Kappa - Uturbienie 2.4

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
Ubiq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 530
Rejestracja: 23 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - Uturbienie 2.4

Post autor: Ubiq » 01 paź 2008, 10:22

Z grubej rury... jakoże zaczynam wątpić w to, że K można wogóle sprzedać ;) poważnie myślę nad soft-turbo do 2.4 pytanie mam jakie będą konsekwencje nie tyle finansowe co techniczne dla auta. Interesuje mnie co może się stać z silnikiem po takiej instalacji. Zależy mi na góra 230 KM
Saab 9-5 2.0t | SilverArctic | ~230KM | 404Nm | Stage 3+ | Powered by CoobcioGarage

Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Uturbienie 2.4

Post autor: Marcin_D » 01 paź 2008, 10:43

Jeśli uturbienie będzie przeprowadzone z głową to nic się nie powinno stać. Tylko że koszt takiej zabawy może być nie mały. Napewno nie zrobisz tego sam w garażu.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
angel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/London

Uturbienie 2.4

Post autor: angel » 01 paź 2008, 10:44

najgorzej bedzie z wyregulowaniem mieszanki.... efekt spalanie stukowe i silnik pojdzie do smieci....
Tuning niezna Litosci
DEDRA 2.0T 0-100km/h= 6.6sec
1.4mili= 15.05sec
G-tech sprawdzony, Miny innych posiadaczy aut= BEZCENNE
Lancia- pozostały wspomnienia...

Tel. 504-388-884

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Uturbienie 2.4

Post autor: matias21 » 01 paź 2008, 11:06

z tego co wiem to na forum bbtp czyli bravo/brava użytkownik johny zaturbiał silnik R5 2.0 czyli prawie to samo
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 01 paź 2008, 12:00

nie zastanawiaj sie :) kwota jaką bedziesz musiał powiecić na turbo to ok. 15 - 20 tyś. i życie silnika bardzo nie pewne.

Ja do swojej kappy chciałem zapodać nie fabryczny dolot i ładny wydech ale nic nie zrobiłem ponieważ ... podoba mi się dźwięk kappy z tłumika fabrycznego.

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Uturbienie 2.4

Post autor: dunin » 01 paź 2008, 12:13

czego straszycie chłopaka. soft turbo nie wymaga tak wielkich ingerencji w silnik jak doładowanie na poziomie 0,8 - 1 bar. żywotność silnika też się nie zmieni diametralnie (zależy jak będziesz jeździł po uturbieniu :wink: ). a i koszty 15 kpln wydają mi się sporo przesadzone. Przy doładowaniu ~0,3 bar nie trzeba by pewnie nawet odprężać silnika - zależy jaka jest geometria dolotu.
turbina, cooler, smarowanie suszarki, dorabiany kolektor, nowa mapa i wio!

Ubiq, trzymam kciuki i nie słuchaj malkontentów. Zbieraj informacje, jak będziesz potrzebował jakieś adresy i namiary postaram się pomóc :wink:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 01 paź 2008, 13:01

jeżeli się uda uturbic 2.4 z sukcesem to pisze sie na taką przeróbkę.

Sixt

Uturbienie 2.4

Post autor: Sixt » 01 paź 2008, 17:03

Zmniejsz cenę auta, dołóż $ i kup coś innego. Lepszej porady nie ma.

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Uturbienie 2.4

Post autor: mike_d » 01 paź 2008, 17:54

A może lepszym pomysłem bedzie swap z wersji 2.0t? oraz przeprowadzenie pozostałych zmian tak jak w oryginale.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”