Sonda Lambda

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 810
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Sonda Lambda

Post autor: schab » 21 lip 2010, 11:31

Po "zabawie" z Euroscanem , który to program wskazał najpierw uszkodzony czujnik położenia wału i prędkości obrotowej ( czujnik został naprawiony , silnik ruszył ) - kolejny wskazany błąd dotyczył sondy Lambda . I zgadza się - potwierdził objawy : falujące obroty , przepał ~19l/100 . Problem polega na tym , że sonda była wymieniona na nową ~2 tys km temu , więc co mogło spowodować jej tak szybką awarię ? A druga zagadka to napięcie wskazywane przez miernik podłączony do sondy : ~3,3 V ( ! ) Na pewno nie jest to prawidłowe napięcie i skąd takie wysokie ?
Miał ktoś podobny problem ? Silnik : Delta II z 1994 r. 2,0 16V

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 475
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Sonda Lambda

Post autor: blejku » 21 lip 2010, 13:48

moze jest to sonda 5V
Bezposrednie napiecie wychodzace z sondy? po odpieciu od kompa calkowicie?
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Sonda Lambda

Post autor: Pepto » 21 lip 2010, 14:00

W 2.0 16v Sonda jest, 0-0.8V, trzeba sprawdzić czy nie ma przebicia z grzałki, lub jakiegoś uszkodzenia w wiązce prowadzącej do sondy.

PRF39
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 sty 2011, 7:34
Lokalizacja: Rymanów

Re: Sonda Lambda

Post autor: PRF39 » 17 sty 2011, 16:26

schab pisze:Po "zabawie" z Euroscanem , który to program wskazał najpierw uszkodzony czujnik położenia wału i prędkości obrotowej ( czujnik został naprawiony , silnik ruszył ) - kolejny wskazany błąd dotyczył sondy Lambda . I zgadza się - potwierdził objawy : falujące obroty , przepał ~19l/100 . Problem polega na tym , że sonda była wymieniona na nową ~2 tys km temu , więc co mogło spowodować jej tak szybką awarię ? A druga zagadka to napięcie wskazywane przez miernik podłączony do sondy : ~3,3 V ( ! ) Na pewno nie jest to prawidłowe napięcie i skąd takie wysokie ?
Miał ktoś podobny problem ? Silnik : Delta II z 1994 r. 2,0 16V

A jaką sondę zamontowałeś ?
Końcówki były zarobione ?
Była zamontowana wtyczka - wtyczki ?

Dlaczego pytam
A no dlatego że niewolno przewodów lutować owijać taśmą .
Takie działania prowadzą do utraty gwarancji na sonde.
Przewodem czarnym (masa) do sondy dostaje się powietrze.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Sonda Lambda

Post autor: mac1us » 17 sty 2011, 17:08

Nie przewód nie był lutowany. Problemem był i w zasadzie jest, bo tego nie naprawiłem, bo autem bardzo mało jeżdżę niewłaściwa sonda, która teoretycznie miała pasować do mojego auta, a faktycznie tak nie jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”