opór powietrza...

Wybacz kolego za ten żart, ale prosze - sam już sobie odpowiedziałeś na początku

Re: lancia ypsilon

: 30 lip 2013, 16:31
autor: siwyolsztyn
heh, tez tak sobie zartowałem z ludz bo nigdy tak słabego auta niemiałem. aczkolwiek na maluchu sporo sie nauczyłem. zadalem wam pytanie ze wzgledu na jakiekolwiek doswiadczenie, ale widze ze opowiedzi jak wszedzie, heh, az sie przykro robi jak sie takie cos czyta. niejest problemem podnbiesc moc w duzych silnikach, ale zrobic cos z malucha to jest wyczyn.

Re: lancia ypsilon

: 30 lip 2013, 16:47
autor: Lukasz_TG
siwyolsztyn pisze:heh, tez tak sobie zartowałem z ludz bo nigdy tak słabego auta niemiałem. aczkolwiek na maluchu sporo sie nauczyłem. zadalem wam pytanie ze wzgledu na jakiekolwiek doswiadczenie, ale widze ze opowiedzi jak wszedzie, heh, az sie przykro robi jak sie takie cos czyta. niejest problemem podnbiesc moc w duzych silnikach, ale zrobic cos z malucha to jest wyczyn.
Y z silnikiem 1.1 było mało, to taki unikat, więc w tej kwestii pomocy na forum Lanci raczej nie uzyskasz. Dlatego ci posłałem linka na Forum Punto tam masz wszystko opisane :)

Re: lancia ypsilon

: 30 lip 2013, 17:00
autor: Gawlick
Nie no, nie tak mało. Od 98 jako podstawowy silnik w Elefantino Blu zamieszczali dzięki czemu cena poszła w dół troszkę. Ba mysle że po 1.2 8v to chyba drugi lub trzeci najpopularniejszy.

Re: lancia ypsilon

: 30 lip 2013, 17:26
autor: Lukasz_TG
Może na rynek polski wypuszczali takie biedne wersje. Natomiast w DE 1.1 praktycznie nie występują. Sam chyba będe szukał jakiegoś 1.2 16V

Re: lancia ypsilon

: 31 lip 2013, 6:07
autor: siwyolsztyn
to powiedzcie mi tylko jeszcze czy to jest taki sam silnik jak w seicento 1.1?? dzieki za linka juz obejrzałem:) ale jezeli to jest tak sam silnik jak w seju to chyba pójde w strone turbo. robiłem juz taki projekt, jest tano i na uzewanych gratach miesci sie w 1000 zl.

Re: lancia ypsilon

: 31 lip 2013, 11:25
autor: Lukasz_TG
Silnik jest ten sam co w Seicento, różni się wtryskiem. Tylko na początku produkcji SC miało SPI, potem wprowadzono MPI Od silnika z Punto nie różni się niczym.

Re: lancia ypsilon

: 31 lip 2013, 11:42
autor: siwyolsztyn
dzieki za odpowiedz:)