BETA - Wspomaganie kierownicy

Awatar użytkownika
Matz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

BETA - Wspomaganie kierownicy

Post autor: Matz » 25 lut 2007, 18:13

Witam
Mam problemy ze wspomaganiem kierwonicy. Przy kreceniu strasznie wyje. Pisalem otym wczesniej ale w innym dziale. Ktos polecil bym sprawdzil w ogole czy jest plyn. Poprzedni wlasciciel uzupelnial wszystkie wiec myslalem ze jest. Dzis spojrzalem i rzeczywiscie nie ma (mam nadzieje ze patrze w dobry zbiornik ; ]) . Zbiornik jest praktycznie pusty, ale wilgotny jakby plyn wyciekl niedawno. Mozliwe jednak ze w ogole go nie bylo. Jakim plyn najlepiej uzyc do uzupelnienia? Czy ktos orientuje sie jak oproznic uklad wspomagania z plynu?
Druga sprawa to taka ze wycieka mi jakis plyn. Dokaldnie z prawej strony. Zanzaczylem obszar na zdjeciu. Od kiedy wstawilem samochod do garazu caly czas cos czuc zapach jakbym w warsztacie stal. Nie wiem czy to normalne czy to przez ten wyciek ? Moze ktos wie z czego cieknie?
http://img443.imageshack.us/img443/9054 ... ov6.th.jpg[/img]
Moze dla niektorych moje pytania wydadza sie glupie i banalne. Nie ukrywam nie znam sie na samochodach lecz mam duze checi by to zmienic ; ] wiec docenie kazda rade.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2055
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

BETA - Wspomaganie kierownicy

Post autor: lancia1969 » 25 lut 2007, 21:39

Ten plastikowy to jest zbiornik na płyn z układu chłodzenia.

To metalowe ( czerowne u Ciebie) zbiorniczek płynu do wspomagania .

Proponuje jak masz puste - najpierw zalać jeden, na kolana ( przyzwyczaj się do :wink: tej pozycji do póki nie zrobisz porządku w samochodzie) i zobaczyć skąd sie leje. Może to tylko opaska albo żle założony wąz . Proponuje zalać wodą ale musisz ją potem wymienić na płyn - nie powinno się jeżdzić na wodzie , korozja , i brak smarowania uszczelnienia pompy wody :)

Przy wspomaganiu będzie gorzej ale nie bedę Cie zniechęcał :D
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Matz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

BETA - Wspomaganie kierownicy

Post autor: Matz » 25 lut 2007, 21:57

Ok dzieki wielkie. : ] wyglada na to ze prawdopodobnie cieknie z zbiornika na plyn ukladu wspomagania , ale zobaczymy : ]

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2055
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

BETA - Wspomaganie kierownicy

Post autor: lancia1969 » 25 lut 2007, 22:28

"Matz" pisze:Ok dzieki wielkie. : ] wyglada na to ze prawdopodobnie cieknie z zbiornika na plyn ukladu wspomagania , ale zobaczymy : ]
W takim starym samochodzie, może dużo rzeczy byc nie najlepszych.
Proponuje zanim udasz dalej niż 1,5 km od domu , poprostu męskim okiem przeglądnąć układ chłodzenia , hamulcowy i kierowniczy . Chcesz sie uczyć pytaj napewno chętnie podzielimy sie spostrzeżeniami. :wink: Zacznij od układu chłodzenia , rozbierz każdą rure -gume, dokładnie oglądnij czy nie jest popękana i czy nie ma przetarć - często pod opaskami na wskutek ostrych krawędzi opasek są pękniecia ,które pokazuja sie w czasie nagrzania czynnika .Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym ( 0.9 bar) za ciśnienie odpowiada korek który jest rónoczesnie zaworem -sprawdź dokładnie te elementy.
Słabym punktem są przewody od nagrzewnicy które niewidocznie ( płyn scieka na wydech i odparowywuje) powoduja przegrzewanie silnika , a te silniki nie lubia wysokiej temp. głowicy .
Jak zdemontujesz węże pozostaje dla bezpieczeństwa wyjąc chłodnice i zobaczyc czy nie ma mikro korozji ( powinna byc miedziana ) naprawa nie będzie droga ani kłopotliwa . Najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana wszystkich podejrzanych elementów gumowych poprzez dobieranie podobnych kształtów w sklepach motoryzacyjnych.

NIe zapomnij o termostacie - jest umieszczony w głowicy pod głownym zasilaniem i można spokojnie zastosowac od Poloneza .

No to tak na dwa dzionki masz zajęcie

:D :D :D :wink:
Grzegorz

GG 13364997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”