Honda Concerto - po nocy zapala dopiero za drugim razem

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Honda Concerto - po nocy zapala dopiero za drugim razem

Post autor: marceli » 29 sty 2014, 14:31

Witam,
nietypowa sprawa,na forum Concerciaków nikt nie udziela się....

Sprawa prosta autko po nocy lub długim postoju nie zapala za pierwszym tylko za drugim razem.Jak się raz zakręci to drugi raz odpala od pyknięcia.
Gdzieś paliwo spływa?Ucieka do baku,czy co?
Silnik 1.6(D16Z2)wtrysk wielopunktowy.Trochę szkoda chechłać dwa razy aku o tej porze.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11129
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Honda Concerto-po nocy zapala dopiero za 2gim razem

Post autor: topcio » 29 sty 2014, 14:43

Pompa paliwa włącza się po zapłonie czy przy rozruszniku? Wygląda jakby traciła ciśnienie paliwa.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda Concerto-po nocy zapala dopiero za 2gim razem

Post autor: Michor » 29 sty 2014, 14:50

+1 dla Topcia.

Zrób taki test:
Na zimno, kilka razy kluczem na zapłon bez odpalania i potem odpalaj.
jak lepiej/dobrze odpali to znaczy że pompa słabnie i po nocy jak paliwo spłynie to nie nabija wystarczająco szybko.

EDIT:
ale to pod warunkiem że pompa się odpala na zapłonie. (w R19 tak było że przez 1 sek nabijała ciśnienie po przekręceniu na zapłon).
W kappie też chyba tak jest?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11129
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Honda Concerto-po nocy zapala dopiero za 2gim razem

Post autor: topcio » 29 sty 2014, 15:30

Tak jest w kappach, ale 16vt jest wyjątkiem. W tym przypadku mowa o hondzie a tam hgw.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: barsliw » 29 sty 2014, 15:33

Recepty nie mam,ale miło wiedzieć kogoś kto ma jeszcze to autko. Z rozrzewnieniem wspominam Hondę. Gdyby jedna p...a we mnie nie wjechała na skrzyżowaniu, pewnie do tej pory bym jeździł. Zapewne z już trzecim kompletem progów;)

Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Honda Concerto - po nocy zapala dopiero za drugim razem

Post autor: marceli » 29 sty 2014, 17:49

Po zapłonie słychać przez chwilę buczenie jakby pompa nabijała.

Michor,robiłem taki test jak piszesz nic to nie daje.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2423
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Honda Concerto - po nocy zapala dopiero za drugim razem

Post autor: Rutuś » 29 sty 2014, 20:21

Marcin przejrzyj sobie tego linka może się przyda.
Pompa paliwa
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Honda Concerto - po nocy zapala dopiero za drugim razem

Post autor: marceli » 29 sty 2014, 20:33

Czytałem to,u mnie jest "bzzz....cyk" pompka chodzi na zapłonie.To nie przekaźnik.

Kurde nikt widzę ,że nie wie....hmm,zastanawiam się nad filtrem paliwa ale jakby był on to i jazda na Pb byłaby ciężka?
Zostanie wymienić na próbę.A jak nie to trzeba ciśnienie paliwa mierzyć.
Albo zrobię taki myk,że po długim postoju poluzuję śrubę od pomiaru ciśnienia i dam na zapłon obserwując czy od razu leci benzyna.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”