Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10512
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: FXX » 25 mar 2021, 10:33

kond243 pisze: 03 mar 2021, 12:52 C530 5b siedzi w kappie oryginalnie. Więc to nie żadna tajemnica. Alfa 2.4jtd 10v ma skrzynie c530-6b i jest plug Play. Pisałem o tym. Co do immo to to działa jak piszesz. Np w benzynach przy ECU 7.3.1 lub 3.1robi się po pinout. Jak pamiętam to f40 jest ar166 2.4 JTD 20v i ona z mocowaniami powinna pasować plug play. Bo mocowania te same co w kappie. C530 z thesis włożysz plug play mając obudowę skrzyni z alfy 166.
Generalnie chyba wszystkie JTDm 20V wychodziły tylko z F40, albo automatem Aisin. W 159 uchodzi za najbardziej pancerną skrzynię, chociaż tutaj wielkiej konkurencji nie miała - M32 to padaka, a C635 mimo, że fiatowska, to swoje bolączki też ma, ale i tak sporo lepsza niż M32.
Dodatkowo można dokupić do niej LSD Quaife, ale nowy to koszt ok. 4k PLN.
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 30 mar 2021, 23:07

IMG_4350.jpg
Nowego tematu zakładał nie będę zostało tu trochę napisane a ja dowiąże się do ostatnich moich wypocin.
Na chwile obecną utknąłem w swapie sterownika silnika chcę upchnąć w Kappie EDC15C7 z Alfy Romeo 166 więc wykonałem sobie taką przejściówkę która jest na foto (nie chciałem ciąć instalacji i chciałem mieć możliwość powrotu do oryginalnego EDC15).
Heh niestety nowy sterownik nie chce pobudzić silniczka do zjadania pysznej gnojowicy - nie pali, w ów sterowniku mam tylko jeden błąd którego skasować nie mogę P0638 jest to błąd przepustnicy w kolektorze ssącym - nie mam połączenia z zaworem sterującym - fizycznie.
W parametrach mam dwie anomalie:
Nie pokazuje mi sterownik temperatury paliwa
Czujnik obrotów wału korbowego podczas piłowania rozrusznikiem pokazuje obroty od kilku do 230 obr/min brak stałej kreski na wykresie - 100% że to przyczyna niepalenia.
Jeśli chodzi o IMMO to mam czym wiem jak i jest ogarnięte, wszystkie czujniki są sprawne a większość nowa, na oryginalnym sterowniku EDC15 silniczek zjada gnojóweczkę - pali.
Te luźne przewody to do ABS i tempomat.
A na koniec mam pytania:

1. Czy błąd przepustnicy P0638 może być powodem nie palenia silnika
2. Czy w silniku o oznaczeniu 841C.000 jest użyty inny czujnik położenia wału korbowego różniący się od czujnika użytego w 838A8000
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 31 mar 2021, 13:07

Heh i znów muszę sobie sam odpowiedzieć na pytania ponieważ problem rozwiązałem, silniczek na nowym sterowniku EDC15C7 zjada gnojówkę aż miło patrzeć. Problem miałem z zamienionym przewodem w przejściówce w czujniku położenia wału korbowego - błąd w schemacie eLearn z którego korzystałem, AutoData uleczyła problem.

Odpowiedzi na pytania

1. Nie ale silnik ma ograniczone obroty pewnie tryb awaryjny.
2. Nie wiem ale sterownikowi EDC15C7 to nie przeszkadza.

Ostatnie pytanie mam ale pewnie odpowiedzieć będę musiał sobie sam. Bardzo wątpię że ktoś jakąś literę tu napisze.
Muszę wykastrować przepustnice z oprogramowania sterownika.
Pod jakim adresem rozpoczyna się mapa przepustnicy - klapy w sterowniku EDC15C7

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 24 maja 2021, 13:01

Trochę znów czasu minęło i w końcu dokonała się pierwsza jazda test skrzyni F40 choć na razie na fabrycznym sofcie z docelową turbiną - muszę dotrzeć silnik. Z klimatyzacji nie zrezygnowałem ponieważ założenie mojego projektu to by Kappa dalej była autem cywilnym i komfortowym a w zamiarze mam podwyższenie standardu mam zamiar wymienić wnętrze i dołożyć ABS w wersji Bosch 5,7 z ESP. Zderzak założony a raczej tylko przyłożony na czas testów miało być chwile ale że nie zakręciłem na górze poduszki kości więc wyrwałem dolną poduszkę silnika, zderzak jeszcze nie skończony odprawi się jeszcze na nim profilowanie klejem oraz nakładanie kitu i siatki oraz malowanie w przyszłości całego auta. Dołożyłem tempomat i niby w Multiecuscan pokazuje że działają wszystkie przyciski ale podczas jazdy nie udało mi się tempomatu uruchomić jakaś prędkość wymagana? Mam ECU silnika z AR166

IMG_4571.jpg
IMG_4572.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2566
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: kond243 » 24 maja 2021, 16:52

Czujnik pod pedałem hamulca. Wiązką ma 3 piny a czujnik dwa. Sprawdź to. Dokładnie. Bez tego tempomat nie ruszy
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 24 maja 2021, 17:19

Czujnik pedału hamulca został wymieniony na 3 pin i dodatkowo pociągnięty przewód od pinu na którym jest + gdy pedał hamulca nie jest wciśnięty do sterownika ECU silnika

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3588
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: volf » 24 maja 2021, 18:38

W normalnej Kappie minimalna prędkość dla tempomatu to 30km/h.
Swego czasu też miałem z tym problem ale trochę źle włączałem a do tego manetka częściowo uszkodzona viewtopic.php?f=105&t=81860
KAPPA TDS & JTD

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 24 maja 2021, 19:26

Dzięki volf po przeczytaniu twojego postu z zapodanego linku chyba już wiem dlaczego tempomat u mnie nie działa przerabiam licznik i w miejsce oryginalnego zapodałem od 2,4 TD i niestety widzę że on kompatybilny w 100% nie jest niby lądowanie pokazuje prędkość i obroty ale temperatury już nie niema też lampki cruise i wnioskując wypowiedzi z linku potrzeba sprawnej kontrolki do załączenia tempomatu a i do końca pewny nie jestem czy czasem nie miałem nogi położonej na pedale sprzęgła a prędkość miałem ok 80km/h

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”