Strona 2 z 4

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 20:57
autor: Messer74
Ile w zecie jest doładowania? Może jest tak znikome, że nie słychać zaworu.[/quote]
Z silnika 2.0 121 km na 2.0 turbo 147 lub 150 w zależności od źródła. I w istocie syku nie słychać stad tez moje pytanie o to urządzenie. Dla samego syku to sobie mogę spuścić od czasu do czasu powietrze z opon ale jak to ma pomagać to ....
Pozdrawiam

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 22:03
autor: topcio
Messer74 pisze:
Z silnika 2.0 121 km na 2.0 turbo 147 lub 150 w zależności od źródła.
no spoko, ale z mocy nic nie wynika o ciśnieniu doładowania :-?

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 22:20
autor: Boorek
Matko jedyna... NIE KAŻDY SILNIK TURBO MA BLOW-OFF seryjnie nie ma na bank żadna Lancia. Każdy silnik turbo ma natomiast zawór dump-valve (DV) który działa podobnie jak blow off tylko nie psssyczy (bo ciśnienie jest puszczane w dolot, a nie do atmosfery). W normalnym użytkowaniu, nawet agresywnym nie ma różnicy czy BOV czy DV, jeśli ktoś np. robi chip tuning to wtedy należy zmienić ten zawór, no chyba że ktoś lubi psssst...

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 22:25
autor: topcio
matko jedyna 8-O , ale dump-valve w K16VT też wydaje odgłos

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 22:26
autor: samuel
No pewnie ze wydaje i to taki że ludzie się oglądają :P

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 22:28
autor: topcio
ale tylko przy odpowiednim ciśnieniu, a jak jest w układzie 0,3 to nawet wentyl by nie pierdnął :-?

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 22:29
autor: Boorek
pssst? Topcio może Ty masz założony blow off a o tym nie wiesz? moje 4.16 nie wydawało żadnego odgłosu który by przypominał pssst.

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 22:30
autor: topcio
pssyt to to nie jest, raczej tryt :lol: , takie zwykłe psyt jak w Jelczu zupełnie do mnie nie przemawia

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 22:33
autor: Boorek
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xybBvrPK ... re=related[/youtube]
znalezione w sieci... oprócz klekotających zaworów to zadnego tryrt nie słysze :roll: no ale może i jest

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 22:36
autor: topcio
po pierwsze to jakiś gruźlik a po drugie na postoju nie tryknie bo turbina nie ładuje - no może 0,1-0,2 a takim ciśnieniem to sobie można ............

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 23:07
autor: Tomasz_SK
A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.

Re: Blow off

: 13 maja 2010, 0:14
autor: samuel
Tu coś znalazłem co troche przypomina choć nie do końca. od razu lepiej przejsc do 0:50
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B_6TXEwt ... re=related[/youtube]

ten mi się głos wydaje odpowiedni. Jak docisnę do podłogi to też jest podobnie:

Re: Blow off

: 13 maja 2010, 13:04
autor: topcio
samuel pisze:ten mi się głos wydaje odpowiedni. Jak docisnę do podłogi to też jest podobnie:
no w miarę podobny do oryginalnego w Kappie -
Tomasz_SK pisze:A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.
Ale ją przycisną na postoju 8-O , nie ma dziwne, że moja tak nie robi :D , a taki zwykły ssss mnie nie rusza - Mój Jelcz robi tak setki razy dziennie i już przywykłem :lol:

Re: Blow off

: 13 maja 2010, 13:17
autor: Nat
topcio1 pisze:
Tomasz_SK pisze:A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.
Integralka Natki z blow offem, na postoju nie sapie.
Podobno to kwestia, jaka turbina jest zastosowana.

Re: Blow off

: 03 paź 2011, 14:58
autor: divineman
A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęło :D Nie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?