Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10491
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: FXX » 25 mar 2021, 10:33

kond243 pisze: 03 mar 2021, 12:52 C530 5b siedzi w kappie oryginalnie. Więc to nie żadna tajemnica. Alfa 2.4jtd 10v ma skrzynie c530-6b i jest plug Play. Pisałem o tym. Co do immo to to działa jak piszesz. Np w benzynach przy ECU 7.3.1 lub 3.1robi się po pinout. Jak pamiętam to f40 jest ar166 2.4 JTD 20v i ona z mocowaniami powinna pasować plug play. Bo mocowania te same co w kappie. C530 z thesis włożysz plug play mając obudowę skrzyni z alfy 166.
Generalnie chyba wszystkie JTDm 20V wychodziły tylko z F40, albo automatem Aisin. W 159 uchodzi za najbardziej pancerną skrzynię, chociaż tutaj wielkiej konkurencji nie miała - M32 to padaka, a C635 mimo, że fiatowska, to swoje bolączki też ma, ale i tak sporo lepsza niż M32.
Dodatkowo można dokupić do niej LSD Quaife, ale nowy to koszt ok. 4k PLN.
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 30 mar 2021, 23:07

IMG_4350.jpg
Nowego tematu zakładał nie będę zostało tu trochę napisane a ja dowiąże się do ostatnich moich wypocin.
Na chwile obecną utknąłem w swapie sterownika silnika chcę upchnąć w Kappie EDC15C7 z Alfy Romeo 166 więc wykonałem sobie taką przejściówkę która jest na foto (nie chciałem ciąć instalacji i chciałem mieć możliwość powrotu do oryginalnego EDC15).
Heh niestety nowy sterownik nie chce pobudzić silniczka do zjadania pysznej gnojowicy - nie pali, w ów sterowniku mam tylko jeden błąd którego skasować nie mogę P0638 jest to błąd przepustnicy w kolektorze ssącym - nie mam połączenia z zaworem sterującym - fizycznie.
W parametrach mam dwie anomalie:
Nie pokazuje mi sterownik temperatury paliwa
Czujnik obrotów wału korbowego podczas piłowania rozrusznikiem pokazuje obroty od kilku do 230 obr/min brak stałej kreski na wykresie - 100% że to przyczyna niepalenia.
Jeśli chodzi o IMMO to mam czym wiem jak i jest ogarnięte, wszystkie czujniki są sprawne a większość nowa, na oryginalnym sterowniku EDC15 silniczek zjada gnojóweczkę - pali.
Te luźne przewody to do ABS i tempomat.
A na koniec mam pytania:

1. Czy błąd przepustnicy P0638 może być powodem nie palenia silnika
2. Czy w silniku o oznaczeniu 841C.000 jest użyty inny czujnik położenia wału korbowego różniący się od czujnika użytego w 838A8000
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?

Post autor: dermaner » 31 mar 2021, 13:07

Heh i znów muszę sobie sam odpowiedzieć na pytania ponieważ problem rozwiązałem, silniczek na nowym sterowniku EDC15C7 zjada gnojówkę aż miło patrzeć. Problem miałem z zamienionym przewodem w przejściówce w czujniku położenia wału korbowego - błąd w schemacie eLearn z którego korzystałem, AutoData uleczyła problem.

Odpowiedzi na pytania

1. Nie ale silnik ma ograniczone obroty pewnie tryb awaryjny.
2. Nie wiem ale sterownikowi EDC15C7 to nie przeszkadza.

Ostatnie pytanie mam ale pewnie odpowiedzieć będę musiał sobie sam. Bardzo wątpię że ktoś jakąś literę tu napisze.
Muszę wykastrować przepustnice z oprogramowania sterownika.
Pod jakim adresem rozpoczyna się mapa przepustnicy - klapy w sterowniku EDC15C7

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”