Blow off

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
trigojunior
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1025
Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
Kontakt:

Re: Blow off

Post autor: trigojunior » 03 paź 2011, 17:17

Pierwszy filmik samuela...daje do myślenia...

po co komu zegar z kukułką w samochodzie??? :lol:
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Blow off

Post autor: przemas81 » 03 paź 2011, 20:12

Nat pisze:
topcio1 pisze:
Tomasz_SK pisze:A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.
Integralka Natki z blow offem, na postoju nie sapie.
Podobno to kwestia, jaka turbina jest zastosowana.

za to moja-póki jeżdziła-sapała jak ta lala-niweważne czy n czasie jazdy czy na postoju
Za to w zecie jeszcze się nie zdązyłem przyjrzeć czy takowe cudo mam pod maska-zreszta fajansiarskie by to chyba było przy vanie pomimo że ciagnie jak szalona
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11128
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Blow off

Post autor: topcio » 03 paź 2011, 20:24

divineman pisze:A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęło :D Nie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?

Ciśnienie można zwiększyć przy pomocy np. MBC, ale ... nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff ;) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blow off

Post autor: Ara » 03 paź 2011, 20:32

Taki mały off z pomysłem na tuning bov'a



...i to samo w trakcie jazdy... ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uO9C9Vx8 ... re=related[/youtube]

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11128
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Blow off

Post autor: topcio » 03 paź 2011, 20:37

Ara pisze:Taki mały off z pomysłem na tuning bov'a
:lol: Ale się uśmiałem - ma ktoś fantazję :lol: .

A na poważnie czy Wasze 20VT wydają jakiś dogłos? Moja niestety NIE :-? i muszę coś z tym zrobić.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6500
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Blow off

Post autor: wujekp » 03 paź 2011, 21:26

topcio1 pisze: A na poważnie czy Wasze 20VT wydają jakiś dogłos? Moja niestety NIE :-? i muszę coś z tym zrobić.
Oprócz gwizdania :D - też nie.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blow off

Post autor: intuos » 04 paź 2011, 7:34

Kolejny raz lepiej zapytać się ludzi na fckp niż u nas.
NIE MA SENSU ZMIENIAC ORYGINALNEGO DV!
Obecnie oryginalny DV boscha jest do kupienia bodajże za 125zł w intercarsie.

1. Lancia oraz fiat zastosowała w swoich silnika najmocniejszy DV z oferty boscha który działa w obecnie produkowanych Porsche, Audi RS i innej plejadzie mocnych samochodów. W stanach używają jedynie tego konkretnego modelu DV. Wytrzymuje spokojnie do 2-2.5 bara doładowania.
2. Zmiana z DV na blowoffa powoduje zaburzenie pracy komputera, któremu brak po zamknięciu przepustnicy powietrza, które powinno się znaleźć przez zawór DV z powrotem w układzie dolotowym. Po takiej zmianie samochód więcej pali i zachowuje się inaczej. U nas często jak widać "inaczej" znaczy lepiej.
Osoby rasujące np silniki 20vt, robiąc to profesjonalnie, przy wyrzuceniu DV a wstawieniu blowoffa, uwzględniają to w remapie wtrysku.

Jak ktoś chce mieć psst to jego sprawa. Na pewno fajny bajer. Dla mnie takie rzeczy maja sens jeżeli cały samochód zostanie profesjonalnie z tuningowany. A tak jedzie fajna klasyczna limuzyna i ni z tego ni z owego coś jej pssst... to nie subaru albo evo.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11128
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Blow off

Post autor: topcio » 04 paź 2011, 17:32

intuos pisze:Kolejny raz lepiej zapytać się ludzi na fckp niż u nas.
:hmmm: Co ma na celu ta wypowiedź?
intuos pisze:2. Zmiana z DV na blowoffa powoduje zaburzenie pracy komputera, któremu brak po zamknięciu przepustnicy powietrza, które powinno się znaleźć przez zawór DV z powrotem w układzie dolotowym. Po takiej zmianie samochód więcej pali i zachowuje się inaczej. U nas często jak widać "inaczej" znaczy lepiej.
Osoby rasujące np silniki 20vt, robiąc to profesjonalnie, przy wyrzuceniu DV a wstawieniu blowoffa, uwzględniają to w remapie wtrysku.
Moim zdaniem ta teoria ma sens tylko jeśli profesjonalni tunerzy montują dodatkowy przepływomierz na blowoff. Jeśli nie to jaki ubytek powietrza uwzględnią w mapie? przecież to nie wartość stała. W takim przypadku przy blowoff zawsze komputer będzie głupiał.
intuos pisze:Jak ktoś chce mieć psst to jego sprawa. Na pewno fajny bajer. Dla mnie takie rzeczy maja sens jeżeli cały samochód zostanie profesjonalnie z tuningowany. A tak jedzie fajna klasyczna limuzyna i ni z tego ni z owego coś jej pssst... to nie subaru albo evo.
Jeden lubi ogórki, a inni ogrodnika córki. O gustach się nie dyskutuje a pssst i tak mało kto zrozumie ;)
wujekp pisze:Oprócz gwizdania :D - też nie.
Nawet nie warczy 8-O :lol: ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

divineman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 01 paź 2011, 10:34
Imię: Maciek
Lokalizacja: BS

Re: Blow off

Post autor: divineman » 04 paź 2011, 23:33

topcio1 pisze:
divineman pisze:A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęło :D Nie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?

Ciśnienie można zwiększyć przy pomocy np. MBC, ale ... nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff ;) .
Czyli przy ciśnieniu 0.5 po zamontowaniu BOV hybrydy, dźwięk upuszczanego powietrza jest jeszcze bardziej słyszalny niż przy większym ciśnieniu? :O Jak tak, to nie miałem o tym pojęcia...

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11128
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Blow off

Post autor: topcio » 05 paź 2011, 8:20

no nie, tak nie będzie. Na jakiej podstawie stworzyłeś tę teorię ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

divineman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 01 paź 2011, 10:34
Imię: Maciek
Lokalizacja: BS

Re: Blow off

Post autor: divineman » 07 paź 2011, 0:05

"nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff" - na podstawie tego :D

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11128
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Blow off

Post autor: topcio » 07 paź 2011, 6:05

opacznie zrozumiałeś :D ,
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

divineman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 01 paź 2011, 10:34
Imię: Maciek
Lokalizacja: BS

Re: Blow off

Post autor: divineman » 09 paź 2011, 22:07

topcio1 pisze:opacznie zrozumiałeś :D ,
wszystko jasne ;)

A jeszcze jedno pytanko co do blow-off'a.
Gdzie takowy zakupić, do delty hf turbo 1.6, jaki byłby pod ten silnik najlepszy? Bo szukałem na naszym forum jak i pytałem wujka google, ale nie znalazłem odpowiedzi. No i najważniejsze, jak to się wstawia, udałoby się samemu? :D
Od razu piszę, że fundusze są u mnie skromne, może do 500-600zł
Dzięki z góry za podpowiedź :)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Blow off

Post autor: Nat » 10 paź 2011, 14:03

divineman pisze:
topcio1 pisze:opacznie zrozumiałeś :D ,
wszystko jasne ;)

A jeszcze jedno pytanko co do blow-off'a.
Gdzie takowy zakupić, do delty hf turbo 1.6, jaki byłby pod ten silnik najlepszy? Bo szukałem na naszym forum jak i pytałem wujka google, ale nie znalazłem odpowiedzi. No i najważniejsze, jak to się wstawia, udałoby się samemu? :D
Od razu piszę, że fundusze są u mnie skromne, może do 500-600zł
Spróbuj wujka allegro spytać. Fundusze powinny być wystarczające.
albo specjalistyczne sklepy tego typu.
:link:

a w linku poniżej (i wielu innych na necie) znajdziesz wyjaśnienia dot. montażu.
==>kliknij tu<==
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11128
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Blow off

Post autor: topcio » 10 paź 2011, 15:54

divineman pisze: wszystko jasne ;)
A więc od początku :D . Doładowanie zwiększamy aby uzyskać większą moc silnika. Jeśli więcej wtłoczymy powietrza to więcej i efektywniej możemy spalić paliwa. Ale ... nie jest tak prosto jak by się wydawało, skład mieszanki musi pozostać w równowadze ponieważ zacznie palić tłoki i zawory, spalanie stukowe i takie tam pierdoły. Sądzę, że bez ingerencji w inne układy można podnieść doładowanie o 0,1 góra 0,2 bara.
BlowOff to jak napisał wujek wiki , zawór bezpieczeństwa

Kod: Zaznacz cały

Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.

Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.

Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie samo, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".
natomiast "pssst" jest skutkiem (zresztą ubocznym) działania zaworu bezpieczeństwa. Dlatego właśnie nie zwiększamy od tak doładowania dla samego BlowOff, a już na pewno nie o 0,5 bara.

Montaż jest bajecznie prosty.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”