Strona 1 z 1

Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 17 maja 2018, 22:49
autor: KrissEB
W moim egzemplarzu mam maglownicę ZF (najpóźniejszą modyfikację).
Okazało się na co wcześniej nie zwróciłem uwagi, że mam dwie różne końcówki drążków kierowniczych.

Czy to rozwiązanie fabryczne? Chyba nie!
Czy ktoś mnie może poratować jakiego rodzaju drążki powinienem mieć? Czy jeden z nich nie jest zamieniony z jakiejś innej generacji maglownicy? Może coś wam nie pasuje przy pierwszym spojrzeniu.
20180509_202745_Burst01.png
20180509_202806.png
20180509_202812.png
20180509_202816.png
20180228_203207.png

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 18 maja 2018, 0:02
autor: KrissEB
Po małym rekonesansie:

Znalazłem w USA maglownicę która ma te same nr co moja i ma jedna ramię inne. Takie jak w innych betach ze wspomaganiem.
mag3.png
mag1.png
mag4.png
Nr ZF to 7844.955.114 (7844955114) 7844 955 114
Dodatkowy nr (chyba seryjny) 102854
Podobno 03-81 to tydzień i rok produkcji.

W moim przypadku jest 07-82 więc chyba jest oryginalna bo rocznik auta się zgadza - 1982.
Tylko to ramie mnie zastanawia ale wiele na to wskazuje że muszę je wymienić.
Będę wdzięczny za sugestie.

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 18 maja 2018, 13:51
autor: rob_76
O ile kojarze, ramiona maja prawo byc inne bo jedno musi ominac po drodze jakies elementy konstrukcyjne. Nie ma to wplywu na dzialanie ukladu. Wydaje mi sie jednak, ze koncowki drazkow (P/L) powinny/moga byc jednakowe...

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 18 maja 2018, 14:19
autor: lukasdeopalenica
prawdopodobnie ktos probowal wstawic koncowki od czegos innego np....malucha. Bety bez wspomagania mialy przekladnie TRW, w ktorej razki kierownicze byly takie jak w wielu fiatach, w tym 126. Bety ze wspomaganiem wyposazone byly w przekladnie ZF i niestety drazki sa unikatowe, zreszta jak wiekszosc gratow w tych wyjatkowych autach!
mam nadzieje ze pomoglem ;)

p.s. O ile pamietam w Twojej becie bylo mnostwo januszowych patentow. Reflektory i przekazniki zelmot, tylne tarcze i zaciski od 125p i inne :)
ktos probowal uzytkowac bete w PRLu i rzezbil w tym co mial

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 18 maja 2018, 14:59
autor: KrissEB
Łukasz a mógłbyś sprawdzić u siebie jak wyglądają te drażki? W sumie mamy auto z tego samego roku i podobne silniki.
Sam drążek wygląda jakby był oryginalny ale już mocowanie końcówek jest co najmniej kombinowane.
Nie wierzę żeby auto z fabryki wyjechało z dwoma różnymi końcówkami (nakręcana na śrubę z gwintem i z gwintowaną końcówką).

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 18 maja 2018, 22:00
autor: zygmunt1
Zapodam zdjęcia z mojej. Drążki są inne ale końcówki takie same.
Pozdrawiam.

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 18 maja 2018, 23:20
autor: miwis
Jaka powinna być długość końcówki drążka do twojej HPE? Kiedyś kupiłem końcówki o długości o 115 mm z myślą o mojej Monte, ale nie bardzo pasują. Myślę, że jest to jednak coś z przedniosilnikowego typoszeregu. Bety.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka


Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 31 maja 2018, 12:55
autor: lukasdeopalenica
Krzysiek, powinnismy miec takie same. Tak jak wspomnialem tylko dwa rodzaje byly stosowane do wersji ze wspomaganiem i bez. Niestety jestem obecnie z dala od mojej bety.

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 31 maja 2018, 21:51
autor: KrissEB
U mnie po zmierzeniu od końcówki do końcówki wychodzi lekko ponad 115 cm.
Łukasz jak będziesz kiedyś przy Becie to pamiętaj o mnie:)

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 31 maja 2018, 21:58
autor: rob_76
miwis pisze: 18 maja 2018, 23:20 Jaka powinna być długość końcówki drążka do twojej HPE? Kiedyś kupiłem końcówki o długości o 115 mm z myślą o mojej Monte, ale nie bardzo pasują. Myślę, że jest to jednak coś z przedniosilnikowego typoszeregu. Bety.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Moze kupiles takie, jak do mojej (bez wspomagania)...

Kriss: A jak tam saneczki? Dzialales juz cos z nimi...?

Re: Beta - maglownica ZF - dziwne końcówki drążków kierowniczych

: 07 cze 2018, 13:51
autor: KrissEB
Jeszcze nic;) jak się robi cieplej na zewnątrz to nagle w prawie każdy weekend coś jest zaplanowanego i nie mówię tu o cichych godzinach spędzonych w garażu:) a w pozostałe weekendy to już masz ochotę posiedzieć i nic nie robić.
W każdym razie plan jest taki żeby saneczki dać do wypiaskowania i malowania proszkowego a potem ustawić je w odpowiednim miejscu w garażu i zacząć montować silnik i zawieszenie na nich.
A potem czekać na powrót nadwozia i złączyć całość w jedno.