Sonda Lambda

Awatar użytkownika
Kawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2009, 14:12
Lokalizacja: Lublin

Odp: Sonda Lambda

Post autor: Kawa » 09 lis 2009, 17:31

witam. moja Kappa odmowila mi wlasnie posluszenstwa. jechalem na gazie, zaczelo szarpac samochodem, na benzynie to samo az wkoncu zgasl. katlizator byl caly czerwony z przegrzania i teraz juz nie moge jej odpalic, co to moze byc ?? :/

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Odp: Sonda Lambda

Post autor: bolek » 09 lis 2009, 18:22

Brak iskry na którymś z cylindrów i spalanie mieszanki w katalizatorze? Nie wiem czy Kappa ma osobne cewki dla każdego cylindra.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Sonda Lambda

Post autor: prezesjm » 09 lis 2009, 19:05

Z katalizatora w środku została pewnie stopiona bezkształtna bryła. Brak możliwości odpływu spalin uniemożliwia uruchomienie silnika. Brak zapłonu na którymś cylindrze, zacięcie wtrysku może powodować taką awarię.

Awatar użytkownika
Bianco
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 18 wrz 2009, 0:01
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Sonda Lambda

Post autor: Bianco » 09 lis 2009, 20:57

Popieram, teraz trzeba wyciąć katalizator i zobaczyć co dalej z silnikiem.
Tomek Obrazek
Teraz: Lancia Lybra 2,4 JTD 150 KM Blue Nicole
Było: AR 156 1,8 TS '00 Bianco Polare 144 KM
AR 146 1,6 Boxer 103 KM Alfa Rosso
AR 146 1,4 TS 103 KM Blue Cosmo

Awatar użytkownika
Stanisław
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 132
Rejestracja: 12 maja 2009, 22:05
Lokalizacja: Todzia

Odp: Sonda Lambda

Post autor: Stanisław » 09 lis 2009, 21:09

: witaj : kappa ma oddzielną cewkę na każdy cylinder,sprawdż iskrę
jest laguna II 3.0 V6 24V
Była AR 166 3,0 V6 24V
Była Lancia Kappa 2,0 20V
Była AR 33ie i wiele innych
Stanisław tel.668 373 464

Boorek

Odp: Sonda Lambda

Post autor: Boorek » 12 lis 2009, 16:12

a może ktoś mi powie co oznacza błąd "integrator sondy lambda- przerywany"

i jeszcze czy błedy z examinera powinno się sczytywać na zgaszonym silniku? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11186
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Odp: Sonda Lambda

Post autor: topcio » 12 lis 2009, 17:14

Stanisław pisze:: witaj : kappa ma oddzielną cewkę na każdy cylinder,sprawdż iskrę
ale to nie dotyczy 16V turbo ;)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 475
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Odp: Sonda Lambda

Post autor: blejku » 12 lis 2009, 23:42

hmm a jakiego typu gaz jest w samochodzie..bo wydaje mi sie ze moze mieszanka byla tak uboga ze uszkodzilo silnik a katalizator to przy okazji...jesli kat czerwony..to co z zaworami wydechowymi?

ogladales moze swiece w jakim sa stanie? bedzie widac co sie dzialo z temperaura spalania..
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11186
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Odp: Sonda Lambda

Post autor: topcio » 12 lis 2009, 23:43

Paweł ma sekwencje
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
Kawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2009, 14:12
Lokalizacja: Lublin

Odp: Sonda Lambda

Post autor: Kawa » 18 lis 2009, 11:24

Wiec wymienilem przewody zaplonowe i okazalo sie byc to przyczyną mich problemów, ale niestety sie one jeszcze nie skończyły. przez 2 dni bylo ok a teraz zamula silnik na niskich obrotach, lub jak sa stałe. jak już wcisne pedał do podłogi wtedy jedzie i nic nie szarpie, co siez tym dzieje ???? :(

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4724
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Odp: Sonda Lambda

Post autor: Bichoń » 10 lut 2010, 13:23

Czy ktoś może mi podać, jaką sondę lambda należy zastosować do Kappy 2.0 16V turbo?

Awatar użytkownika
mfedor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 130
Rejestracja: 24 kwie 2009, 0:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sonda Lambda

Post autor: mfedor » 09 mar 2010, 1:24

Sonde lambda macie przed katalizatorem czy za ??
Jak przed to czy można wywalić katalizator i dać jakąś przepustnice (powtarzam słowa kolegi ...) Podobno ten manewr zwiększy moc.
Lancia Delta II 1.8 + gaz - w sumie to już nie ma 1,8 tylko 2,0
Delta II 1,8 - dawczyni

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 475
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Odp: Sonda Lambda

Post autor: blejku » 09 mar 2010, 9:47

Sonda jest przed katalizatorem.. zreszta tak na marginesie chyba zawsze jest przed nim.
Ja osobiście mam wywalony kat bo popękał i stukał niemiłosiernie i nie widzę żadnych problemów z samochodem ..jest trochę agresywniejszy dźwięk nawet chyba nie głośniejszy, roznicy w spalaniu nie widzę. Silnik to 2.0 16v
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
mfedor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 130
Rejestracja: 24 kwie 2009, 0:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sonda Lambda

Post autor: mfedor » 09 mar 2010, 9:53

Sonda odnaleziona... Niestety zabawa w garażu przy braku kanału nie jest prosta ...
Lancia Delta II 1.8 + gaz - w sumie to już nie ma 1,8 tylko 2,0
Delta II 1,8 - dawczyni

Endoc
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 16 mar 2010, 22:06
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Sonda Lambda

Post autor: Endoc » 28 mar 2010, 22:18

Witam
OD pewnego czasu posiadam Lancie Delte I 1.6 ie 92r. Mam problem w postaci ogromnego spalania kolo 20 litrow/100km i okolo 35 litrow/100km na 5 biegu 8-O , do tego dochodzi ogromne kopcenie z rury oraz wahania obrotów. Czy dobrze rozumuje, że tego problemem jest niesprawna sonda lambda? Bardzo proszę o odpowiedz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”