Wymiana płynu chłodniczego

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: dawidson » 19 wrz 2013, 23:49

Temat trochę banalny i nastawiony na dyskusję/wymianę doświadczeń. W dodatku dość uniwersalny bo dający się zastosować do większości aut jakie użytkownicy forum posiadają (lwia część tych aut posiada żeliwny blok silnika i głowicę ze stopów lekkich).

Lada dzień mój samochód dostanie nowy termostat. Niejako przy okazji chcę wymienić płyn chłodniczy. Z racji tego, że samochód jest trochę wiekowy to chciałbym wypłukać syf z układu chłodzenia.
Oto moje pytania:
1. Czym płukać układ?
2. Jaki płyn zastosować?
3. Czy płyny znanych producentów różnią się od tanich płynów które najczęściej można spotkać w sklepach motoryzacyjnych?
4. Jak często wymieniać płyn chłodniczy?



"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2094
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: adamM20 » 21 wrz 2013, 0:10

dawidson pisze:Temat trochę banalny i nastawiony na dyskusję/wymianę doświadczeń. W dodatku dość uniwersalny bo dający się zastosować do większości aut jakie użytkownicy forum posiadają (lwia część tych aut posiada żeliwny blok silnika i głowicę ze stopów lekkich).

Lada dzień mój samochód dostanie nowy termostat. Niejako przy okazji chcę wymienić płyn chłodniczy. Z racji tego, że samochód jest trochę wiekowy to chciałbym wypłukać syf z układu chłodzenia.
Oto moje pytania:
1. Czym płukać układ?
2. Jaki płyn zastosować?
3. Czy płyny znanych producentów różnią się od tanich płynów które najczęściej można spotkać w sklepach motoryzacyjnych?
4. Jak często wymieniać płyn chłodniczy?



"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com
... temat wcale nie jest banalny. Jeśli mowa o doświadczeniu to z mojego najtaniej płukanie wychodzi po prostu tak zwaną "wodą z kranu". Odpinam węże z chłodnicy i wszelkie inne a następnie "kranówą" z węża ogrodowego płukam wszelkie eelementy chłodzenia silnika. Następnie kompresorem wydmuchuję wodę i zalewam "świeżym" płynem. Częstotliwość wymiany uzależniam od tego czy w układzie chłodzenia jest "żeliwo lub stal" czy też wyłącznie aluminium i plastik. Jeśli jest "żeliwo i stal" to wymieniam nie rzadziej niż trzy lata (inhibitory korozji) a jeśli ich nie ma to nie wymieniam w ogóle.
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: Lukasz_TG » 21 wrz 2013, 8:16

adamM20 pisze: ... temat wcale nie jest banalny. Jeśli mowa o doświadczeniu to z mojego najtaniej płukanie wychodzi po prostu tak zwaną "wodą z kranu". Odpinam węże z chłodnicy i wszelkie inne a następnie "kranówą" z węża ogrodowego płukam wszelkie eelementy chłodzenia silnika. Następnie kompresorem wydmuchuję wodę i zalewam "świeżym" płynem. Częstotliwość wymiany uzależniam od tego czy w układzie chłodzenia jest "żeliwo lub stal" czy też wyłącznie aluminium i plastik. Jeśli jest "żeliwo i stal" to wymieniam nie rzadziej niż trzy lata (inhibitory korozji) a jeśli ich nie ma to nie wymieniam w ogóle.
Pozdrawiam
Dokładnie ;) Natomiast termostat do 16VT to jakby nie było problem jedyny, który jako tako działa to BEHR kiedyś założyłem Vernet i była katastrofa otwierał się już przy 60 stopniach.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”