Krótka charakterystyka VIS-a

pomier
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2010, 15:15
Lokalizacja: Gdańsk

Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: pomier » 19 sty 2010, 15:22

Witam,
posiadam co prawda inne auto, ale z rodziny :) Interesuje mnie krótka charaterystyka Vis-a z silnika 2.4 20v, tzn od jakich obrotów sie przestawia, ile faz przestawień posiada, czy kolektor potrzebuje sterowania elektrycznego i czy w ogóle ma jakąś elektronikę? Może ktoś jeszcze zna wymiary zewnetrzne

bede wdzieczny za info, jesli dubluję temat przepraszam, szukałem.

pozdr,
pomier

Awatar użytkownika
KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: KGB » 20 sty 2010, 13:16

ma dwa tryby ,jest sterowany podcisnieniem ,ale posiada jeden elektrozawor powietrza ,
mam ulamany krociec ,wiec nie wiem jak dziala ,
teoretycznie powienien miec krotki dolot na wolnych obrotach i wysokich ,a dlugi dolot od wolnych do jakis ~4000rpm ,
ale w praktyce to moze miec dlugi od wolnych do ~4000rpm ,a pozniej krotki ,

jak nie dziala to caly czas jest krotki

Awatar użytkownika
HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: HERBINEK » 20 sty 2010, 17:21

VIS przestawia sie od 3000 obrotów wyraźnie jest odczuwalne przyspieszenie, jesli VIS nie działa moc zyskuje około 4000 obrotów, tak jak w silnikach 2.0 bez VIS.

pomier
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2010, 15:15
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: pomier » 20 sty 2010, 22:22

hmm czyli jest różnica.
Jeżdżę Bravo 20V VIS i u mnie Vis się załącza przy 4500 rpm, nie wywnioskowalem ze sluchu, tylko postawiłem przy silniku kolegę i dodawałem stopniowo obrotów. Ale wracając to zakupiłem do siebie kolektor własnie z 2.4 20V i zastanawiałem się czy to się da zestroić, bo rozmiarowo one są chyba identyczne, tylko ze u mnie jest on plastikowy :/

Awatar użytkownika
KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: KGB » 20 sty 2010, 23:01

nic ci nie da wymiana kolektora ,bo sa takie same - az tacy hardcorowi to chyba nie byli ,zeby robic rozne kolektory do takiego samego silnika

pomier
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2010, 15:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: pomier » 28 sty 2010, 11:28

KGB ale to nie są takie same silniki,
w Bravo jest 2.0, w Lancii jest 2.4

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00
Kontakt:

Odp: Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: mike_d » 28 sty 2010, 16:43

pomier pisze:KGB ale to nie są takie same silniki,
w Bravo jest 2.0, w Lancii jest 2.4
Raczej chodziło o 2.0 z kappy i 2.0 z Bravy

Awatar użytkownika
P@bLO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 06 lut 2010, 0:09
Lokalizacja: Barlinek

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: P@bLO » 06 lut 2010, 0:15

a jaka jest różnica między silnikami v.i.s. i bez vis??
czy tylko kolektor ssący

a i mam takie pytanie abstrahując trochę od kol. ssącego, mianowicie

1) Jakie są różnice w silniku 2.0 20v a 2.4 20v?
z tego co mi wiadomo to są krótsze korby i co za tym idzie wał o innym skoku.. coś jeszcze??
czy konwersja z 2.0 na 2.4 jest możliwa.. mówię oczywiście o obu wolnossących jednostkach.

Awatar użytkownika
KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: KGB » 06 lut 2010, 2:00

jakbym mial 2.4 to bym ci powiedzial jaka jest roznica ,
na pewno walk korbowy ma inne wykorbienia i tloki maja inna srednice ,
podobno zawory w glowicy tez wieksze niz w 2.0 ,
da sie wyjac 2.0 i zalozyc 2.4 ,ale jest jeden problem - gdzie znalezc 2.4 w stanie nadajacym sie do uzytku i zarazem nie siedzacy w samochodzie

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2658
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Gros » 06 lut 2010, 22:06

panowie po co snuć domysły poszperajcie kolega Zubrania wrzucił link sciągnijcie sobie i poczytajcie tam są dokładne dane tych jednostek zaprszam do lektury
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
P@bLO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 06 lut 2010, 0:09
Lokalizacja: Barlinek

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: P@bLO » 06 lut 2010, 22:32

a gdzie ten link?

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2658
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Odp: Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Gros » 06 lut 2010, 22:36

P@bLO pisze:a gdzie ten link?
gdzieś na forum znajć kolege o niku zubrania i on to ma po co zgadywać
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: wujaszek » 18 lut 2010, 13:01

Mam prośbę do posiadaczy Kapp z V.I.S Czy moglibyście zrobić taki mini test jazdy próbnej z włączonym i wyłączonym visem? Aby wyłączyć V.I.S. należy zdjąć tą wtyczkę z zaworu suwakowego przy zbiorniczku płynu chłodniczego na prawym nadkolu.Komputer na pewno nie wykaże błędu gdyż zawór ten nie jest bezpośrednio sterowany przez komputer pokładowy a przez przekaźnik. Czy z włączonym visem rzeczywiście czuć to kopnięcie przy 3000obr? U mnie niby teoretycznie ten V.I.S działa ale żadnej różnicy nie czuję :hmmm:
Ponadto w instrukcji Kappy wyczytałem,że ów V.I.S. zaczyna działć gdy temperatura silnika osiągnie 30st.C a obroty sięgną 4600/min :hmmm:
Ja też kiedyś to miałem,że przy około 3200/min czułem porządne kopnięcie ale nie wiadomo dlaczego znikło to dość niespodziewanie...A może to cudowne kopnięcie nie jest powodowane visem? :?: Zrobiłem małe doświadczenie z tym visem i u mnie włącza się on faktycznie przy około 4600/min ale tego kopa w ogóle nie ma...

robak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 09 cze 2009, 16:14
Lokalizacja: 3city

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: robak » 18 lut 2010, 13:20

HERBINEK pisze:VIS przestawia sie od 3000 obrotów wyraźnie jest odczuwalne przyspieszenie, jesli VIS nie działa moc zyskuje około 4000 obrotów, tak jak w silnikach 2.0 bez VIS.
No to teraz zdębiałem bo u mnie zdecydowanie czuć kopa równo od 4000. Poradźcie jak sprawdzić czy vis działa czy nie? Co bym mógł podpowiedzieć mechanikowi zanim mi pół auta rozbierze i skasuje nie wiadomo ile.
Kappa 2.0 20v VIS

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: wujaszek » 18 lut 2010, 16:56

Coś kolega KGB w swej pierwszej wypowiedzi na ten temat troszkę pomięszał i popłątał... :roll:
Z chwilą odpalenia silnika dźwignia siłownika (ten grzybek) powinna przesunąć się do dołu i wtedy jest załączany DŁUGI kolektor. Chyba w prawie każdym silniku spalinowym dłuższy kolektor to bardziej ładna i równa praca silnika na biegu jałowym a im kolektor krótszy tym większa moc maksymalna.W praktyce kolektory bez zmiennej geometrii(zdecydowana większość samochodów)to kompromis między długim a krótkim.Gdy silnik jest na wolnych obrotach i zdejmiemy wtyczkę z zaworu suwakowego to dźwignia siłownika powinna przesunąć się do góry i wtedy załącza się KRÓTKI kolektor(czyli nie taki jaki powinien być gdy silnik ma wolne obroty).
Gdy jest załączony długi kolektor to napięcie na zaworze (wtyczka) jest 12V. Natomiast krótki kolektor załącza się gdy nastąpi zanik napięcia (0V) Zaworem tym steruje przekaźnik pod maską przy przedniej szybie,obok wycieraczek.
Jeżeli jest jakaś nieszczelność w przewodach podciśnienia,zaworze suwakowym,grzybku siłownika(jest w nim gumowa membrana,która lubi pękać) lub akumulatorze podciśnienia znajdującym się pod prawym nadkolem to może to działać nie prawidłowo.
Zrobiłem sobie kontrolkę od visa i (dokładnie tak jak u kolegi pomiera) zmiana kolektora długiego na krótki następuje około 4500obr./min czyli tak jak mówi instrukcja :gazeta:
U mnie cały ambaras polega na tym,że ja w ogóle tego nie czuję czy to 3000/min,czy 4600/min
A tak mi teraz zaczyna świtać,że kiedyś wydłubałem katalizator...Ale nie potrafię skojarzyć czy zanik tego "turbo" miał miejsce po tym zabiegu,czy przed. :hmmm: Czy to może mieć wpływ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”